پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران: تالاب‌های مازندران ظرفیت مناسبی برای توسعه زیست بوم استان است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی استانداری ، احمد حسین‌زادگان در دیدار مدیر اجرایی مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر در غرب و مرکز آسیا، تالاب‌های رامسر، میانکاله و فریدونکنار را یک ظرفیت برای گردشگری و زیست بوم ارزیابی کرد و اظهار داشت: از برنامه‌های مختلف این کنوانسیون به ویژه صیانت از اکوسیستم تالاب‌ها حمایت کامل صورت خواهد گرفت. ‎

سید داریوش مقدس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کنوانسیون رامسر و کنوانسیون‌های مستقر در کره جنوبی، شرق آفریقا و پاناما چهار شعبه این کنوانسیون محسوب می‌شود، گفت: نام دیگر کنوانسیون رامسر، کنوانسیون تالاب‌های بین المللی بوده و شعبه اصلی این کنوانسیون در سوئیس مستقر است.

مدیر اجرایی مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر در غرب و مرکز آسیا با بیان اینکه 168 کشور عضو این کنوانسیون است، افزود: وظیفه ما در مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر در غرب و مرکز آسیا، این است که برای اجرای برنامه های آموزشی مرتبط با تالاب ها با 18 کشوری که در این منطقه واقع هستند همکاری و زیرساخت های لازم را ایجاد کنیم تا این کشورها برنامه های کنوانسیون رامسر را اجرا کنند.

وی گفت: رامسر در ذهن مردم دنیا با تالاب مترادف شده و از نظر سیاسی و گردشگری دارای اهمیت است و باید زمینه را برای حضور گردشگران فراهم کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.