پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از احتمال سقوط بهمن تا ریزش برف سنگین پایان هفته‌ای در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران در ارتباط با آترین وضعیت جاده‌های مازندران بعد از گذشت بارش برف و باران، اظهار کرد: در حال حاضر تردد در تمامی محورهای مازندران برقرار است.

وی با بیان اینکه محور کندوان روز گذشته بازگشایی شد،گفت: با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی و گردنه‌ها لازم است توصیه‌ها و هشدارها جدی گرفته شود.

رئیس پلیس راه مازندران بر رعایت توصیه‌ها، پرهیز از توقف‌های لحظه‌ای و همچنین تجهیز خودروها به زنجیرچرح تاکید کرد و افزود: احتمال ریزش و سقوط بهمن در محورهای کوهستانی استان وجود دارد.

این مسوول تصریح کرد: با توجه به پایان هفته و پیش‌بینی ریزش برف سنگین در محورهای استان توصیه ما به مسافران و مردم پرهیز از ترددهای غیرضروری به‌ویژه در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر استان است.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز با اشاره به هشدار سطح نارنجی(جهت آمادگی) هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با نفوذ سامانه سرد بارشی از بعدازظهر پنج‌شنبه ۳۰ دی تا ظهر جمعه یکم بهمن شاهد بارش باران (در نیمه شرقی نسبتاشدید)، بارش برف در دامنه‌ها و ارتفاعات، وزش باد شدید ، کاهش محسوس دما، تداوم شب‌های سرد و وقوع یخبندان(صبح شنبه)  در استان هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه سرد بارشی کل آسمان مازندران به‌ویژه نیمه شرقی استان را دربرمی‌گیرد، گفت: لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر و افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال افت فشار گاز از مخاطرات پیش‌رو خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: پرهیز از تردد جاده‌ای وسفرهای غیر‌ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی  پرهیز از صعود کوهنوردان، محافظت و پوشش لوله های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و مدیریت در مصرف انرژی جهت جلوگیری از افت فشارگاز با توجه به کاهش محسوس دما در سطح کشور مورد تاکید است.

 /۸۶۰۳۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.