پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدید نماینده ولی فقیه در مازندران از مناطق سیل‌زده شرق استان

0

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی که کمتر از دو هفته پیش جایگزین آیت الله نورالله طبرسی شد، در این بازدید میدانی پای درددل سیل زدگان نشست و در جریان کمبودها و نارسایی های آنها نیز قرار گرفت.

محمدی لائینی سومین نماینده ولی فقیه در مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که ۱۷ آبان ماه سال جاری با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت رسمی معرفی و جانشین آیت الله طبرسی شد.

بارندگی شدید ۱۲ آبان ماه امسال سبب جاری شدن سیل در مناطقی از شهرستان گلوگاه و بهشهر شده بود که در جریان آن یک نفر کشته و به ۳۰ واحد مسکونی، مزارع ، باغات و زیرساخت های مختلف خدماتی خسارت وارد شد. 

تنها در بخش کشاورزی میزان خسارت سیل  بیش از ۲۳۲ میلیارد ریال برآورد شد که خسارت به چهار هزارو ۸۰۳ هکتار زمین کشاورزی و ۲۷۶ هکتار باغ  بود. همچنین یکهزار و ۵۰ قطعه طیور ، ۲۰ راس دام سنگین ، ۲۷۵ راس دام سبک ، هفت هزار قطعه ماهی و ۷۳۰ کلنی زنبور عسل هم در این سیل از بین رفت.

دولت نیز بلافاصله پس از وقوع سیل و اتمام کار امدادرسانی، کار پرداخت کمک های بلاعوض به ۵۰۰ خانوار سیلزده را آغاز کرد. براساس مصوبه دولت به هر خانوار خسارت دیده ناشی از این سیل تا سقف ۵۰ میلیون ریال متناسب با میزان خسارت دیدگی کمک بلاعوض داده شد.

قرار است به افرادی که واحد مسکونی آنها خسارت دید علاوه بر کمک بلاعوض تا سقف ۵۰ میلیون ریال، تسهیلات  ارزان قیمت  تعمیرات تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال  پرداخت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.