پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد قرارگاه فرهنگی پاسخگویی شبهات فرهنگی و اجتماعی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسبت  فرا رسیدن سالروز تاسیس این نهاد با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: بحث تبلیغ دین تنها مختص یک فرد طلبه نیست بلکه هر کسی که وجه دین در  کارش بین مردم دیده شود، ارزشمند است.

وی افزود: در سالروز تشکیل این نهاد باید از اقشار مختلفی که در معرفی وجه دین و تبلیغ دین تلاش دارند تجلیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در انتخابات شاهد حماسه مردم بودیم، اضافه کرد: انتخاباتی که در اوج تحریم بوده و اجماعی از سوی مخالفان جمهوری اسلامی شاهد بودیم بی‌سابقه بود، اما مردم با حضور خودشان در این زمینه توطئه‌ها را خنثی کردند.

این مسؤول با بیان اینکه ۶۰ درصد مردم استان مازندران در انتخابات شرکت کردند، گفت: امیدی که با انتخابات ایجاد شده امیدواریم نتیجه بخش باشد و مردم طعم شیرین خدمت را بچشند.

شکریان با اعلام اینکه ۲هزار و ۴۰۰مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان در این ایام به تبلیغ دین پرداختند، اظهار کرد: در این ایام در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم بسیار خوب عمل شده است.

وی با بیان اینکه شاهد مشارکت حداکثری گروه‌های مختلف در انتخابات بودیم، افزود: ماموریت بعدی این نهاد برای اربعین است که امیدواریم شرایط خوبی برای این مهم فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، برنامه فرهنگی در حوزه گردشگری را از دیگر ماموریت مورد توجه سازمان تبلیغات برشمرد و گفت: ماموریت بعدی در بحث فرزندآوری و  تحکیم خانواده بوده که به دلیل بالا بودن آمار طلاق و کاهش فرزندآوری در استان مورد توجه این نهاد است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

این مسؤول از برنامه‌ریزی برای مدیریت در فضای مجازی خبر داد و اضافه کرد: شبکه‌سازی از فعالان متعهد مردمی در فضای مجازی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

شکریان یادآور شد: راهبری فضای مجازی، گردشگری و تحکیم بنیاد خانواده سه ماموریت این اداره کل در سال ۱۴۰۰ است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تشکل‌های میان‌شبکه‌ای در این زمینه، خاطرنشان کرد:  از هیأت‌های شاخص و مجمع فعالان فرهنگی باید در این برنامه‌ها استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلانی مازندران بیان کرد: در سال جاری استفاده از قشر عظیم بانوان باید استفاده شود و از فعالان این بخش بیشتر بهره‌گیری شود.

این مسؤول ادامه داد: ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر در نکا،  بهشهر، بابل و آمل و مناطقی که آسیب اجتماعی دارند و حضور روحانی و استقرار روحانی به همراه خانواده مورد تاکید قرار دارد.

شکریان اضافه کرد: مساله امام محله نیز باید مورد توجه قرار گیرد که برای اجرایی شدن آن چند منطقه شناسایی شده است.

وی با اشاره به استقرار امام محله در ۵۰ نقطه شهری و ۲۰۰ نقطه روستایی استان، گفت: امام جماعت غیر از امام محله است و مسؤولیت کل محله را برعهده دارند و با شناسایی مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت خیران و افراد معتمد محلی نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه ۳ هزار مساله اجتماعی و فرهنگی در استان به ثبت رسیده که مردم درخواست حل ان را از امامان محله داشتند، افزود: جشنواره هفت‌آورد با استفاده از بانوان اولین مسابقه سخنوری ایران زمین برگزار می‌شود که به‌صورت پویش در استان راه‌اندازی شده است.

این مسوول در پایان با تاکید بر اینکه قرارگاه فرهنگی برای پاسخگویی به شبهات باید ایجاد شود، گفت: نهادهای فرهنگی برای نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب باید به وظایف خود عمل کنند.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.