پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعزام بسيجياني در قالب طرح هجرت به روستای تیلک

پیش از ظهر امروز نخستین گروه از جوانان حوزه پایگاه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین صالح‌آباد حوزه مقاومت امام رضا (ع)، از سپاه ساری در قالب طرح هجرت به منطقه چهاردانگه، روستای تیلک اعزام شدند.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از خبرگزاری فارس، پیش از ظهر امروز نخستین گروه از جوانان حوزه پایگاه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین صالح‌آباد حوزه مقاومت امام رضا (ع)، از سپاه ساری در قالب طرح هجرت به منطقه چهاردانگه، روستای تیلک اعزام شدند.

 

غلامرضا شریعتی در مراسم اعزام این گروه، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اردوهای جهادی از آغاز فرمان رهبر انقلاب مبنی بر تشکیل سازمان بسیج سازندگی، شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: این اردوها در ابتدای امر با مشارکت آموزش و پرورش و در قالب بهسازی مدارس فعالیت می‌کردند.

 

فرمانده سپاه ساری با اشاره به گستردگی فعالیت‌های اردوهای جهادی در سال‌های اخیر تصریح کرد: بحث محرومیت‌زدایی یکی از فعالیت‌هایی است که در پایگاه مقاومت محلات برای بهسازی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شکل گرفت.

 

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی در شهرستان ساری از زمان فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد، افزود: اردوهای جهادی این شهرستان در سال گذشته رتبه اول استانی را کسب کردند.

 

این مسئول با اشاره به اعزام گروه‌های مختلف به تناسب پروژه‌های تعریف شده، به مناطق محروم بیان داشت: این اردوها در بخش‌های دانشجویی به مدت 15 روز، پایگاه مقاومت بسیج محلات به مدت 10 روز و اردوهای جهادی یک ‌روزه، به مناطق اعزام می‌شوند.

 

وی ادامه داد: اردوهای یک روزه بیشتر برای انجام کارهایی در جهت زیباسازی محیط‌های روستایی اعزام می‌شوند.

 

شریعتی با بیان اینکه ما محدودیتی در اعزام گروه‌های جهادی نداریم، خاطرنشان کرد: اعزام این گروه‌ها بر اساس ظرفیت بسیج و نیاز منطقه برنامه‌ریزی می‌شود.

 

وی با اشاره به خدمات جامع اردوهای جهادی در مناطق محروم شهرستان ساری، اذعان داشت: این اردوها با رویکرد عمرانی، علمی و آموزشی، فرهنگی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ترویجی تشکیل می‌شوند.

 

فرمانده سپاه ساری هدف اصلی تشکیل اردوهای جهادی را غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: جوانان و نوجوانان ضمن آشنایی با عرصه‌های کار، از فعالیت‌های فرهنگی نیز بهره می‌برند و بنیه اعتقادی و معنوی آنها تقویت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.