پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استمداد برای جلوگیری از تعطیلی یک واحد تولیدی/ به سراسر کشور کالا ارسال می‌کردیم

0

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اقتصادی| چندسالی است که رهبر معظم انقلاب با توجه به دغدغه‌های مهم کشور در بحث اقتصاد شعار سال را حول محور تولید و اقتصاد مطرح کرده‌اند و بر همین اساس از سوی رهبری، شعار سال ۱۴۰۰، «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شد و در این راستا با همت و تلاش کارفرمایان و کارگران برای تولید داخلی پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است؛ اما هستند کارخانجات و واحدهای تولیدی که همچنان با مشکلات متعدد برای تولید روبرو بوده و از آسیب‌های ریز و درشت این بخش رنج می‌برند.

بازدید رسانه‌ای از واحدهای تولیدی دچار آسیب، کار مشترکی از سوی سازمان بسیج رسانه مازندران و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران است تا همه با هم برای رفع معضلات واحدهای تولیدی، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری گام برداریم.

بازدید رسانه‌ای از شرکت و واحد تولیدی دچار آسیب نرسی ( انجماد نوین بابل) با حضور جمعی از فعالان استان مازندران با هماهنگی بسیج رسانه و با حضور مهدی حق‌شناس رئیس سازمان بسیج رسانه استان مازندران، سیدجواد حسینیان رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران، در ادامه برنامه‌های حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی از این واحد تولیدی برگزار و در راستای چگونگی ایجاد و رفع موانع پیش رو گفت‌وگو شد.

 

مدیرعامل واحد تولیدی دچار آسیب نرسی ( انجماد نوین بابل) گفت: تولیدکننده لوازم خانگی یخچال و فریزر با ۳۸ سال سابقه هستیم و از سال ۶۵ شروع به فعالیت در این واحد تولیدی کرده و ابتدا با تولید یخچال صنعتی آغاز و سپس در سال ۷۶ ساخت و تولید یخچال خانگی را به خط تولید اضافه کردیم.

علی عباسی با تأکید بر ضرورت حمایت همه جانبه از واحد تولیدی، آن را گامی برای تداوم تولید و اشتغال دانست و اظهار کرد: این واحد تولیدی از تولید روزانه پنج یخچال در ابتدای کار به تولید روزانه ۱۵۰ دستگاه یخچال رسید اما در دوران کرونا با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده و با رکود بازار به رکود فروش رسیدیم.

وی افزود: تولیدات ما به سراسر کشور ارسال می‌شد و حتی در بخش صادرات هم به اربیل عراق و افغانستان صادرات داشتیم و دارای ۳۰۰ نمایندگی خدمات در سراسر کشور بودیم اما رکود بازار، بالا بودن مالیات، نبود مواد اولیه و عدم وجود نقدینگی مناسب موجب شد تا با توجه به دارا بودن برند خوب و استاندارد، مبادرت به تعدیل نیرو شود که البته برای ما هم سخت بود اما چاره‌ای غیر از این کار نداشتیم.

مدیرعامل این واحد تولیدی با بیان اینکه به دلیل نبود نقدینگی و مواد اولیه مناسب دچار رکود شده‌ایم، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی بهره سنگین در توان من نیست و نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با سود بانکی چهار درصد و تنفس برای به‌روزرسانی مجموعه هستم تا با حمایت مسؤولان امر ضمن تولید بیشتر، نیروهای بیشتری جذب و با حمایت مسؤولان برای رونق تولید و اشتغال تلاش شود.

عباسی گفت: این واحدها در حوزه تولید انواع یخچال و فریزرهای (خانگی و صنعتی) را در دستور کار دارد و در صورت تزریق تسهیلات و نقدینگی مناسب ارزان‌قیمت با سود و کارمزد پایین می‌توانیم برای تولیدات بیشتر در این بخش و حتی تولید لباسشویی و کولر هم اقدام شود.

