پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادارات خدمات رسان حق قطع انشعابات مدارس را به علت بدهی ندارند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، یحیی یوسف پور روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر ، افزود : هیچ دستگاه اجرایی خدمات رسان ( آب ، برق ، گاز ، تلفن ) حق ندارد به علت بدهی مدارس انشعابات آنان را قطع نماید ، بلکه باید در کار تعلیم و تربیت کمک کنند.

وی با اعلام اینکه سال تحصیلی جدید باید بدون هیچ گونه مشکلی آغاز شود ، ادامه داد : درست است که ما در شهرستان قائمشهر با کمبود نیروی انسانی فرهنگی مواجه هستیم hما باید با استفاده از راهکار و نیروهای توانمند بتوانیم این چالش را برطرف تا خانواده ها هم بتوانند بدون هیچ گونه دغدغه ای فرزندانشان را برای تحصیل به مدارس هدایت کنند .

فرماندار قائمشهر بیان کرد : تمام هدف ما در نظام آموزشی باید اجرای سند تحول بنیادین باشد تا دانش اموزانی که فارغ التحصیل می شوند دانش آموزانی امیدوار ، آینده ساز ، فعال و درعین حال کارآفرین باشند .

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر در این جلسه سه نیاز اولیه بازگشائی در مدارس شهرستان قائمشهر را فضا ، تجهیزات و نیروی انسانی اعلام کرد و گفت : در زمینه فضای آموزشی ۵۷ مدرسه تخریبی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مدرسه در دست ساخت است .

هوشنگ اصغریان با بیان اینکه در بحث نیروی انسانی کم کم با یک سونامی بازنشستگی مواجه می شویم ، افزود : : امسال ۲۴۴ نیروی تعلیم و تربیت در شهرستان قائمشهر بازنشسته شده اند که از این تعداد ۹۰ نیرو متعلق به حوزه ابتدایی بوده است .

هم اکنون سه هزار و ۱۶۷ نیروی فرهنگی در شهرستان قائمشهر وجود دارد .

وی کمبود نیروی تعلیم و تربیت در حوزه ابتدایی را ۳۲ نفر ، متوسطه را ۹۶۱ ساعت و فنی و حرفه ای را ۵۷۸ ساعت اعلام کرد و ادامه داد: آغاز سال تحصیلی از رگ گردن به ما نزدیک تر است بنابراین وظیفه ما آن است تا با ارائه راهکار بتوانیم چالش موجود در بخش نیروی انسانی را حل کنیم .

اصغریان با اشاره به اینکه باید بتوانیم به صورت میان مدت و کوتاه مدت چالش موجود در بخش نیروی انسانی را حل کنیم ، گفت  : ابتدا باید به شکل پایه ای و با استفاده از نیروهای پیش دبستانی و سوادآموزی بتوانیم مشکل کمبود نیرو را حل کنیم و سپس در کوتاه مدت هم باید بتوانیم نیروهای خروجی خود را حفظ کنیم .

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر بحث نیروهای خروجی آموزش و پرورش را نیروی بازنشسته پیش از موعود ، نقل و انتقالات نیروها و بیماران خاص فرهنگی اعلام کرد و افزود : تمام سعی و تلاشمان آن است تا بتوانیم خروجی را کم و ورودی را حفظ کنیم تا کمبود نیروهای فرهنگی در این شهرستان جبران شود .

جمعیت دانش آموزی بیش از ۴۹ هزار نفری شهرستان قائمشهر در ۳۳۰ مدرسه تحصیل می کنند.

/۱۸۹۹/۷۳۳۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.