پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استفاده از خدمات ۲مرکز اطفای حریق جنگل های مازندران لنگ تجهیزات است

0

سرهنگ حسینعلی خورشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختمان اطفای حریق در جنگل بنا به نیاز و شرایط جنگل‌های استان مازندران با اعتبار ملی در عباس آباد بهشهر و نور ساخته شد.

وی ادامه داد: ساخت مرکز اطفای حریق عباس آباد سال گذشته به اتمام رسید و مرکز دیگر در نور نیز اوایل امسال کار ساخت آن تمام شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری با اشاره به اینکه مرکز اطفای حریق در جنگل به عنوان پایگاه متمرکز امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی جهت انجام عملیات خاموش کردن آتش در جنگل‌ها به شمار می‌رود، گفت: با توجه به آتش سوزی‌های مکرر در جنگل‌های این استان و ضرورت اعزام سریع نیروهای اطفای حریق در زمان وقوع حوادث، پس از پیگیری‌های بسیار مجوز و اعتبار برای ساخت این ۲ مرکز اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه مراکز اطفای حریق در جنگل همچون ایستگاههای آتش نشانی در شهرها می‌بایست علاوه بر امکانات و تجهیزات برای اطفای حریق، امکانات برای استقرار و اقامت موقت نیروهای جنگلبان داشته باشد، ادامه داد: با وجود گذشت حدود یکسال از ساخت این مراکز هنوز امکانات لازم از جمله کپسول‌های آتش نشانی و خودروها آب رسان و حتی نیروی انسانی این مراکز تأمین نشده است.

سرهنگ خورشیدی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال افزایش آتش سوزی در جنگل‌های مازندران ضرورت دارد که این ۲ مرکز متمرکز اطفای حریق استان تجهیز شوند تا خدمات رسانی لازم و بموقع در زمان وقوع حوادث صورت بگیرد.

وی بدون اشاره به میزان اعتبار مورد نیاز برای تجهیز مراکز اطفای حریق جنگل‌های مازندران اظهار داشت: اعتبارات این کار از منابع ملی تأمین می‌شود.

سال گذشته ۱۱۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان مازندران دچار آتش سوزی شد.

هر ۵۰۰ هکتار یک مأمور حفاظت از جنگل‌های مازندران

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان مازندران – ساری با اشاره به فعالیت یک هزار و ۴۰۰ مأمور یگان حفاظت در ۷۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی زیر پوشش این نهاد، گفت: به ازای هر ۵۰۰ هکتار عرصه جنگلی یک مأمور یگان حفاظت فعالیت دارد.

وی ادامه داد: طی قراردادی با شرکت‌های بهره برداران چوب از جنگل‌های مازندران، مأموران حفاظت از جنگل توسط این شرکت‌ها تأمین می‌شود و این شرکت‌ها نیز موظف به تأمین تجهیزات لازم برای اطفای حریق هستند.

به گفته خورشیدی در حال حاضر این شرکت‌های بهره برداری حافظ جنگل به امکانات لازم و حداقلی برای اطفای حریق مجهز هستند و در حال انجام وظیفه در این خصوص هستند.

وی با اشاره به تعطیلات پیش رو و نیز آغاز تعطیلات تابستانه، گفت: حجم زیادی از دلایل آتش سوزی در جنگل به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی از سوی مسافران و افرادی که به جنگل رفتند می‌باشد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مازندران – ساری از مردم و مسافران خواست تا با رعایت نکات ایمنی در استفاده از فضای جنگل اقدام بکنند.

وی همچنین از استقرار نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی در کانون‌های آتش سوزی در جنگل‌های استان در ایام تعطیلات خبر داد.

/ ‏۱۸۹۹/‏۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.