پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احتمال وقوع سیلاب مقطعی در برخی رودخانه‌های بالادست مازندران

0
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، هوای استان از امروز تا پایان هفته بدلیل استقرار جریانات خنک و مرطوب شمالی سطح زمین و عبور متناوب امواج تراز میانی جو، در ساعات بعدازظهر و شب بویژه در ارتفاعات، رگبارباران، رعدوبرق، وزش باد و در مناطق مستعد و احتمال وقوع تگرگ پیش بینی می‌شود.
وی به احتمال وقوع سیلاب‌های مقطعی در رودخانه‌های فصلی بالادست استان اشاره کرد و افزود: امروز در ارتفاعات شهر‌های پل سفید و گلوگاه شاهد بارش باران هستیم و احتمال وقوع سیلاب‌های مقطعی کوچک از رودخانه‌های فصلی ارتفاعات این مناطق دور از انتظار نیست.
رضوی گفت: بارش‌های بهاری در روز سه شنبه نیز ادامه خواهد داشت بطوری در ارتفاعات گلوگاه، چهاردانگه و قائمشهر شاهد بارش باران رگباری خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: در این مدت رودخانه‌های بالادست محلی دودانگه، چهاردانگه، گلوگاه و تلار قائمشهر به طول ۱۵ و ۲۰ کیلومتر شاهد سیلاب مقطعی خیلی کم و نقطه‌ای خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی‌ها و خطر سیلاب در استان‌های سمنان و تهران پیش بینی می‌شود، گفت: این سامانه بارشی در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه از استان مازندران خارج می‌شود، اما بارش‌های خفیف باران در ارتفاعات و غرب استان به صورت پراکنده ادامه دارد.
رضوی به شهروندان توصیه کرد از رفتن به ارتفاعات و مناطقی که در معرض برخورد صاعقه وجود دارد و همچنین از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.