پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدید سرزده رئیس مجلس از بخش چهاردانگه

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی روز اخیر به صورت سرزده از مناطق محروم بخش چهاردانگه ساری بازدید کرد.

5

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، سید رمضان شجاعی كياسري در گفت و گو با تسنیم، اظهار کرد: رئیس مجلس در این بازدید سرزده از مناطق گردشگری و عمرانی چشمه سورت بازدید کرد.

 

وی افزود: بنده در این بازدید به رئیس مجلس، تخریب اراضی کشاورزی و تغییر کاربری اراضی در این منطقه به رئیس مجلس اعلام و وی دستور داد تا در اسرع وقت با تشکیل جلساتی نسبت به رفع این معضلات اقدام کند.

 

شجاعی، خواستار ساخت خانه های ویلای در بالای تپه و زمین های بلا استفاده موجود در استان  برای جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاه ها شد و  افزود: برای زمین هایی که مستعد و زمینه فعالیت کشاورزی وجود دارد تغییر کاربری دیده شود.

 

وی افزود: زمین کشاورزی که سال ها رها شده  و در  آن ساخت و ساز صورت نمی گیرد نباید با حکم دادگستری حکم تخریب شود.

 

شجاعی گفت: دست اندازی به اموال بیت المال باید برخورد شود، جنگل ها تخریب شده ولی ویلای چند طبقه وجود دارد ما باید منفعت عمومی را در برنامه داشته باشیم

 

وی با بیان اینکه ساخت و سازها سبب مهاجرت و پایداری روستا ها می شود، افرود: دامدار و باغداری یک آغول می سازنند با حکم دادگستری تخریب می شود که نگرانی هایی برای مردم ایجاد کرده است.

 

شجاعی به معضل کمبود آب شرب در منطقه پشت کوه چهاردانگه ساری اشاره کرد و گفت: پذیرفته نیست که مجتمع آب رسانی را راه اندازی کردیم حتی روز 20 دقیقه اب نداشته باشد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم از ما استخر و جکوزی و پیست دوچرخه سواری نمی خواهند، آب شرب می خواهند تا به حیات خودشان ادامه دهند.

 

وی بیان کرد: به دلیل فرسودگی شبکه ها قطعی برق در این منطقه برای مردم عادت تبدیل شده است و مشکل جدی مردم منطقه پشت کوه محسوب می شود.

 

شجاعی افزود: انتقال گاز در این خط دو مشکل وجود دارد  یک خط 42 اینچ از دامغان به ساری و یک خط 65 اینچ از تهران به ساری به منظور تقویت گاز استان مازندران که گاز منتهی علیه کشور بوده ومنابع طبیعی و محیط زیست سنگ اندازی زیادی کردند.

 

عضو مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: بنده از عدم  پرداخت غرامت تخریب زمین های کشاورزی بخش چهاردانگه از سوی پیمانکار انتقال لوله گاز اطلاع نداشتم، و برای گرفتن حق مردم  این مسئله را پیگیری می کنم.

 

شجاعی افزود: چشمه سورت است که با 4 استاندار به این منطقه بازدید کردیم و به فلاح گفتم این مشکل را حل کنیم یک موضوع بین الملی است که به سه دلیل نداشتن متولی خاص، بی توجهی مسئولان و سوم به دلیل اعتراضات اهالی روستاهای منطقه سبب شد تا هنوز به جای نرسد.

 

وی بیان کرد: مشکل چشمه آب سورت هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و جلوی تخریب گرفته شود تا متولی خاص پیدا کند و از مردم منطقه خواست تا اجازه بدهید کار زمین نماند

 

نماینده مردم ساری و میاندرود از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای چشمه سورت خبر داد و به راه اندازی دامپروری سه هزار راس با مشارکت سازمان کوثر در منطقه پشت کوه چهاردانگه ساری خبر داد و گفت: در این مجموعه نژاد جدید گاو شیری پرورش داده می شود.

 

چهاردانگه نيوز: متاسفانه آقاي شجاعي كياسري، نماينده مردم ساري و مياندورود در مجلس شوراي اسلامي از همه چيز سخن به ميان آورد به غیر از بحث اصلي و بسيار مهم بخش چهاردانگه و منطقه ي پشتكوه، یعنی زباله!! با توجه به حضور سر زده و بدون هماهنگي رئيس مجلس شوراي اسلامي جناب آقاي لاريجاني به بخش چهادانگه فرصت خوبي بود تا ايشان در جريان يكي از موضوعات و مشكلات اساسي اين بخش قرار بگيرند و در واقع اين خواسته ي به حق مردم مظلوم چهاردانگه از جناب آقاي دكتر شجاعي بود، كه مدتی بيش از 8 سال اين معضل بزرگ را تحمل كردند و تنها به وعده هاي مسئولين دل خوش كردند، اما هنوز هم اين منطقه زباله دان كلان شهر بزرگ ساري!! است.

5 نظرات
  1. کیاسری می گوید

    کسی که خودش از عوامل این طرح (تخلیه زباله در دهستان پشتکوه) بوده چطور برای حلش قدم برمیداره

  2. F1420 می گوید

    جای تاسف داره واقعا

  3. رحیم می گوید

    نزدیک به انتخابات مجلس که میشیم این تحرکات را میبینیم مردم منطقه باید بدانند که نماینده دیگری انتخاب کنند چون چند سال است ایشان نماینده هستن اما مشکلات مردم را حل نمیکنند از زباله و اب روستا و عریض کردن جاده بگیرید الی مشکلات داخلی روستاها که هیج کدام اقدامی نشد و ایشان امتحان خود را پس دادند و توانشان در حد همین است

    1. اصغری می گوید

      آقای شجاعی چندان اهل درد نیست دل‌سوز نیست. شخصا از آقای دامادی بیسار بسیار راضی‌ترم.

  4. محمدرضا فرجیان نژاد(عالیشاه) می گوید

    حق گرفتنیست ، مخصوصاً تو مملکت ما . پیشنهاد من اینست اگر خود اهالی پیگیری کنند بهتر و زودتر نتیجه خواهند گرفت .
    کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.