پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعلام شکایت سرافراز رییس صدا و سیما از نماینده ساری

2
 
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از پایگاه خبری ۵۵ آنلاین، در آخرین روز کاری مجلس در دو هفته گذشته، رییس سازمان صدا‌وسیما به مجلس آمد تا مهمان فراکسیون رهروان ولایت باشد. اتفاقات رخ داده در آن جلسه و صحبت‌های ردو بدل شده بین دو طرف مورد انتظار هیچ‌کس نبود و علاوه بر انتقاداتی که به سرافراز بر سر سیاست‌های یکجانبه‌‌گرایانه صدا‌وسیما با مسایل سیاسی کشور خصوصا در بحث بررسی و پوشش کمیسیون برجام رخ داد، سبب شد پس ار بحث سیدحسین نقوی حسینی و بهروز نعمتی، اخراج سخنگوی کمیسیون برجام در دستور بررسی فراکسیون قرار گرفت و سرانجام وی اخراج شد.

بعد از رسانه‌ای شدن اتفاقات آن کمیسیون و موضع‌گیری شدید نمایندگان اصولگرا که برای نخستین‌بار آنها نیز در مقام شاکی از سیاست‌های صداوسیما درآمده بودند، موجب شد جامعه سیاسی کشور این بار به‌صورت یک دست تر منتقد صدا‌و‌سیما شوند. در همین راستا حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت» خبر از جلسه دیگری داده و بیان داشته بود: سوالات بسیاری از نمایندگان هنوز باقیمانده است و به‌طور تقریبی ۲۲ سوال دیگر در هیات رییسه فراکسیون باقی مانده که باید از سرافراز پرسیده شود، علاوه بر آنکه صحبت‌های رییس سازمان صدا‌وسیما هم مفتوح مانده است؛ بر همین اساس، بعد از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس، مجددا جلسه‌ای با حضور ایشان تشکیل می‌شود.

 

شکایت از منتقدان

حال با گذشت یک هفته از تعطیلات مجلس، روزنامه جام جم، ارگان مطبوعاتی صدا‌و‌سیما خبری منتشر کرد که محمد سرافراز با حضور در دادگاه از سه نفر از نمایندگان به جرم تشویش اذهان عمومی و افترا شکایت کرده است. در این خبر آمده که سرافراز این شکایت را به نمایندگی از مجموعه صدا‌و‌سیما مطرح کرده است. بنا بر اعلام این روزنامه، نمایندگانی که از آنها شکایت شده است عبارتند از نادر قاضی‌پور (نماینده ارومیه)، کمال الدین پیرموذن (نماینده اردبیل) و سید رمضان شجاعی‌کیاسری (نماینده ساری). نکته مشترک این سه نماینده، صراحت لهجه آنان است به طوری که نخستین خبر از اتفاقات رخ داده در جلسه فراکسیون را کمال الدین پیرموذن به خبرنگاران داد، نادر قاضی‌پور نیز با صراحت خاص خودش شدیدترین انتقادات را به رییس سازمان صدا‌و‌سیما کرد و شجاعی کیاسری نیز که عضو شورای نظارت بر صدا‌وسیماست، همان موقع از لزوم برخورد با این رسانه به دلیل «عملکرد یک طرفه»اش خبر داد.

 

عجایب هشت‌گانه

سیدرمضان شجاعی‌کیاسری با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به شکایت سازمان صدا‌وسیما از خود و یکی دیگر از نمایندگان مجلس درباره نحوه پوشش رسانه‌ای بررسی برجام اظهار داشته است: ما پیش از این، از عجایب هفت‌گانه شنیده بودیم و احتمالا از این پس باید از عجایب هشت‌گانه صحبت کنیم. وی افزود: اولاً ما نماینده مجلس هستیم و حق اظهارنظر داریم؛ در ثانی بنده عضو ناظر در شورای نظارت بر عملکرد صدا‌وسیما در مجلس هستم؛ ما به عملکرد صدا‌وسیما انتقاد داریم و فکر می‌کنم این شکایت را باید در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. البته من از محتوای این شکایت بی‌خبرم و باید به دادگاه بروم تا متوجه شوم دقیقا ماجرا از چه قرار است و پس از آن اظهار نظر کنم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گمانه‌زنی و حدس خاصی در خصوص دلیل این شکایت دارید، گفت: احتمال می‌دهم این شکایت مربوط به مصاحبه‌ام با روزنامه ایران باشد.

 

هشدار رهبری

شجاعی‌کیاسری عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا‌وسیما افزود: با توجه به اینکه رهبری درخصوص جلوگیری از فضای دو قطبی در جامعه هشدار داده‌ بودند، من درباره دوگانه‌سازی صداوسیما در قضیه برجام صحبت کردم و گفتم صداوسیما نباید زمینه این دوگانه‌سازی را فراهم کند. عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس اضافه کرد: پس از انتشار نامه ۹ ماده‌ای رهبری در تایید برجام، صداوسیما در دو برنامه جداگانه از آقایان عراقچی و زاکانی دعوت کرد و این دو نیز در این برنامه‌ها یکدیگر را زیر سوال بردند و من با توجه به اینکه رسانه‌ای هستم در آن مصاحبه گفتم صدا‌و‌سیما باید این دو نفر را در یک برنامه دعوت می‌کرد تا صحبت‌های همدیگر را کامل کرده و خروجی برنامه این باشد که قائله به پایان برسد اما صداوسیما با این اقدام دوباره داستان برجام را آغاز و نقطه را سرخط گذاشت. شجاعی کیاسری در پایان و در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا احتمال دارد هدف صداوسیما از طرح این شکایت جلوگیری از تشکیل گروه بازرسی هیات نظارت بر صداوسیما برای بررسی عملکرد این رسانه در قضیه برجام باشد، گفت: موضوع تشکیل تیم بازرسی باید ابتدا در هیات نظارت بر صداوسیما به تصویب برسد ولی به هر حال احتمال تشکیل این تیم بازرسی وجود دارد و می‌توان این اقدام صداوسیما را نوعی فرار به جلو ارزیابی کرد. …..

2 نظرات
  1. ساروی می گوید

    جناب آقای شجاعی کیاسری باز هم می گویم. نگران جابجایی استاندار و فرماندار حوزه انتخابی خود نباش. نگران دوستانتان باشید که حرف حق شما را که عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما هستید و در گذشته مسئول صدا و سیما ی استان بودید برنمی تابند و از شما شکایت می کنند و یا در خبرها شنیدیم اصولگرایان نام نمایندگان فعلی را از لیست شان حذف کردند.

  2. v,p می گوید

    به قول فردوسی پور خداحافظ مجلس و شایدم خداحافظ تا ابد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.