پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار : بهره‌برداری اقتصادی از گردشگری اولویت مازندران است

0

احمد حسین‌زادگان روز یکشنبه در نخستین جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر نوروزی استان مازندران گفت: اینکه صرفا هر سال افزایش تعداد گردشگران را اولویت گردشگری استان قرار دهیم نه تنها کمکی به مازندران نمی کند، بلکه انرژی زیادی از استان را هدر خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری برای مازندران باید آورده اقتصادی داشته باشد، افزود: همه باید به نوعی گردشگری مازندران را برنامه ریزی و اجرا کنیم که در نهایت منجر به افزایش درامد و شاخص های اقتصادی استان شود.

او با اشاره به اینکه این مسئله باید دوطرفه باشد ، گفت: در طرف دیگر ما نیز برای گردشگر باید شرایط خدمات با کیفیت و سفری ایمن و دلپذیر را فراهم کنیم.

طرح‌های گردشگری نباید بر روی کاغذ بماند

استاندار مازندران با اشاره به شرایط اقتصادی حساس کشور تاکید کرد: طرح‌های خدماتی و زیرساختی گردشگری استان نباید بر روی کاغذ بماند و اجرا نشود. 

حسین زادگان گفت: باید مدیران نسبت به شرایط حساس اقتصادی کشور و حرکت به سمت اقتصاد پایدار آگاه و هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از حداکثر ظرفیت های اقتصادی گردشگری باید برای همه مدیران اولویت باشد، افزود: ایام نوروز طلایی‌ترین فرصت برای نمایش یک مازندران گردشگر پذیر است تا با استفاده همزمان از تمامی ظرفیت های گردشگری اقتصاد استان را تقویت کنیم. 

اسناندار مازندران همچنین تاکید کرد: نباید مدیریت و طرح‌های گردشگری استان کوتاه مدت و خلاصه به ایام نوروز باشد، زیرا این به معنای فقدان نگاه اقتصادی کلان به گردشگری است.

مدیران برای تقویت گردشگری از ظرفیت دانشگاه استفاده کنند

حسین زادگان ایده پردازی در حوزه گردشگری را اولویت همه مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: مدیران باید در حوزه گردشگری از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاه ها استفاده کنند.

وی پای کار آوردن دانشگاه ها را بسیار مهم دانست و افزود: این مسئله باعث خواهد شد که گردشگری از حالت سنتی ، تکرار گونه و روزمره خارج شود.

استاندار مازندران همچنین به استفاده از سمن ها و تشکل ها در تمامی حوزه ها تاکید کرد و گفت: این تشکل‌ها می توانند کمک خوبی برای محدودیت های دستگاه ها اجرایی باشند.

حسین زادگان همچنین بر کیفیت خدمات تاکید کرد و گفت: اینکه صرفا طرح های گردشگری اجرا شود که هیچ رغبت ، انگیزه و کیفیتی در آن دیده نشود مورد قبول نیست.

وی اضافه کرد: زمان خوبی تا ایام نوروز باقی مانده است و می توان در این فرصت کارهای مناسب را انجام داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.