پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باران، مهمان سال نو در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،‌ احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: امروز در مناطق ساحلی جلگه‌ای نیمه‌ابری تا ابری و همراه با رقیق بوده و گاها بارش‌های پراکنده و در ارتفاعات صاف تا نیمه‌ابری شاهد هستیم. 

وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه روزهای یکم و دوم سال جدید با تقویت سامانه بارشی انتظار داریم بارش‌ها در سطح استان گسترش یابد و علاوه بر کاهش دما در ارتفاعات ابری، مه‌آلود، کاهش دید، بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی شاهد بارش برف هستیم. 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با فعالیت سامانه سرد بارشی تا اواخر وقت چهارشنبه دوم فروردین شاهد بارش باران و بارش برف در مناطق مرتفع و همچنین احتمال تگرگ در مناطق کوهستانی استان هستیم. 

اسدی با هشدار جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، تصریح کرد: پرآب شدن رودخانه‌‌ها، کاهش دید ، لغزندگی و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی نیز از مخاطرات این سامانه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر پرهیز از عدم اسکان در کنار رود خانه‌ها، یادآور شد: پرهیز از تردد و احتیاط در تردد و توقف جاده‌ای به‌ویژه محورهای کوهستانی و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات ضروری است.

 معاون هواشناسی مازندران یاداور شد: روز پنج‌شنبه انتظار داریم به‌تدریج با کاهش ابر و روزهای پنج‌شنبه و شنبه جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش دما خواهیم داشت که در مناطق ساحلی جلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی خواهد بود.

  اسدی گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه و فردا مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.