پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح راهداری دوره‌ای در 800 کیلومتر محورهای مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباسعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران در راهدارخانه گدوگ، اظهار کرد: فعالیت راهداری به چهار قسمت تقسیم می‌شود،راهداری مستمر و جاری،  اضطراری در زمان سیل و مخاطرات، زمستانه و در نهایت راهداری دوره‌ای مدون را در برنامه کاری داریم.

وی گفت: هدف از فعالیت راهداری، حفظ و نگهداری از راه‌ها برای ارائه سرویس مناسب برای کاربران جاده‌ای است که بتوانیم رضایت مردم را به همراه داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطر نشان کرد: در سطح استان مازندران ۱۰هزار و۴۰۰ کیلومتر راه داریم که ۷ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستای و ۲ هزار ۶۰۰ کیلومتر راه بزرگراهی، اصلی و فرعی است در ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر فعالیت راهداری زمستانه انجام می‌شود و گاهی پیش می‌آید که در شرایط برفی در نواحی دشت هم راهداری زمستانی انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در راهداری جاری و مستمر هر روز همکاران ما اجبار و وظیفه دارند که فعالیت خط‌کشی، نصب تابلو علائم و ایمن سازی را انجام دهند.

نجفی با اعلام اینکه از اول خرداد ماه ۸۰۰ کیلومتر از راه‌ها در بحث راهداری دوره‌ای و مدون بهسازی و بازسازی شود محور سوادکوه، هراز، کندوان و ساری کیاسر به سمنان را در دستور کار داریم که زمینه لکه گیری، روکش، خط کشی راه‌ها، نصب تابلو علائم، رنگ آمیزی تابلو علائم، تعمیر و مرمت گارد ریل‌ها، رفع مشکل روشنایی محور و نیز تعمیر چراغ‌های چشمک زن، شانه سازی، زییا سازی که شامل ۲۰ نوع فعالیت است را در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه فعالیت راهداری در استان مازندران محدود به هفت ماه است، گفت: در ایام زمستان بسیاری از راه‌های ما آسیب می‌بینند، ضرورتا مجبور هستیم در این مدت به صورت فشرده فعالیت راهداری را انجام دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ادامه داد: از سال ۹۵ تاکنون بیشترین کاهش فوتی‌ها را نسبت به دیگر استان‌ها داشتیم،نقاط پرحادثه‌ای که در جاده‌ها وجود داشتند را در سال ۹۸ و ۹۹ را رفع کردیم که در مجموع ۲۰۰ نقطه بوده است.

وی اضافه کرد: در ابتدای سال ۹۸ نزدیک به ۲۱۵ نقطه بوده، ۳۵ نقطه در سال ۹۹ رفع شده و مابقی در سال ۹۸ نقطه بهسازی و بازسازی شده است، البته ذکر این مورد هم ضروری است که در طول سال نزدیک به ۵۴ نقطه به تعداد نقاط حادثه‌خیز اضافه شده که در حال حاضر ۷۲ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است.

نجفی خاطر نشان کرد: طی دو سال اخیر نسبت به تامین و تجهیزات لودر، بیل مکانیکی بیش از ۳۵میلیارد تومان در این بخش اعتبار تامین شده است.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات این سازمان در سال ۹۷ نسبت به ۹۸ با رشد ۷۰ درصد رشد داشته،گفت: در سال ۹۸ نزدیک به ۷۰درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده است و در سال ۹۹ نزدیک به ۸۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران درباره خط کشی در محورهای استان،گفت: برای یک بار خط کشی در طول سال نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم کل منابعی که در اختیار داریم نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان است، نزدیک به ۶۰ درصد اعتبارات برای ساخت و تعریض راه و حدود ۴۹ درصد برای نگهداری راه‌ها است.

وی در ارتباط با بحث اضافه بار زمینه فرسودگی جاده‌ها را فراهم می‌کند، بیان کرد: برخی از وسائل بیش از ظرفیت بار دارند که در این ارتباط مقرراتی داریم که برخوردهای لازم انجام می‌شود که در سال جاری ۱۰۴ پرونده در این ارتباط رسیدگی شده است.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.