پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام جمعه موقت ساری: نباید به جوانان در امر ازدواج سخت گرفت

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، به ویژگی‌های ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س)و امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: تشکیل این زندگی با نگاه توحیدی بوده این زوج آسمانی روح توحیدی را بر زندگی خود غالب کرده بودند، به‌گونه‌ای که خداوند را مدنظر داشته است و در کنار این نگاه مشارکت در زندگی، امید، نشاط و همدلی در زندگی  مورد توجه بوده است.

وی با تاکید بر تشکیل زندگی بر پایه درست، گفت: مراسم ازدواج در مراحل درست باید شکل گیرد نه اینکه آغاز مراحل ازدواج در خیابان و پارک‌ها باشد چرا که این مسأله کرامت انسانی را زیر پا می‌گذارد و ازدواج را در مسیر درستی قرار نمی‌دهد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه نباید به جوانان در امر ازدواج سخت گرفت، اضافه کرد: بنا نهادن زندگی بر پایه توحید، همدلی، صداقت و عشق است که نتیجه آن حیای دوطرف می‌شود.

نصوری در ادامه با هشدار به کاهش نرخ زاد و ولد در استان بیان کرد: برخی به بهانه‌های مختلف و مادی فرزنددار شدن را به تاخیر می‌اندازند ولی حضرت فاطمه زهرا  (س) این تفکر را کنار گذاشتند و در طول حیات کوتاه‌شان فرزندان ارزشمندی را به جامعه تحویل دادند.

وی با اعلام اینکه افزایش شاخص ناپایداری خانواده در مازندران زیبنده نیست، اظهار کرد: قطعا تهاجم‌های فرهنگی و تغییر سبک زندگی به‌ویژه در مناطق مسافرخیز نامطلوب بوده و نتیجه آن بالا رفتن طلاق و مسائلی از این قبیل است اگر الگوی ما در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است باید سبک زندگی ایشان در جامعه به فرهنگ تبدیل شود.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به سالروز حمله ناوگان آمریکا به پروا هواپیمایی ایران در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ افزود: شهادت ۲۷۵ نفر از مسافران این هواپیما یکی از مصداق‌های جنایت آمریکا بود و همچنین شهادت مظلومانه حجاج توسط آل سعود نیز بود مصداق حقوق بشر آمریکایی که باید تبیین شود.

وی با اعلام اینکه اجرای معنویت و عدالت در جامعه هدف ظهور امام زمان عج است، تصریح کرد: کسی که پرچم‌دار بی‌عدالتی در جامعه می‌شود نمی‌تواند جامعه را در راستای اهداف امام زمان (عج)  هدایت کند و باید در این زمینه حرکت در دوران غیبت باید به‌گونه‌ای باشد که در این مسیر همه ما باید اثرگذار در امر فرج باشیم.

نصوری با اعلام اینکه انقلاب اسلامی توجه دنیا را به خود جلب کرده است، گفت:  در جای جای دنیا می‌بینیم شخصیت‌های بزرگ از جامعه ما الگوگیری می‌کنند و  هجمه‌هایی راکه در جامعه ما دارد شکل می‌گیرد به این دلیل است که نمی‌خواهند ما به هدف خود برسیم، وقتی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت هجمه‌های بسیار زیاد ایجاد شد.

وی ادامه داد: تحریم‌های اقتصادی آمریکا از سال ۵۸ اتفاق افتاد و روز به روز زیاد شد و دشمن از  هر راهی استفاده می‌کند تا انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرد.

امام موقت جمعه ساری بیان کرد: در جنگ تحمیلی دنیا علیه ما بود بازخوانی نسبت به این جریان نشان می‌دهد جنایات بسیار زیادی مثل جنگ‌های شیمیایی و ترورهای ناجوانمردانه از موارد متعددی بوده که بر علیه ما انجام شد.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی کشور نرخ افزایش اجاره بها از  ۲۸ مردادماه ۲۵ درصد اجاره در شهر تهران و ۲۰ درصد در سایر شهرها اضافه می‌شود کاش حقوق کارمندان را به همین میزان اضافه می‌کردند نه ۱۰ درصد این مسأله نیاز به تجدیدنظر دارد.

نصوری با اشاره به فرارسیدن ایام حج گفت: ما جاماندگان از مراسم حج با انجام برخی اعمال می‌توانیم در ثواب اعمال حج شریک باشیم که امیدواریم خداوند این توفیق را دهد، چرا که انسان وقتی اعمال حج را با سختی‌ها انجام می‌دهد می‌تواند به سمت قله‌های بندگی خدا رهنمون شود و امیدواریم بتوانیم تقوا را در تمام مسائل زندگی پیاده کنیم.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.