پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران: ظرف ۴۸ ساعت آینده قیمت خرید برنج‌های دپو شده اعلام می‌شود

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،تفاهم‌نامه خرید برنج‌های دپو شده استان مازندران در سال گذشته بین استانداری مازندران و انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران امضا شده بود و امروز جلسه تامین برنج با حضور استاندار مازندران و رئیس انجمن تولید و تامین‌کنندگان برنج ایران در ساری برگزار شد.

استاندار مازندران در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: تفاهم‌نامه خرید برنج‌های دپو شده سال گذشته میان استانداری مازندران و انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران با هدف خرید همه برنج‌های مانده از فصل شالی گذشته با قیمت متعادل امضا شده است.

سیدمحمود حسینی‌پور افزود: براساس این تفاهم نامه دولت قصد اعلام تعیین قیمت دولتی برای برنج شمال را ندارد و وظیفه دولت حمایت و همیاری است که در کنار اقدامات بخش خصوصی موجب بسامان شدن تولید و فروش برنج می‌شود.

 استاندار مازندران با تاکید بر اینکه از این پس اجازه نخواهیم داد واسطه‌گر‌ها از تولید برنج منفعتی کسب کنند، افزود: تا ۴۸ ساعت آینده قیمت خرید برنج‌های دپو شده در کارگروهی با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی اتحادیه‌ها کشاورزان و جهاد کشاورزی مشخص و اعلام می‌شود.

مختاریان رئیس انجمن تولید و تامین‌کنندگان برنج ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه این انجمن محدودیتی برای خرید برنج از شالیکاران مازندرانی ندارد، گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر کشور برای خرید و توزیع این محصول اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیزدر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: هشت مرکز خرید برنج از شالیکاران در سطح استان راه‌اندازی شده است و این مراکز در صورت استقبال کشاورزان افزایش می‌یابد.

حسن عنایتی‌کلیجی افزود: ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن برنج از پارسال در انبار‌های کشاورزان و شالیکوبی‌های استان انبار شده و بفروش نرسیده است.

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.