پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور/ قانون جامع حمایت از مطبوعات را پیگیری می‌کنم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،کیوان مرادیان رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران به مناسبت روز خبرنگار در دفتر خبرگزاری فارس حضور پیدا کرد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ضمن توجه به اهمیت رسانه و خبرنگاران به سئوالات خبرنگار فارس پاسخ داد.

وی پیش از طرح  پرسش خبرنگار فارس با اشاره به اقدامات رسانه‌ای که در غرب انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از ارکان مدیریت دنیا رسانه است که غربی‌ها در این زمینه سرمایه‌گذاری مناسبی انجام داده‌اند.

مرادیان تصریح کرد: کشورهای غربی در کنار توسعه اقتصادی به فعالیت رسانه‌ای اهمیت دادند و تلاش دارند دنیا را با هیاهو و سر و صدا مدیریت کنند.

 

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خاطرنشان کرد: غربی‌ها به پشتوانه رسانه‌ها هیبت پوشالی برای خودشان درست کردند و از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف خویش بهره‌ بردند هر چند با توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای در اقصی نقاط جهان این هیبت پوشالی تا حدودی شکسته شده است اما نمی‌توان نسبت به قدرت رسانه بی‌تفاوت بود.

وی با اعلام اینکه حتی یکی از غرب‌زده‌های داخلی تحت تاثیر قدرت رسانه‌ای کشورهای استکباری در دولت قبل در دانشگاه تهران در جمع دانشجویان یک حرف عوامانه جاهلانه زده بود، افزود: ضمن نقد جدی به اظهارات این مسؤول وقت، ولی باید گفت؛ این اظهار نظر تحت تاثیر جریان‌های رسانه‌ای مطرح شده است.

*خبرنگاران از عناصر اثرگذار در جهاد تبیین هستند

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به واسطه افراد دلسوز در رسانه‌های انقلابی تا حدود بسیار زیادی فضاسازی مناسبی در کشور ایجاد کرده و باید با حمایت از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای زمینه تقویت جهاد تبیین فراهم شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران یکی از عناصر اثرگذار در بحث جهاد تبیین هستند، بسیاری از قابلیت‌های جامعه در جهاد تبیین باید مکررا مطرح شود.

مرادیان اضافه کرد: اعتقاد دارم که رسانه‌های دلسوز، انقلابی  و عاشق مردم در برابر رسانه‌ای که دلسوز نظام نبوده و وابستگی خاص به غربی‌ها دارند باید تقویت شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های انجام شده در خبرگزاری فارس،گفت: این رسانه یک مسیر روشن، مبتنی بر ارزش‌های انقلابی، تحقق عدالت و بستر سازی بر  عدالت، تقویت جریان‌های سالم و انقلابی  را دنبال کرده و تکیه‌گاه بسیاری از نیروهای انقلابی در شرایط دشوار بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران  در پاسخ به نخستین سئوال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه شما در صحبت‌های خویش به اهمیت موضوع رسانه اشاره‌ای داشتید بفرمایید برای توسعه فعالیت رسانه‌ای و بحث پیگیری قانون جامع رسانه‌ای که چندین سال گذشته مطرح است، چه اقداماتی انجام دادید، گفت: این موضوع را باید توجه کنید در کشور مسائل به زمین مانده زیادی از دولت قبل وجود دارد و تقریبا کشور به صورت مستمر درگیر چالش است.

وی اضافه کرد: از دولت قبل یک سونامی از مسائل به حق مربوط به کارگران، بازنشستگان، تبدیل وضعیت کارکنان دولت، معلمان، پرستاران به جا مانده است که اجازه پیگیری مسائل دیگر را به دولت و مجلس نمی‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، اضافه کرد: همه این اتفاقات واقعا انرژی مجلس را گرفته، واقعا با این حجم از کارهای بر زمین مانده مجلس نرسید که مسائل دیگری را دنبال کند، یکی از بحث‌های جدی در کشور موضوع جهاد تبیین است، در این مبحث باید مراقب باشیم که ظرفیت‌های دولتی‌ها در اختیار افرادی قرار نگیرد که بخواهند خلاف منافع ملی و کشور قدم بردارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آمادگی داریم که پیگیر بحث قانون جامع مطبوعات در مجلس شورای اسلامی باشیم و این قانون را به سرانجامی برسانیم.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، ادامه داد: برای حمایت از فعالان رسانه‌ای نیاز به ارائه طرح داریم که خبرنگاران مورد حمایت قرار گیرند.

