پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش 100 درصدی شهریه یک مدرسه غیرانتفاعی در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تعدادی از مخاطبان این رسانه در شهرستان ساری از افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه یک مدرسه در مرکز استان مازندران گلایه داشتند.

این خانواده‌ها اعلام کردند که رقم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی شهریه آنها در سال تحصیلی ۹۷ و ۹۸ با افزایش ۱۰۰ درصدی به رقم بیش از ۶ میلیون تومان در سال تحصیلی جاری افزایش پیدا کرده است.

در همین ارتباط با رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری که بیشترین مدارس غیرانتقاعی استان مازندران و حتی گفته می‌شود کشور زیرپوشش این مجموعه است، موضوع را پیگیری کردیم.

حامد دیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با تایید افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه یک مدرسه غیرانتفاعی در مازندران، اظهار کرد: این موضوع برای مجموعه ما هم غیرقابل قبول است و معتقد هستیم که فشار اقتصادی مضاعفی به مردم وارد می‌شود.

وی با اعلام اینکه روند افزایشی این مدرسه غیرانتفاعی قبل از سال ۹۸ و ۹۹ مبلغ بیش از ۲ میلیون تومان بوده است، گفت: پس از اعمال افزایشی قانونی شهریه بر اساس مصوبات قانونی رقم شهریه ۳ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان است و باید اعمال شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، خاطر نشان کرد: افزایش دو برابری شهریه از سامانه ابلاغی وزارتخانه به مبلغ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است و به خانواده‌ها اعلام کرده و مدیر مدرسه به خانواده‌ها اعلام کرده که باید نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت شهریه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون افزایش ۱۷ درصدی برای همه مدارس غیرانتقاعی اعمال شده و این روند طبیعی است، بر اساس وظیفه‌ای که در قبال خانواده‌ها داشتیم پیگیری‌های لازم را انجام داده و مدیران استانی آموزش و پرورش را در جریان این موضوع قرار دادیم.

دیانی یادآور شد: افزایش شهریه براساس ضوابط خاصی است و حتی اگر هر اتفاقی هم ایجاد شود افزایش ۱۰۰ درصدی نداریم.

وی با اعلام اینکه از طریق آموزش و پرورش استان مازندران این موضوع را پیگیری کردیم،گفت: بنده در جریان اتفاقات انجام شده در وزارت خانه بابت افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه این مدرسه نیستم اما آنچه را که وظیفه داشتیم پیگیری کردیم و منتظر رایزنی‌های مسئولان اداره کل در این ارتباط هستیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری ادامه داد: افزایش ۱۰۰ درصدی از طریق سامانه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش به ما ابلاغ شده است این افزایش شهریه در سال ۹۷ و ۹۸ توسط مدیر اعمال نشده اما در سال جاری، مسؤولان مدرسه معتقد به اعمال این شهریه هستند.

به گزارش فارس، اینکه چه رایزنی در وزارت خانه برای افزایش شهریه انجام شده است که مسئولان مربوطه در ناحیه یک شهرستان ساری هم در جریان موضوع قرار ندارند؟ چه اقدامی خاصی در این مدرسه رخ داده که خانواده‌ها را ملزم به پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه شهریه کرده است؟ آیا وزیر آموزش و پرورش در جریان افزایش ۱۰۰درصدی هزینه‌های آموزشی خانواده‌ها قرار دارد؟

موضوع افزایش شهریه ۱۰۰ درصدی این مدرسه از طریق مسؤولان آموزش و پرورش در استان مازندران هم پیگیری می‌شود.

 /۸۶۰۰۴/ج

 

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.