پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش ناگهانی برف پاییزی در مازندران/خبری از دستگاه‌های ‌امدادرسان نبود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، با برودت نسبی هوا و شروع بارش‌های رگباری از عصر دیروز در غرب مازندران، شاهد بارش برف در ارتفاعات و بارش شدید باران توام با سیلاب در مناطقی از غرب و شهرهای مرکزی مازندران بودیم.

به دنبال پیگیری خبرنگاران تسنیم در شهرهای غربی استان، ضعف دستگاه‌های امدادی و غافلگیری نهادهای راهداری در بازگشایی محورهای غرب استان مشهود بوده به گونه ای که با گذشت قریب به 12 ساعت از بارش‌ها هنوز بسیاری از راه‌های دسترسی روستایی غرب استان مسدود شده و بازگشایی نشده است.

معاون ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در باره بارش برف در جاده چالوس، گفت: بیشترین حجم برف با 30 سانتی‌متر در برخی مناطق جاده چالوس مانند ولی آباد تا تونل کندوان گزارش شده است.

وی معتقد است: عوامل راهداری مطابق برنامه باید دی‌ماه در مناطق برفگیر و کوهستانی استان مستقر باشند اما به دلیل بارش برف زودتر از زمان پیش بینی شده در این مناطق مستقر شدند.

بارش برف در شهر و روستاهای غرب مازندران

بارش برف اکثر مناطق ییلاقی غرب مازندران در رامسر و تنکابن را سفیدپوش کرده است. در حوزه شهری نیز گاها شاهد بارش‌های کوتاه مدت برف هستیم.

بارش شب گذشته باران راه ارتباطی چندین روستا را در شهرستانهای رامسر و تنکابن قطع کرده و چندین پل موقت که در اثر سیل مهرماه ساخته شده بود را تخریب کرد.

بر اساس اعلام پلیس راه مازندران، تردد در محور کرج ـ چالوس بدون زنجیر چرخ ممنوع و بدون همراه داشتن زنجیر چرخ ممکن نیست و پلیس یا خوردهایی که زنجیر چرخ نداشته باشند بر اساس قانون برخورد می‌کند.

بارش‌ها و افزایش تقاضا برای حضور زائران ماندرانی در ایام شهادت امام هشتم شیعیان سبب شد تا قیمت بلیت هواپیما در مسیر ساری به مشهد با افزایش چندین برابری مواجه شود.

در آستانه پایان ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) نرخ بلیط‌های هواپیما به مقصد مشهد مقدس و بالعکس در آژانس‌های هواپیمایی مازندران به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده تا جایی که یکی از آژانس‌ها نرخ برگشت چارتر از مشهد به مازندران را برای هر نفر تا 750 هزار تومان به فروش رسانده است.

افزایش نرخ بلیط‌های هواپیما در حالی ‌تفاق افتاده است که مازندران داری ایرلاین بومی به نام وارش است. ایرلاین بومی با تبلیغات بسیار وسیع برای رفع نیازهای هوایی استان به مازندران معرفی شد و  انتظار بود که در پیک ترافیکی حداقل کمک کار استان مازندران باشد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.