پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برخورد قاطع دستگاه قضا با مخلان امنیت و آرامش مردم/ قدردانی از حضور پرشور مردم مازندران در برچیدن بساط اغتشاش‌گران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل،حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران صبح امروز در مراسم معارفه رئیس دادگستری بابل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از ضروری‌ترین احتیاجات بشر امنیت و آرامش چه امنیت اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی و خانوادگی است.

وی با بیان اینکه امنیت در همه بخش‌ها از مهمترین نیازهای بشر است، گفت: در تحقق این امر عوامل مهمی دخیل هستند از جمله تدین به دین مبین اسلام که برگرفته از قرآن کریم است و دین با این خصوصیات نقش مهمی در امنیت و آرامش برقرار می‌کند.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به فرموده امام علی (ع) مبنی بر اینکه اگر فردی  کار خوبی انجام دهد من او را به‌عنوان فاعل کار خوب قبول می‌کنم هر چند نواقصی در کارش باشد،اما از دو چیز یکی نداشتن دین و دومی نداشتن عقل نمی‌گذرم، تصریح کرد: به معنای واقعی محرومیت از این دو باعث برهم خوردن امنیت در جامعه می‌شود، به خاطر همین دشمن این دو را نشانه گرفته و در این سال‌های اخیر همه شاهد هستیم که دشمنان از جنگ سخت نظامی شکست خوردند و به جنگ نرم روی آوردند.

اکبری با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر دشمنان مظاهر دین را نشانه گرفتند و بی‌شرمانه قرآن را پاره و پیامبر توهین کردند، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی مظاهر دینی ما را هدف قرار دادند که یکی از مظاهر ولایت فقیه است، شخص رهبری را در این اغتشاشات نشانه گرفتند و به اماکن مذهبی، موکب‌ها و افراد متدین ما حمله کردند.

وی ادامه داد: در فضای مجازی در فکر، عقل و اندیشه جوانان ما کار می‌کنند که باید به‌عنوان کسانی که پیروی از مکتب تشیع را داریم و فردی که نظام دینی در آن حکومت نهادینه شده با تلاش و کوشش با این شیطنت‌ها مقابله کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران با تقدیر از تلاش‌های نیروهای امنیتی، سپاه و انتظامی در اغتشاشات اخیر، بیان کرد، ائمه جمعه و جماعات، متدینان با اجتماع پرشکوه توانستند پیام مهمی را دشمنان بدهند؛ همان‌طوری‌که رئیس قوه اعلام کرد برخی از افرادی که فریب خوردند و نقش زیادی نداشتند حساب‌شان را از بقیه افراد جدا می‌کنیم.

اکبری ادامه داد: کسانی که دست به سلاح بردند و دست به تخریب اموال عمومی زدند، به مقدسات توهین کردند و به نیروهای نظامی حمله‌ور شدند با دقت و قاطعیت با این افراد برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش دستگاه قضا در ایجاد امنیت، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید براساس عدل و داد به وظیفه خودش بپردازد و آنچه که عدل بوده درست نظر کند و حکم دهد.

رئیس کل دادگستری مازندران در پایان گفت: دستگاه قضا از این جایگاه رفیعی که دارد نباید تنزل کند، فقط آنچه شرع مقدس اسلام گفت براساس قانون مستدل عمل می‌کند.

به گزارش  فارس، آئین تکریم و معارفه حجت‌الاسلام باقریان رئیس سابق دادگستری و امرالله حضرتی رئیس دادگستری شهرستان بابل (رئیس سابق دادگستری آمل) با حضور حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران، امام جمعه، فرماندار، نماینده‌های مجلس در سالن جلسات فرمانداری بابل برگزار شد.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.