پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهدای خون ۱۸ هزار مازندرانی از اول محرم تا اربعین حسینی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون استان مازندران به آمار مراجعه و اهدا خون از اول محرم تا اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۲ هزار و ۷۸۸نفر به ۱۱ پایگاه و سه تیم سیار انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد داوطلب اهدای خون، ۱۸ هزار و ۳۱۳نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با قدردانی از همراهی همیشگی مردم به ویژه عزاداران حسینی که در ایام محرم  با اداره کل انتقال خون مازندران همراه و همدل بوده‌اند، افزود: اهداکنندگان خون سرمایه های اجتماعی و ارزشمند انتقال خون هستند و امیدواریم که این همراهی در طول سال استمرار یابد.
مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به وضعیت ذخایر خون در استان، تصریح کرد: در حال حاضر میزان و وضعیت موجودی ذخیره خون در استان قابل قبول است، اما باید توجه داشته باشیم که نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است.

محمدی فیروزجایی با بیان اینکه عمر فرآورده‌های خون مانند پلاکت فقط ۳روز است، اظهار کرد: نیاز است که هم استانی‌های نوع‌دوست به‌طور مستمر و منظم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه داشته باشند.

وی در پایان گفت: استان مازندران  حدود ۱۴ هزار بیمار خاص دارد که تقریبا ۲هزار و ۶۰۰ نفر آنان را بیماران تالاسمی تشکیل می‌دهند که  این بیماران برای ادامه حیات  به‌طور دائم و مستمر نیازمند دریافت خون هستند.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.