پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اتحادیه مرغداران کشور متولی خرید مرغ مازاد در مازندران شد

0

رضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان صنعت طیور، خرید مرغ مازاد بر تولید مرغداران استان توسط اتحادیه مرغداران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام کشور تا ۲۰ آذرماه امسال هم نژاد مرغ آرین و دیگر نژادها را از مرغداران خریداری کرده است، افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده خرید مرغ غیر آرین از این تاریخ به بعد بر عهده اتحادیه مرغداران سراسر کشور است.

غلامی گفت: اتحادیه مرغداران استان در طرح خرید مازاد مرغ، هر کیلوگرم مرغ را ۴۰ هزار تومان از مرغداری خریداری می‌کند و در بازار ۵۹ هزار تومان به فروش می‌رساند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران در این رابطه با بیان اینکه هنوز ابلاغیه رسمی برای خرید مرغ مازاد به آنها صادر نشده است، گفت: برای این منظور باید مصوبه رسمی از شورای اقتصاد، ستاد تنظیم بازار یا شورای قیمت‌گذاری به اتحادیه‌ها ابلاغ شود.

حسن‌زاده تامین نشدن اعتبار لازم برای خرید مرغ‌های مازاد را یکی از دلایل اجرا نشدن این طرح دانست و افزود: اعتباری که بانک کشاورزی ابلاغ کرد فقط خرید ۵۰۰ تن مرغ مازاد را پوشش می‌دهد در حالیکه اگر بخواهیم ۲ هزار تن مرغ مازاد مرغداران را خریداری کنیم به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

گفتنی است مازندران سالانه با تولید ۲۸۰ هزار تن گوشت سفید مرغ، سهم ۱۱ درصدی تولید و رتبه نخست کشور را در اختیار دارد و مازندران پیشانی صنعت طیور کشور است.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.