پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتخابات سالم مستلزم توجه به اصل قانون‌مداری است

0

ایسنا/مازندران معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: انتخابات سالم و امن مستلزم توجه به اصل قانون‌مداری و قانون‌گرایی است.

حسین حسن نژاد عصر امروز در  نشست خبری که به مناسبت  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مازندارن در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه همه ما به عنوان دست اندرکاران انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تعامل یکدیگر، قانونمندی، اصل بی‌طرفی و با احترام به تفکرات سیاسی این رویداد مهم سیاسی را انجام خواهیم داد، اظهار کرد: مجلس به‌عنوان مرجع قانون‌گذاری در کشور نقش مهم و اثرگذار در هدایت امور جامعه داشته و نمایندگان به تناسب اختیارات مقابل افکار عمومی پاسخگو و مسئول هستند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات فرصتی است تا مردم با نقد عملکرد دوره مجلس نظرات خود را ارائه کنند، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند در انتخاب و گزینش آگاهانه نقش مهمی را ایفا  کنند که با ایجاد این آگاهی زمینه افزایش مشارکت  عمومی را افزایش می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: انتخابات فرصتی است تا افرادی که توانایی و ظرفیت کافی جهت خدمت‌گذاری دارند نسبت به تبیین برنامه‌های سیاسی اقدام کرده و کاندیداها در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نظر مردم اقدام کنند.

حسن نژاد گفت: افراد منتخب نسبت به اعتماد مردم مسئول بوده و مجریان تلاش می‌کنند انتخابات سالم همراه با امنیت و مبتنی بر قانون را برگزار کنند.

وی افزود: از امروز ثبت نام داوطلبان در ۹ حوزه انتخابیه آغاز شد و در ستاد انتخابات رئیس، دبیر و ۶ کمیته حضور داشته که مدیران روسای این کمیته وظیفه کمک، پشتیانی و طرح‌ریزی برنامه‌ها دارند تا انتخابات بهتری داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ادامه داد: هیئت اجرایی بر اجرای انتخابات، مسئولیت حسن جریان انتخابات را بر عهده دارد، کمیته فناوری، تامین و پشتیبانی بخش‌های نرم‌ افزاری و سخت افزاری و کمیته اطلاع‌رسانی نیز تبین مقررات انتخابات را برعهده دارند.

حسن نژاد تصریح کرد: زیرساخت‌های مناسب در شعب اصلی و فرعی فراهم شد و تمام فرآیند انتخابات و اخذ رای منهای شمارش آرا مابقی الکترونیکی است.

وی یادآور شد: برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هیئت‌های اجرایی صلاحیت ۳۶ نفر را احراز نکردند و این تعداد با بررسی‌های هیئت نظارت به ۹۰ نفر رسید و در مرحله پایانی شورای نگهبان نیز صلاحیت ۱۲۰ نفر از ۳۰۶ داوطلب دوره قبل را تایید نکرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.