پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقرار تفریحات دریایی در سدهای مازندران/ سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیاردتومانی در حوزه تفریحات دریایی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بحث تفریحات آبی و گردشگری در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته، استان مازندران با دارا بودن ظرفیت‌های متعدد در کنار دریا از ظرفیت سدهای مازندران برای این جاذبه‌ها بهره گرفته است به‌طوری که مورد توجه است.

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در حال حاضر تفریحات آبی و گردشگری در سدهای شهیدرجایی، صلاح الدین کلای نوشهر، علی ملات نور، شیاده بابل، سنبل‌رود سوادکوه، دریاچه ولشت چالوس، برنجستانک سوادکوه، لفور گلورد و عباس‌آباد مستقر است.

وی به وجود ۱۱ سد کوچک و بزرگ در استان مازندران اشاره کرد و افزود: این امکانات با هدف استفاده مضاعف از تاسیسات، ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت عمومی برای بهره‌مندی همه افراد مستقر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران بیان کرد:  حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی بابت تفریحات دریایی در سدهای استان سرمایه‌گذاری کرده است.

 مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نیز به اجرای طرح ایجاد اسکله‌های تفریحی در ۱۳۴ نقطه از ساحل مازندران اشاره کرد و گفت: ۶۵ موافقت اولیه برای سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها صادر شده و ۱۵ پرونده دیگر در سازمان بنادر و دریانوردی در دست اقدام است.

وی افزود: دریا و ساحل آن فرصت بی‌نظیری در گردشگری مازندران محسوب می‌شود که قطعاً با همراهی دستگاه‌ها استفاده بهینه خواهد شد.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.