پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برخورد پلیسی و قضایی در مبارزه با مواد مخدر ناکافی است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به  گزارش خبرگزاری فارس از قائم‌شهر، آیت‌الله معلمی علی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم‌شهر در آستانه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر  در دیدار با مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، مواد مخدر را اولویت اول آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: اگر با آسیب‌های اجتماعی مقابله نشود به شدت گسترش پیدا می‌کند و فراگیر می‌شود.

وی افزود: مواد خانمان‌سوز مخدر، خانواده‌ها را متلاشی می‌کند جوان‌ها را از نشاط کاری می‌اندازد به همین دلیل باید اراده ملی و جدی همگانی برای مقابله با مواد مخدر شکل بگیرد.

*لزوم جلوگیری از گسترش مواد مخدر

معلمی تاکید کرد: در آموزه‌های دینی جامعه تشبیه به کشتی شده است، اگر فردی شروع به سوراخ کردن کشتی کند نتیجه آن فقط منجر به غرق شدن فرد نمی‌شود بلکه همه سرنشینان کشتی غرق می‌شوند.

امام جمعه قائم‌شهر بیان کرد: از مفاسد اخلاقی و رفتاری در جامعه اگر جلوگیری نشود، از گسترش مواد مخدر اگر جلوگیری نشود به سرعت دامن‌گیر جامعه می شود و در این راستا مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر امری ضروری است.

این مسؤول ضرورت مشارکت همه مردم، اقشار و دستگاه‌ها و نهادها را در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر مهم خواند و گفت: در مبارزه با مواد مخدر تنها برخورد قضایی و پلیسی کفایت نمی‌کند باید کار فرهنگی کرد و با زبان جوانان با آنان سخن گفت.

وی گفت: باید همه اقشار به‌ویژه نسل جوان عواقب خطرناک اعتیاد و مواد مخدر سنتی و صنعتی را درک کنند و همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی باید همزمان و همسو وارد عمل شوند و جامعه و جوانان را با عواقب خطرناک اعتیاد آشنا کنند.

*بسیج همگانی باید به جنگ مواد مخدر برود

معلمی عنوان کرد: تنها نیروی انتظامی و قضایی حریف غول ویرانگر مواد مخدر نمی‌شوند و با بسیج همگانی همچون دوران دفاع مقدس باید به جنگ مواد مخدر رفت و در این حوزه عزم و اراده عمومی و همگانی و همت همه دستگاه‌ها ضامن موفقیت در مبارزه با مواد مخدر است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از طریق لوایح و طرح‌های قانونی تکالیف دستگاه‌ها مشخص شود تا همه اقشار تأثیرگذار تکلیف خود را بدانند و پای کار بیایند اگر چنین نشود نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

*عرصه کار و تولید نیازمند نیروی‌های سالم و پاک 

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید گفت:  فعالیت در عرصه‌های مدیریت، کار و تولید نیازمند نیروی‌های سالم و پاک است و عناصر آلوده به مواد مخدر توان کار و تولید را ندارند.

معلمی خواستار عزم ملی و جهادی همه دستگاه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر شد و گفت:  با گسترش مواد مخدر به‌ویژه در بین نسل جوان آینده تیره و تار به نظر می‌رسد و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و اقشار برای پیشگری از مصرف مواد مخدر پای کار بیایند.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.