پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای ۵۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه

0

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سیدموسی حسین‌نژاد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه به مناسب هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه جبهه غرب با پیروزی انقلاب اسلامی احساس کردند که هیمنه پوشالی‌شان در معرض آسیب قرار گرفت و با وحشت و دلهره در برابر آن صف‌آرایی کردند، هفته دفاع مقدس را فرصتی برای بازخوانی دوران دفاع مقدس برای آنها که آن دوران را ندیده‌اند و بررسی فرایندی که منجر به چنین نتایجی شد، دانست و افزود: دشمن حتی اکنون هم در بازخوانی آن دوران مضطرب شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به سخن سردار شهید سلیمانی مبنی بر اینکه از دل بحران‌ها فرصت‌ها کشف می‌شود، خاطرنشان کرد: ما به برکت دفاع مقدس، فرصت‌ها را احصا کردیم و اکنون انقلاب اسلامی در موضع بالا با جبهه استکبار صحبت می‌کند و این جز با بهره‌گیری از تفکر بسیجی و عاشورایی ممکن نبود.

این مسئول با بیان اینکه بلوک غرب و شرب با شکل‌گیری هر انقلابی که ماهیت دینی داشت مخالف بودند، گفت: انقلاب ما در ذات خود اسلامی، استکبارستیز و مردمی بود و این امر مانعی اساسی برای تشکیل هژمونی قدرت آنها بود و همین امر عامل مخالفت آنها با انقلاب اسلامی است.

وی با اذعان بر اینکه اکنون انقلاب ما با رهبری داهیانه معمار کبیر انقلاب و رهبری هیچ محدودیتی نمی‌شناسد و حوزه اثرگذاری آن فراتر از منطقه است، خاطرنشان کرد: به برکت الگو شدن تفکر بسیجی و انقلاب اسلامی، اکنون خاورمیانه نمایشگاه شکست‌های آمریکا است و حشدالشعبی، الحوثی‌ها، حزب الله و.. شاخه‌ای از همین تفکر بسیجی هستند که مدرن‌ترین و مجهزترین ارتش دنیا در برابرشان پوشالی‌ترین ارتش است.

حسین‌نژاد با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن در جنگ سخت و نرم و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه انقلاب اسلامی، افزود: اما مردم ما نشان دادند که کسانی نیستند که از انقلاب اسلامی، خون شهدا و بردباری خانواده شهدا و ولایت فقیه و اطاعت‌پذیری جدا شوند و حجم عظیم تحریم‌ها خلائی در اراده مردم ایجاد نکرده و دشمن منتظر است تا اثرگذاری اقداماتش را بر مردم در چهلمین سالگرد دفاع مقدس رصد کند اما مردم صددرصد به میدان می‌آیند.

وی دو عنصر مهم در وصیت‌نامه تمام شهدا را رعایت حجاب و پشتیبانی از ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: مردم هیچگاه از هنجارها و ارزش‌های اسلامی خود دور نمی‌شوند و ذره‌ای تردید در انقلاب اسلامی به خود راه نمی‌دهند و همواره پشتیبان آن بوده و بر عهد خود مبنی بر وصل این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) پایبند هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه در رابطه با رمز مقدس بودن این دفاع، گفت: جنگ‌های جهانی اول و دوم با میلیون‌ها کشته عبث بود اما نتیجه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و ۲۲۱ هزار شهید این است که امروز ما در زیر یوغ استکبار نبوده و در موضع قدرت هستیم و تفکر بسیجی که در آن شور و شعور با هم است به تمام دنیا تزریق شده و به دنیا نشان دادیم که می‌توان جلوی قدرت پوشالی آمریکا و استکبار ایستاد و هیچ اتفاقی نیافتد.

وی با اشاره به ۱۱۴ پایگاه مقاومت بسیج در سطح شهرستان سوادکوه از برگزاری بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه در سطح پایگاه‌های این شهرستان به مناسبت دفاع مقدس خبر داد و با اشاره به ۷۰ برنامه محوری در سطح شهرستان، از جمله آنها به برگزاری یادواره شهدا، میزگرد پیشکسوتان به صورت لایو، تجلیل و تکریم والدین و همسران شهدا با اهدا آلبوم عکس و دست نوشته‌های شهید، یادواره شهدای مجازی، افتتاح خانه یک محروم، افتتاح سه یادمان شهید، عصر خاطره، اردوی جهادی همکاران سپاهی برای محرومیت‌زدایی، کلنگ‌زنی یادمان شهدای گمنام در تپه نورالشهدا زیراب، اهدا ۲۰۰ بسته لوازم التحریر با تمثال شهدا، تکریم مدافعان سلامت، تجلیل از ادارات پشتیبان جنگ اشاره کرد.

حسین‌نژاد با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تعداد ۴ هزار نفر از شهرستان سوادکوه به جبهه‌های جنگ رفتند، این تعداد را با توجه به جمعیت شهرستان بسیار برجسته دانست و گفت: از این تعداد در حال حاضر، حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در شهرستان حضور دارند که در ایام دفاع مقدس از ۵۰ نفر آنان تجلیل می‌شود و مابقی افراد نیز طی دو ماه آتی توسط اقشار مختلف تجلیل خواهند شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در آستانه امام‌زاده عبدالحق شهرستان سوادکوه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: همچنین، در دهه آخر صفر، چهارمین مرحله کمک مومنانه نیز انجام خواهد گرفت.

کد خبر 5028585
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.