پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برای نهادینه کردن اهداف قرآن در بین دانش‌آموزان به دنبال دریافت بودجه نباشید

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در آئین اختتامیه سومین همایش کارشناسان قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در سالن همایش های مجتمع سبز رامسر افزود: برای رسیدن به اهداف قرآنی باید خودتان مشکل شکن باشید و می توانید با برنامه ریزی مناسب در این زمینه مشکلات را برطرف سازید.

وی گفت: به فرمایش قرآن اگر کاری را می خواهید انجام دهید راهش را بدون هیچ بهانه ای پیدا می کنید و ان را به سرانجام می رسانید پس به دنبال بهانه نباشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطر نشان کرد: برای آنکه پرچم دار نماز باشید باید خود را مسئول بدانید و به این بیاندیشید تا بیش از پیش در باره نماز و اسرار آن مطالعه کنید چرا که با مطالعه زیاد و داشتن اطلاعات بیشتر می توانید پرچمدار نماز باشید.

قرائتی خطاب به مربیان و کارشناسان قرآن ، عترت و نماز گفت: مطالعه ، استمداد طلبی و دعا از ضروریات و شاخصه های فردی کارشناسان این بخش است و در صورت داشتن اطلاعات جامع و دقیق می توانید در ذهن دانش اموزان اثرگذار باشید.

وی در تشریح ویژگی ها و شیوه اثربخشی در دانش آموزان افزود : در این راه به دنبال بخشنامه ها نباشید بلکه با آدم هایی که در این راه چهره های محبوب به شمار می روند بخواهید تا در کنار شما باشند ،همانطور که حضرت موسی برای رویارویی با فرعون به همراه برادرش رفت.

به گفته وی، از معلمان محبوب ، چهره های ورزشی بخواهید در کنار شما با بچه ها نماز بخوانند.

قرائتی عزم ، اراده و مدیریت را از دیگر ویژگی های ضروری این افراد برشمرد و افزود: این اردوهای سه روزه ماننده چوب کبریت است که در کوتاه ترین زمان می سوزد و مدیریت بعد از ان است که باید در جریان یک ارتباط موثر اردو ها را به مردم و مردم را به خدا وصل کند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه  کارشناسان قرآنی باید ابتدا از درون ارتقا یابند تا به دنبال آن بیرون و جامعه را اصلاح کنند ، گفت: عزم و اراده سوغاتی این اردوها است بنابراین تصمیم بگیرید که عزم واراده شما تقویت شود نه اینکه با بودجه دولتی تامین شود.

وی با بیان اینکه مطالعه، استمداد از دیگران و دعا کردن بودجه نمی خواهد خاطر نشان کرد: اینطور نیست اگر وزیر بودجه تامین کند مشکل قران و نماز و عترت دانش آموزان حل شود، بلکه شما باید از درون اصلاح شوید تا جامعه را اصلاح کنید و به سوی نماز سوق دهید

قرائتی همچنین خطاب به کارشناسان قرآنی گفت: اگر می خواهید ۱۵ میلیون بچه را به سوی نماز سوق دهید با چند اسلام‌ شناس در ارتباط هستید؟ چقدر صدای اذان شما را منقلب می کند؟ معلم‌ خوب کسی هست که معلمی  خودش بجوشد و معلم ابلاغی نباشد.

وی گفت : اگر مربیان و کارشناسان قرآنی اینگونه باشند مطالبی که در اختیار دانش اموزان قرار می گیرد نه تنها تاثیرگذار است بلکه اثر ان نیز تا قیامت ماندگار خواهد بود.

این همایش به مدت سه روز و با هدف تبیین فعالیت های دو ساله حوزه قرآن ، تحلیل برنامه های جدید و تبادل اندیشه و اطلاعات پیرامون برنامه ها با رویکرد سند تحول بنیادین در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار شد.

در این همایش یک هزار و  ۲۰۰ نفر  از فعالان و کارشناسان حوزه قرآنی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور حضور دارند.

بیش از ۵ هزار مربی قرآنی در ۷۵۰ مرکز دارالقران وابسته به وزارت آموزش و پرورش مدارس سطح کشور به دانش اموزان و قرآن اموزان در ۱۰ سطح اموزش می دهند.

/۱۶۰۲/۹۹۲۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.