 

رفع مشکلات واحدهای تولیدی و رسیدن به اهداف مطلوب افزایش تولید واشتغال

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران در این بازدید ضمن ارائه آماری از تعداد واحدهای تولیدی در مازندران گفت: استان مازندران دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی است که درصد قابل توجهی از این واحدها دچار مشکلات و آسیب هستند.

سیدجواد حسینیان اظهار کرد: با توجه به رهاشدگی برخی از واحدهای تولیدی در سال‌های قبل و اینکه در برخی از موارد ستاد رفع موانع تولید هم کارگشا نبوده است؛ اکنون با همراهی دولت انقلابی، بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران با قوت برای رفع آسیب‌های واحدهای تولیدی وارد عمل شده‌ایم.

وی افزود: تاکنون مشکلات و آسیب‌های ۱۶۰ مجموعه تولیدی در مازندران توسط بسیج سازندگی احصا و تلاش‌های انجام شده ۳۶ واحد تولیدی به همت و تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها احیا شدند که واحد تولیدی دچار آسیب نرسی ( انجماد نوین بابل) یکی از این موارد است.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران نیز  با بیان اینکه اکنون چهار واحد تولیدی لوازم خانگی در مازندران فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: از این تعداد سه واحد فعال هستند و واحد تولیدی دچار آسیب نرسی ( انجماد نوین بابل) با برخی آسیب‌ها روبروست که باید با کمک هم و با استفاده از توان رسانه‌ای برای رفع این مشکلات گام برداریم.

حسینیان افزود: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی در معرض خطر قابل رفع است؛ اما برخی به دلیل سود مرکب با معضلات عدیده روبرو هستند.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران با اشاره به اینکه واحد تولیدی دچار آسیب نرسی (انجماد نوین بابل) در طول سال‌های گذشته ۱۶۰ کارگر و نیروی انسانی کارآمد در دو شیفت کاری در این واحد تولیدی فعالیت داشتند که اکنون با توجه به مشکلات مختلف، به ۲۰ نیرو کاهش پیدا کرده و این واحد نیازمند نقدینگی و تسهیلات ارزان قیمت است.

وی گفت: همه تلاش ما برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و افزایش تولید است و این واحد تولیدی که در تولید یخچال و فریزرهای خانگی و صنعتی فعال است؛ هم نیازمند دستگیری است و بر این اعتقادیم که حمایت از یک واحد تولیدی، حمایت از کار و کارگر و تولید کشور است و باید همه تلاش کنیم تا با رفع معضلات و مشکلات و با نگاه انقلابی شاهد واحدهای تولیدی فعال، پویا و کارآمد باشیم.

استفاده از ظرفیت‌های رسانه برای کاهش آسیب‌های واحدهای تولیدی

رئیس سازمان بسیج رسانه استان مازندران هم با اعلام اینکه رسانه نعمتی برای رفع مشکلات در بخش‌های مختلف است؛ خاطر نشان کرد: باید با استفاده از این توان، برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گام برداشته و گره‌ای بگشاییم.

مهدی حق‌شناس گفت: رسانه در بخش‌های مختلف اجتماعی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و.. پای کار است و استمرار استفاده از ظرفیت‌های حداکثری رسانه می‌تواند برای کاهش آسیب‌های واحدهای تولیدی اثرگذار باشد.

وی افزود: در حوزه رسانه و فضای مجازی دارای بهترین خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان مازندران هستیم و باید با هم‌افزایی برای رفع مشکلات جامعه گام برداشت.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش فارس، مقام معظم رهبری در انتخاب شعارهای سال در چند سال اخیر تاکید ویژه‌ای بر موضوعات تولید، اقتصاد و معیشت مردم دارند و امسال هم با شعار سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»  اصل تولید را نشانه گرفته‌اند تا همه ما با مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید، در افزایش اشتغال و تولید داخلی اثرگذار باشیم؛ باشد تا هر یک از ما به نوبه خود با اقدام عملی در این بخش و کمک به افزایش تولید، دین خود را در این بخش ادا کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.