پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح کارخانه زباله‌سوز ساری در آینده نزدیک/ لزوم معرفی زمین برای ساخت زباله‌سوز آمل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، مهدی سلیمی ظهر امروز در بازدید از منطقه انباشت زباله عمارت این شهرستان، اظهار کرد: زباله یکی از معضلات شهرها به ویژه شهرهای شمالی کشور است که سال‎های زیادی در مورد مشکلات زباله جلسات مختلف برگزار می‎شود همچنین بازدید لازم از محل انباشت زباله در شهرستان انجام شد و با جانمایی و مشخص شدن مکان جدید زباله در این شهرستان و معرفی به وزارت کشور برای اجرای زیرساخت‌ کارخانه زباله‌‎سوز و تأمین اعتبار مشکل نداریم.

وی با تأکید بر اینکه مشکل پسماند در استان مازندران سابقه ۳۰ ساله دارد، افزود: امید داریم مشکل پسماند در مازندران حل شود همچنین اگر وعده ۶ ماه تا یک سال دهیم که مشکلات پسماند مازندران مرتفع شود ولی با تلاش مسؤولان همراه نباشد بدقولی می‎‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه باید با سرعت زیاد برای برون رفت از معضل زباله و مشکلات زیست محیطی تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: با پیگیری استاندار مازندران و شهرداری ساری ایجاد زباله‌سوز مرکز مازندران پیشرفت مطلوب داشت تا با انجام مراحل پایانی در آینده نزدیک شاهد افتتاح کارخانه زباله‌سوز ساری باشیم.

سلیمی تصریح کرد: با معرفی زمین انباشت زباله برای ایجاد کارخانه زباله‌سوز به وزارت کشور می‎توان اقداماتی انجام داد ولی تا زمانی که مکان مناسب معرفی نشود نمی‌توان کاری انجام داد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به لزوم پیگیری ویژه و جدیت مسئولان آمل و مازندران برای معرفی چند نقطه برای جانمایی کارخانه زباله سوز و اخذ ارزیابی‌های زیست محیطی، تصریح کرد: با اولویت‌بندی استانداری مازندران زمین‌های مدنظر به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور معرفی شود البته مشکل اعتباری برای اجرای کارخانه زباله سوز در آمل نداریم.

وی با تأکید بر اینکه با مشخص شدن زمین و آغاز طرح انباشت و زباله‌سوز برنامه زمان‌بندی اعلام عمومی می‌شود، خاطرنشان کرد: وزارت کشور نیز خواستار توقف انتقال زباله به منطقه عمارت است البته پس از جابجایی زباله از محل عمارت و ایزوله سازی مکان برای آبگیری سد هراز در پایین دست عمارت برای سال‌آینده مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: وزیر کشور در آینده نزدیک با استانداران استان‌های شمالی کشور در مورد مدیریت پسماند و زباله در پایتخت برگزار می‌شود البته شرایط پسماند و زباله در شمال کشور حاد است و باید با مدیریت ویژه در سریعترین زمان به نتیجه برسیم.

سلیمی با اعلام اینکه دولت سیزدهم در اولویت مهم سفر به استان‌های شمالی کشور به موضوع سماند پرداخته است، خاطرنشان کرد: اعتبارهای حوزه پسماند درشمال کشور بی‌سابقه بوده تا مشکلات موجود برطرف شده و با رضایت‌مندی مردم همراه باشد.

 /۸۶۰۱۲/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.