پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمل پیشگام در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در مازندران شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، احمد امیرسلیمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با برنامه‌های مشارکتی که این شهرداری در سال‌های گذشته با همراهی خوب شهروندان دراجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر پیش گرفته باعث شده تا به عنوان یکی از شهرداری‌های موفق مازندران در این بخش انتخاب و پیشگام باشد، اظهار داشت: از سال گذشته آموزش‌های حضوری طرح تفکیک زباله از مبدا توسط کارشناسان حوزه آموزش سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل در سطح شهرک‌های مسکونی آغاز و به طور جدی امسال نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر آن، این طرح در سطح ادارات، خیابان‌ها و کوچه‌های پرتردد شهری اجرا می‌شود، افزود: هم اکنون تولید روزانه زباله در شهر آمل بیش از 190 تن اعلام است.

امیرسلیمانی با اعلام اینکه با راه اندازی 23 ایستگاه بازیافت شهری و افزایش این ایستگاه‌ها در سال جاری واستقبال خوب شهروندان آملی، به دنبال فرهنگ سازی جداسازی زباله‌های تر و خشک ارسالی شهروندان و تفکیک آن از مبدا در ایستگاه‌ها هستیم، گفت: هدف از اجرای این طرح حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از انتشار آلودگی‌ها و هدف رفتن سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی، کاهش حجم زباله‌های شهری، اشتغالزایی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه مواد زائد است.

شهردار آمل ادامه داد: از آغاز این طرح، زباله خشک به شکل تفکیکی پلاستیک، شیشه و کاغذ به همت شهروندان به ایستگاه‌ها تحویل داده شد و این اقدام در ماه گذشته به 35 تن افزایش داشته که نشان دهنده همراهی و مشارکت شهروندان دراین طرح است.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل به شهروندان در قبال تحویل زباله‌های خشک و تر به ایستگاه‌های بازیافت، برخی کالاهای مصرفی به عنوان مشوق ارائه می‌کند.

شهردار آمل از شهروندان خواست با تغییر در شیوه‌های مصرف و همراهی در تولید زباله کمتر در حفظ و زیبایی شهری و محیط زیست و نیز به بقای منابع زمین و سپردن آن به دست آیندگان کمک کنیم.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.