پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۴ درصدی مرگ عابران پیاده در مازندران

0

علی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال گذشته، تعداد ۲۲۵ نفر شامل ۱۵۵ مرد و مابقی زن از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشت.

وی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته را ۶۵۴ اعلام کرد و افزود: ۳۴ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی سال گذشته عابرین پیاده هستند وخرداد با ۲۸، مرداد با ۲۷، بهمن با ۲۳ فوتی بیشترین ماه و دی ماه با هشت فوتی کمترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

عباسی ضمن بیان اینکه بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های بابل با ۲۹، ساری با ۲۴ و آمل ۲۳ مورد و گلوگاه با یک مورد کمترین شهر گزارش شده است، افزود: بیشترین نوع وسیله درگیر با عابرین پیاده، خودروی سواری با ۷۳ درصد بوده که در آن پراید با ۵۵ نفر بیشترین و پیکان با ۵ نفر کمترین مورد بوده است.

این مقام اجرایی استان در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند. چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی، اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.

کد خبر 4914520
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.