پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقاد استاندار مازندران از توزیع برنج خارجی در مرکز تولید برنج

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه شورای سیاست گذاری بخش کشاورزی اظهار کرد: دنیا به شدت درحال تحول در تولیدات کشاورزی است و روز به روز به جلو حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: تا کی باید هر سال کشاورزان دغدغه و نگرانی این را داشته باشند که محصول خود را چگونه و با چه قیمتی به فروش برسانند و اگر به این سوالات پاسخ داده شود مشکلات حل خواهد  شد.

استاندار مازندران افزود: به عنوان نمونه چند رقم برنج در استان تولید می شود که از ارقام کیفی و خوبی هستند ولی نگران برنج های وارداتی هستیم و نتوانستیم برنج باکیفیت خودمان را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهیم درحالیکه برنج هندی قابل قیاس با برنج پرمحصول ما نیست.

حسینی پور اضافه کرد: در مازندران که مرکز برنج ایران است در برخی شهرستان ها برنج هندی توزیع می شود که جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه اگر الگوی کشت تغییر کند کمیت و کیفیت به نفع کشاورز است، گفت: باید بپذیریم بخشی از مسائلی که سبب شد به اینجا برسیم مشکل مدیریتی ماست.

استاندار مازندران بیان کرد: اجرای طرح الگوی کشت یک سیاست ملی است و باید اجرا شود و هر استانی در اجرای این طرح سیاست اجرایی خوبی داشته باشد از امکانات بیشتر دولت برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه کسانی که دور این میز نشسته اند در عقب ماندگی استان برای اجرای الگوی کشت مقصر هستند، گفت: بهترین اراضی و آب و هوا را در استان داریم و باید فاخرترین تولیدات کشاورزی را داشته باشیم و کسی حق ندارد در توسعه کشاورزی دانش بنیان خللی ایجاد کند.

حسینی پور خاطرنشان کرد: در هر شهرستان کارگاه الگوی کشت تشکیل شود و رئیس کارگاه فرماندار و دبیر آن روسای جهاد کشاورزی شهرستان ها هستند.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی مازندران باید اجرای الگوی کشت را پشتیبانی کند، گفت: اصلاح الگوی کشت مولفه اقتصادی روستاهاست و جهاد کشاورزی موظف به اجرای آن است و باید با تفکر جهادی اقدام به اجرای آن کند.

وی ادامه داد: صادرات باید برای بازاریابی های جدید باشد تا کشاورزی که محصول تولید می کند خیالش راحت باشد محصول تولیدی خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه محصولات گلخانه ای در مازندران باید رونق پیدا کند، ادامه داد: جهاد کشاورزی برنامه اجرایی خود را تا افق پایان دولت بنویسد و ارایه نماید.

پایان پیام/ ۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.