پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای عملیات آبخیزداری در ۳۰ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی

0

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود منصور صبح چهارشنبه در دومین روز همایش ملی آبخیزداری در ساری که به صورت مجازی در حال برگزاری است، با اشاره به اجرای عملیات آبخیزداری در ۳۰ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور، افزود: میزان عملیات آبخیزداری در سال جاری رشد ۵۲ درصدی داشته است.

وی با عنوان این کنه برای پایداری سرزمین نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌ها هستیم، ادامه داد: این درحالی که برای مدیریت جامع یک حوزه آبخیز تلاش‌های یک دستگاه کافی نیست و باید همه دستگاه‌ها همکاری داشته باشند.

وی همچنین با اظهار اینکه در بودجه سال آینده و برنامه هفتم، برای کاهش مخاطرات طبیعی باید اعتبارات آبخیزداری افزایش یابد، افزود: در حال حاضر عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در ۲۴ حوزه آبخیز در دست انجام است.

منصور اعتبار طرح‌های آبخوانداری در ۱۱ استان سیل زده کشور را بیش از دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

همایش ملی آبخیزداری ایران روز گذشته در ساری با محورهایی نظیر آینده پژوهی و آبخیزداری، آبخیزداری و پدافند غیرعامل، مدیریت جامع و توسعه پایدار آبخیزها، خشکسالی، مدیریت آبخیزها و امنیت ملّی، مدیریت پایدار منابع آب و خاک و امنیت ملّی، سیلاب، مدیریت آبخیزها و امنیت ملّی، مسائل اقتصادی- اجتماعی حوزه‌های آبخیز و امنیت ملّی، مدیریت جامع آبخیزهای دامنه شمالی البرز و امنیت ملّی و منطقه‌ای آغاز به کار کرد و امروز به پایان می‌رسد.

۱۴۸ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

کد خبر 5058249
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.