پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از “افزایش روستاگردی” تا “راه‌اندازی آمبولانس دریایی” در مازندران

0

در حالی مازندران تا روز دوم سفرهای نوروزی، همچنان بالاترین میزان اقامت گردشگران را به خود اختصاص داد که مسئولان از افزایش حضور مسافران برای بازدید و ماندگاری در روستاهای این استان خبر می دهند و آن را طلیعه‌ای برای بازگشت به فرهنگ اصیل و سنتی می‌دانند. با وجود سیل شدیدی که مازندران و مسئولان آن را به خود درگیر کرده است، همچنان سیل ورود مسافر به این استان، مازندران را در رتبه نخست سفرهای نوروزی قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در جمع خبرنگاران در این رابطه، اظهار کرد: ظرفیت اسکان مسافر در مازندران یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۱۹۷ نفر شب اقامت و تعداد پروانه‌های بوم‌گردی ۱۲۱ فقره بوده است و بر این اساس تا روز دوم اسفندماه، سه میلیون و 296 هزار و 525 نفر شب در این استان اقامت داشته اند.

وی با اقامت مسافران در مازندران نسبت به سال گذشته 2.4 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با حضور مسافران در روستاهای مازندران، میزان چادرخوابی کاهش یافته و مردم به سوی فرهنگ اصیل و سنتی خود گرایش پیدا کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون 22 هزار گردشگر داخلی و 241 گردشگری خارجی از 15 موزه مازندران بازدید به عمل آوردند.

فرزانه با بیان اینکه حدود 20 هزار نفر عشایر در مازندران زندگی می کنند، از راه‌اندازی 4 کمپ عشایری در ستاد خدمات اجرایی سفر این استان خبر داد و گفت: 25 کارگاه به منظور کارگاه‌گردی در مازندران برای رونق اقتصادی و فرهنگی، راه‌اندازی شده‌اند.

وی از تذکر به 31 تاسیسات گردشگری در مازندران خبر داد و تصریح کرد: تا کنون 2 میلیون و 124 هزار نفر از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری بازدید به عمل آوردند که این میزان، رشد 13 درصدی داشته است.

مازندران بالاترین میزان اقامت گردشگران را به خود اختصاص داد

مهران حسنی معاون معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه با توجه به بارش های اخیر بیش از 90درصد هتل‌های غرب مازندران تکمیل شده است، اظهار کرد: هرگز علاقه مندان به هتل چادرخواب نمی‌شوند و علاقه مندان به بوم‌گردی هرگز هتل را انتخاب نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه  چادر خوابی نیز یک نوع تفریح برای مسافران محسوب می شود، تصریح کرد: با وجود شرایط نامساعد جوی، مازندران بالاترین میزان اقامت گردشگران را به خود اختصاص داده است.

راه‌اندازی کمپ سلامت در مازندران

یحیی صالح طبری رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با بیان اینکه ماموریت تصادفی منجر به فوت حدود 20 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: تعداد ماموریت غیر تصادفی هزار و ۷۰۲ مورد بود که نسبت به سال گذشته۴.۱ درصد کاهش داشته است.

وی به راه اندازی ۲۰ کمپ سلامت در مازندران اشاره کرد و گفت: ۹۰ پایگاه جاده ای و شهری، دو دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس و یک فروند بالگرد آماده خدمت رسانی به مردم است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکل گوارشی در میان مسافران گزارش نشده است، اظهار کرد: تاکنون ۲۱ نفر از سیل زدگان و ۱۵ مصدوم ناشی از تصادف به بیمارستان مراجعه کردند.

وی در ادامه به راه اندازی آمبولانس دریایی در مازندران اشاره کرد و گفت: به دلیل ترافیک شدید در جاده‌های مازندران به دنبال قایق‌های تندرو و مناسب برای انتقال بیماران هستیم تا به آنها آسیب گردنی و غیره وارد نشود.

صالح طبری در پایان از کاهش 14 درصدی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران نسبت به سال گذشته خبر داد.

 

گزارش از: راضیه عنایتی خبرنگار ایسنا مازندران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.