وی در ارتباط با بررسی وضعیت بهداشت و سلامت در کشور، گفت: یکی از بحث‌های اساسی مجلس بحث افزایش ظرفیت رشته‌های مرتبط با پزشکی است و قرار است در روزهای آینده مجلس گزارش‌های از روند اصلاح افزایش ظرفیت پزشکی را دریافت کند.

مرادیان ادامه داد: افزایش ظرفیت پزشکی در رشته‌های تخصصی زمینه ساماندهی بسیاری از مسائل حاشیه پزشکی را فراهم می‌کند.

*مجمع نمایندگان در انتصاب افراد نقش کلیدی ندارد

وی در پاسخ به بلاتکلیف بودن وضعیت مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و حواشی به وجود آمده در برکناری مدیرکل سابق، بیان کرد: بنده در چند جا این موضوع را مطرح کرده و در حال حاضر هم اعلام می‌کنم که اعضای مجمع نمایندگان استان به هیچ وجه در انتصاب‌ها دخالتی ندارند، البته برخی مواقع وزاتخانه‌ها از نمایندگان مشورت می‌گیرند به این صورت که نام چندین نفر را مطرح کرده و درباره افراد تحقیقاتی انجام می‌دهند اما در نهایت روال خودشان را با استانداری طی می‌کنند، مجمع در انتصاب افراد نقش کلیدی نداشته است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، درباره تغییر مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران، افزود: در این زمینه یک سری مسائل حقوقی مطرح بوده، اصلا هیچ وزیری نمی‌پذیرد که یک مدیر را در مدت چند ماه تنها به خاطر نظر نمایندگان مجلس تغییر دهد، ممکن است که برخی‌ها فرافکنی کرده و تمایل ندارند که مردم حقایق را بدانند بحث جدای هست.

وی خاطر نشان کرد: در آستانه سال تحصیلی تاکید ما این است که مسؤولان وزارت آموزش و پرورش سریع‌تر تصمیم بگیرند اما وزاتخانه گزینه‌ای که سابقه قابل قبولی داشته باشد را منصوب کند. به وزیر آموزش و پرورش در این زمینه طی هفته آینده تذکر می‌دهم.

 

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره عدم تعیین تکلیف زمین شهرک صنعتی بشل در سوادکوه، گفت: پیشانی مبارزه با رانت و فساد دستگاه قضائی است، اینکه ما گاهی وقت‌ها به جای عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کنیم انتظارات مردمی است، ۱۲ هکتار زمین ۱۵ سال است بلاتکلیف و بلااستفاده که به هیچ وجه منطقی نیست.

وی خاطرنشان کرد: افرادی مثل رئیس سابق صمت استان، معاون استاندار سابق و برخی از افراد مصر بودند که این زمین بلاتکلیف بماند.

 

مرادیان ادامه داد: دستگاه قضائی شهرستان در این زمینه کوتاهی کرده شک نداشته باشند که یک روزی باید پاسخگو باشند بنده این موضوع را پیگیری می‌کنم، خود دستگاه که گاهی متولی ساماندهی ترک فعل است انتظار است که این مباحث در حوزه خودشان هم پیگیری شود، در سوادکوه شمالی  این اتفاق افتاده، رئیس کل دادگستری استان چندین بار در این زمینه ورود پیدا کرده است، اگر قرار است که فرصتی ایجاد شود باید برای مردم باشد نه اینکه به دنبال دلیلی باشیم که  تنها عده‌ای افراد فرصت طلب که به دنبال ضایع کردن سرمایه هستند سود ببرند.

وی اضافه کرد: در دادگاه تجدید نظر استان یک ایراد شکلی گرفته شده و بنده تعجب می‌کنم که به دنبال بهانه‌ای هستند که یک فرد را از پاسخگویی و مطالبه جدی مردم نجات دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، یادآور شد: در حال حاضر طی مذاکره با ریاست کل دادگستری استان درخواست ماده ۴۷۷ از رئیس قوه شده و به شکل ویژه پیگیری شود.

وی درباره وضعیت پرونده اعضای شورای شهر قائمشهر،گفت: بنده هنوز پرونده‌ای ندیدیم اطلاعات من در این بخش همان موضوعات و مباحثی است که در سطح محافل عمومی می‌شود.

 /۸۶۰۰۴/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.