پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث ۲۷ هکتاری باغ در زمین های شیبدار بخش چهاردانگه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری: احداث باغ در زمین های شیبدار سبب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، اشتغال پایدار و افزایش سه تا چهار برابری درآمد کشاورزان می شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، طهمورث قاسم نژاد در کارگاه آموزشی ترویجی احداث باغات سیاه ریشه در زمین های شیبدار که در  روستای قعله سر از توابع چهاردانگه برگزار شد اظهار کرد: احداث باغ در زمین های شیبدار سبب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، اشتغال پایدار و افزایش سه تا چهار برابری درآمد کشاورزان می شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی این منطقه، یکی از مهم‌ترین اهداف طرح احداث باغات سیاه ریشه در زمین های شیبدار، حفظ منابع آب و خاک، جلوگیری از هدر رفت آب‌های سطحی و استفاده بهینه از روان آب‌های ناشی از بارش‌های فصلی است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: ورود عرصه های کم بازده به چرخه تولید، جلوگیری از فرسایش خاک با توجه به پوشش نامناسب گیاهی و شیب زمین که منجر به خروج خاک های مرغوب زراعی می شود از دیگر اهداف احداث باغ در زمین های شیبدار است.

 

قاسم نژاد یادآور شد: بر اساس سهمیه ابلاغی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری، ۲۷ هکتار از زمین های روستای قلعه سر از توابع چهاردانگه در سال زراعی جدید، به طرح احداث باغ در زمین های شیبدار کم بازده اختصاص یافته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.