پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امور مازندران با نظام مدیریتی عنکبوتی پیش نمی‌رود

0

استاندار مازندران با اشاره به این که افراد در نظام کاری و مدیریتی باید سرجای خود قرار گیرند، افزود: نظام مدیریتی باید به صورت متمرکز بدنبال پشتیبانی، هماهنگی و تسهیل گری باشد؛ با نظام مدیریتی در هم پیچیده عنکبوتی که هر یک از جایی خاص کنترل شود، نمی‌توان امور استان را هدایت کرد و به پیش برد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در نشست با احزاب و گروه های سیاسی استان با اشاره به این که توسعه گفتمان اجتماعی یک نیاز و ضرورت برای جامعه  است و باید با هم بر سر مسائل مختلف گفت‌وگو کنیم، اظهار کرد: اگر کارهای ما برای رضای حق باشد، تحزب و فعالیت حزبی به جنس امر به معروف تبدیل شده  و ارزش ماندگار پدید میآید.

وی با بیان این که مازندران در شمار معدود استانهای دارای خانه احزاب است و باید از آن بعنوان یک ظرفیت بهره گیری شود، تصریح کرد: بالندگی و نشاط سیاسی در گرو بحث، گفت‌وگو و در کنار هم قرار گرفتن بوده و جامعه ما به رشد و بلوغ سیاسی نیازمند است.

استاندار مازندران با بیان این که جمهوری اسلامی در تراز بالای قدرت قرار دارد، حفظ ارزش پول ملی را مهم ترین کار فعالان اقتصادی برشمرد و یادآور شد اقداماتی که در مقابله با قاچاق گوشی موبایل و استقرار سامانه های الکترونیکی در گمرک انجام داده  شد از جمله اقدامات ارزشمندی است که برای مبارزه با فساد صورت گرفته است.

وی با بیان این که پول کثیف از سوی امریکایی‌ها جریان سازی می‌شود  و مناسبات اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: خانه احزاب، می تواند روی پدیده های اقتصادی کار کند و تحلیل های واقع بینانه و موثر از از این جریانات ارایه کند.

اسلامی، تحقق کارآمد سازی مدیریتی در مازندران را یک ضرورت دانست و گفت: فساد اداری از ضعف مدیریتی، افزون طلبی و نفوذ اتفاق می افتد.

وی با اشاره به این که نباید اطلاعات و آمار غیر واقعی به جامعه تزریق شود، اظهار کرد: دولت در دو نوبت برای خرید برنج از کشاورزان برای حذف دست دلالان در استان اقدام کرده و هم چنان نیز این روند ادامه دارد.

اسلامی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار با تشکیل کمیته برای مرکبات، حمایت از صادر کنندگان، شبانه روزی کردن فعالیت گمرک، سیار کردن کار قرنطینه و اضافه کردن شیفت، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که با نظام مدیریتی کارآمد می توان در روند توسعه استان شتاب ایجاد نمود، گفت: باید با کار علمی و اعمال آن در سیستم مدیریت، تغییرات واقعی ایجاد کرد.

استاندار با بیان این که تحول واقعی با تغییر در نگاه اتفاق می افتد، یادآور شد: چند دهه پسماند و فاضلاب برای استان مساله است؛ باید برای هریک از مسایل راه حل های مناسب ارایه شود.

وی با بیان این که تکمیل پروژه های پسماند در استان شتاب یافته است، گفت: با سرمایه گذاران و افراد دارای ظرفیت برای مشارکت در توسعه استان مذاکره کرده ایم و در تلاشیم تا زمینه نقش آفرینی آنان در شکوفایی مازندران را فراهم نماییم.

استاندار با اشاره به اینکه برای تقویت حوزه های اقتصادی استان باید تحرک داشته باشیم و عرصه های فعالیت را بشناسیم، تصریح کرد: با شرکت کاله برای ایجاد پالایشگاه شیر تفاهم کرده‌ایم، بوم گردی در استان در حال توسعه و بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تقویت مشاغل روستایی از سوی دولت اختصاص یافته است.

وی به 16 میلیون نفر شب اقامت گردشگر در استان در ایام نوروز امسال اشاره کرد و افزود:  78 کنسرت در ایام نوروز در مازندران، 6 میلیارد و 800 میلیون تومان فروش داشته و بازارچه‌های صنایع دستی در این ایام بالغ بر 11 میلیارد تومان از حضور گردشگران درآمد داشته اند.

استاندار به اتمام چهار خطه شدن جاده سوادکوه و آغاز عملیات سه پل بزرگ در جاده هراز در سال 96 اشاره کرد و گفت: باید با جدیت مسایل توسعه ای و زیرساختی استان را دنبال کرد و به نتیجه رساند و در این راستا همه باید ید واحد باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.