پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابلاغ شیوه نامه های بهداشتی مدارس/ حضور دانش آموز اجباری نیست

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مدرسه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی چرخه انتقال ویروس کرونا در مدارس را قطع کنند، افزود: خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند که از روش‌های حضوری یا غیر حضوری برای آموزش فرزندان استفاده کنند. اولیای مدرسه به ساعات غیر کلاس درس توجه کنند.

وی افزود: شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به مدارس به مراکز آموزشی ابلاغ شده و تمام همفکری‌های لازم با مسئولان آموزش و پرورش استان انجام شده تا بتوانیم در کنار آموزش، سلامت دانش آموزان را نیز تضمین کنیم و براساس دستورالعمل ابلاغ شده، به والدین توصیه اکید می‌شود که اگر در خانواده کوچک‌ترین مورد مشکوک به کرونا پیدا شده دانش آموز را راهی مدرسه نکنند و در خانه آموزش‌های مجازی را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: همان طور که در دستورالعمل ابلاغی نیز تاکید شده، اجباری در حضور دانش آموزان وجود ندارد و می‌توانند از آموزش‌های از راه دور نیز استفاده کنند اما حتماً دستورالعمل به طور جدی و کامل اجرا شود و اجباری در شرکت دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس نباشد و آنها بتوانند به صورت انتخابی نحوه آموزش خود را انتخاب کنند.

موسوی ادامه داد: مدیران مدارس و والدین با توصیه دستورالعمل‌های بهداشتی به دانش آموزان و نظارت بر اجرای آن، ضمن کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس، نه تنها موجب حفظ سلامت معلمان و دانش آموزان می‌شوند بلکه به ارتقای سلامت جامعه نیز کمک خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: حضور در کلاس‌ها با گروه‌های کوچک و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کلاس اتفاق می‌افتد و از ازدحام کلاس‌ها جلوگیری شود، همچنین زنگ تفریح دانش آموزان باید از شکل سنتی خارج واز حضور همزمان دانش آموزان در حیاط مدرسه برای استراحت جلوگیری شود.

وی یادآور شد: تمام دانش آموزان و کادر مدرسه از ماسک استفاده کنند و همچنین قبل و بعد از پایان هر کلاس دست‌ها به مدت یک دقیقه با آب و صابون شسته شود، علاوه براین مواد ضد عفونی کننده باید در دسترس دانش آموزان قرار گیرد تا بتوانند به طور مرتب از آن استفاده کنند.

کد خبر 5017204
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.