پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۱۰ درصدی تولید شلتوک برنج در سال زراعی جدید

0

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال در کشت اول و دوم برنج، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک تولید شد، که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش تولید داشته است

«دلاور حیدرپور» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دهه فجر امسال اظهار کرد: در این دهه تعداد 75 پروژه عمرانی تولیدی خدماتی با اعتبار 1070 میلیارد ریال اعم از دولتی، تسهیلاتی و سرمایه‌ای متقاضیان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به این‌که این پروژه‌ها در 117 روستا اجرا و بیش از 9500 خانوار کشاورز از این طرح‌ها بهره‌مند شدند، افزود: از این پروژه‌ها برای بیش از 100 نفر اشتغال جدید ایجاد شد که شامل تجهیزات و نوسازی، جاده‌سازی بین مزارع، کانال‌ها، احداث باغ، شیلات، مرغداری و یک واحد شالیکوبی بود که بخشی به بهره‌برداری رسید و بقیه نیز تا پایان دهه فجر به مرحله افتتاح می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: کلنگ‌زنی یک پروژه پشتیبانی ماهی در قفس با اعتبارات دولتی شامل اسکله پشتیبانی برای ارائه خدمات پرورش ماهی در قفس نیز در دستور کار قرار دارد.

 حیدرپور در ادامه افزود: همه اقدامات بخش کشاورزی در جهت حمایت از تولید و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطر نشان کرد: امسال درکشت اول و دوم  برنج، بیش از یک میلیون و 300 هزار تن شلتوک تولید شد که در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش تولید داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: امسال باغداران مازندران دو میلیون و 500 هزار تن انواع مرکبات  تولید کردند که تماماً برداشت و به بازار عرضه شد، بخشی نیز در حدود 400 هزار تن در انبارها ذخیره شده است که به تدریج به بازار عرضه می‌شود.

حیدرپور با اشاره به پیش‌بینی لازم برای تنظیم بازار شب عید یادآور شد: در این راستا 30 هزار تن میوه ذخیره شد، که 25 هزار تن خریداری شده و در حال حمل است و تاکنون نیز 5300 تن به مقاصد استان‌ها حمل شده و مابقی تا آخر بهمن حمل می‌شود. 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.