پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از جنگ تن به تن با هیولای سرطان تا ایستاده در برابر شرارت‌های کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری پرکوهی| از زمان شیوع کروناویروس در سطح مازندران، همواره شاهد ایثارگری و مجاهدت‌های سفیدپوشان عرصه خدمت مختلف بودیم که در این راه از دیدار با عزیزترین فرد زندگی تا جان خود گذشتند.

یکی از مسائلی در ارتباط با بیماری کروتا باعث ایجاد نگرانی می‌شود سرعت بالای انتشار این بیماری است که پیرو جوان نمی‌شناسد و اضطراب زیادی بین مردم به ویژه بیماران و افراد مسن ایجاد کرده است، از این رو به آنان توصیه می‌شود، علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی در خانه بمانند.

در این میان هستند، کسانی که با وجود بیماری با از خود گذشته و ترجیح می‌دهند به جای فکر کردن به خودشان، از جهاد در مقابله با این ویروس و تلاش برای هم‌نوعانشان لحظه ای دریغ نکنند.

ما در خبرگزاری فارس مازندران به سراغ تنها متخصص طب اورژانس بیمارستان امام خمینی شهرستان فریدونکنار رفتیم، که با وجود دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان روده لحظه‌ای به خواست خود پست خود را ترک نکرد.

دکتر نبی‌الله باقری متخصص طب اورژانس پزشک ۵۰ سال سن دارد که با دارا بودن حدود ۲۰ سال سابقه، از پزشکان فعال دانشگاه علوم پزشکی فریدونکنار ‌در بیمارستان امام خمینی این شهر و بیمارستان امام رضا در آمل است.

 وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید؛ هجوم ویروس کرونا ربطی به کارش ندارد و  وظیفه خود را حضور به موقع در محل کارش می‌داند، در اواخر بهمن ماه جاری با شیوع ویروس کرونا شهرستان فریدونکنار هم در امان نمانده و پزشکان و پرستاران باید با لوازم بهداشتی ماسک و دستکش و لباس ایزوله بر سر کار حاضر می‌شدند. 

دکتر باقری فرزند شهید بوده و معتقد است که همان‌طور که در دوران دفاع مقدس همه در حال جهاد و دفاع از کشور بودند امروز هم همه با هم دست به دست هم به شکست دادن این ویروس کمک می‌کنند.

در سال ۱۳۹۷ دکتر باقری مطلع شد که به سرطان روده مبتلا است و باید هر چه سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام کند، در دی ماه جراحی انجام شد و سپس پروسه شیمی درمانی که تا مرداد ماه سال ۹۸، ادامه داشت، وی پس از آن احساس بهبودی کرده و توانست در بیمارستان حاضر شده و روند عادی کار را شروع کند‌.

 دکتر باقری و همکارانش در روزهای ابتدای نفوذ کرونا شاهد هجوم بیماران از روستاهای اطراف بودند و با توجه به اینکه ادارات و مراکز خرید و کسب و کارها تعطیل شدند، تنها جایی که محل رفت و آمد مردم است بیمارستان بود، به اعتقاد این پزشک اگر پزشکان هم این مکان را ترک کنند مردم ناامید خواهند شد.

در انتهای هفته اول نوروز ۱۳۹۹، مادر دکتر باقری به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت، و چون این ضایعه در ایامی که دید و بازدیدها ممنوع بوده و اولویت در خانه ماندن است اتفاق افتاد، از برگزاری مراسم پس از کفن و دفن خبری نبود و آقای دکتر تنها یک‌ روز در خانه به سوگ مادر نشست و بعد برای خدمت به کسانی که در قید حیات هستند به بیمارستان‌ بازگشت.

وی به ایستادگی مردانه همکارانش در بیمارستان اشاره کرد که با وجود اینکه می‌دانند جهاد ادامه دارد و به یک روز و دو روز خلاصه نمی‌شود اشاره می‌کند و می‌گوید؛ در روزهای اول با موجی از مراجعه مردم روبرو می‌شدیم این در حالیست که رفته رفته با رعایت نکات ایمنی از طر ف مردم تعداد مراجعان کاهش یافت.

 از مواردی که موجب آزردگی خاطر این پزشک همیشه حاضر در صحنه می‌شود، این است که شاهد مراجعه بیمارانی بود که با پای خودشان به بیمارستان می‌آید و از هیچ بیماری زمینه‌ای رنج‌ نمی‌برند ولی پس از ابتلا دنیا می‌روند.

 از مواردی که موجب آزردگی خاطر این پزشک همیشه حاضر در صحنه می‌شود، این است که شاهد مراجعه بیمارانی بود که با پای خودشان به بیمارستان می‌آید و از هیچ بیماری زمینه‌ای رنج‌ نمی‌برند ولی پس از ابتلا دنیا می‌روند.

نگرانی دکتر باقری از ایجاد دلهره توسط فضای مجازی بین مردم است که این روزها اثرش بیش از زمان دیگری حس می‌شود، چرا که گاهی اطلاعات غلط به مردم می‌دهند و در درجه اول روحیه آن‌ها را تضعیف می‌کنند.

به گزارش فارس؛ حاضر شدن بر محل خدمت آن هم در زمانی که که این‌کار برد و باخت دارد، و بدتر اینکه بیماری سرطان هنوز فروکش نکرده‌، و همچنین از دست دادن غم عزیزترین عضو خانواده، همه و همه در وجود این بزرگ مرد ثابت کرد که روح بزرگی داشته و فارغ از مشکلات جسمی به فکر همنوعانش است.

 /۸۶۰۴۸/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.