پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انقلاب اسلامی دستاورد عظیمی در حوزه فرهنگی داشت

0

ایسنا/مازندران رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: اتفاقی که در انقلاب اسلامی رخ داده یک اتفاق عادی و معمولی نبوده است و صنعت فرهنگی از دستاوردهای عظیم این انقلاب محسوب می‌شود.

سردار محمدرضا حسنی شب گذشته در اردوی راهیان نور منطقه عملیاتی منافقین کوردل جنگل‌های شمال که با حضور اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر استان در قائمشهر برگزارشد، اظهار کرد: در اندیشکده‌های جهانی هر انقلاب نیازمند ۳ ابزار شامل قدرت، ثروت، ابزارها و صنعت فرهنگی بوده است که رژیم پهلوی از آن‌ها مستثنی نبوده بنابراین امام خمینی(ره) با هوشیاری خود در برپایی انقلاب اسلامی توانسته معادلات آن‌ها را به هم ریزد و تمدن اسلامی را برپا کند.

وی تصریح کرد: ساختار قرارگاه دشمن، در قرارگاه صهیونیستی با ۶ میلیون یهودی بوده که علیه جمهوری اسلامی موضع به راه انداخته و امروزه از طریق جنگ نرم وارد عمل شده‌اند بنابراین قدرت جمهوری اسلامی آن‌ها را در همه زمینه‌ها نا امید کرده است.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه چند تن از دانشمندان جهان در مورد انقلاب اسلامی مطالبی گفتند که شنیدنی است، تاکید کرد: بعضی از دانشمندان به نقل از مارکس وبر و دورکیم شنیده بودند که جهان به سمت سکولاریسم در حال حرکت و بی‌دینی در حال گسترش بوده که آن هم فقط امام خمینی(ره) توانسته نقش موثری بر احیای دین اسلام داشته باشد چراکه این امر به دنیا اثبات شده است.

 حسنی با بیان اینکه این انقلاب در دوران دفاع مقدس لشگر ویژه‌ای مثل لشکر ۲۵ کربلا داشته است، خاطرنشان کرد: این لشکر در کنار لشکرهای دیگر کشور شهدای زیادی را تقدیم این انقلاب کرده که خود یک افتخار بزرگی است بنابراین خدا را شاکریم که در منطقه‌ای به دنیا آمدیم که دیار علویان بوده است.

وی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دشمن باید بداند انقلاب اسلامی یک انقلاب شکست‌ناپذیر خواهد بود و در مقابل زورگویان عالم خواهد ایستاد.

توجه به ارزش‌های انقلاب در اولویت باشد

رحمت عباس تبار مسئول بسیج اساتید مازندران در ادامه این مراسم افزود: اردوهای راهیان نوری که در زمان‌های مختلف برگزار می‌شود باید از سمت اساتید در حوزه آموزشی به ارزش‌های آن توجه شود تا معیار های انقلاب را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه جریان دفاع مقدس رازی موفقیت آمیز بوده و این موفقیت‌ها نیاز داداریم، بیان کرد: اگر در همه عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی از فرآیندهای دفاع مقدس استفاده شود، جامعه موفق خواهد شد.

مسئول بسیج اساتید مازندران یادآور شد: بسیج اساتید با مباحث و الگوهای علمی از این فضا استفاده کنند و به مباحث اخلاق و معنویات توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه یکی از رسالت‌های بسیج اساتید ارتقا ابعاد معنوی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.