پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمار مبتلایان به کرونا نگران‌کننده است/خطرناک‌تر بودن موج‌ جدید کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، جلسه بررسی رسانه‌ای  آخرین وضعیت کرونای شهرستان با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان سوادکوه، رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با حضور فعالان رسانه‌های رسمی و مجازی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برگزار شد.

* اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی برای مقابله با کرونا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با تقدیر از اطلاع‌رسانی فعالان رسانه‌های رسمی و مجازی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی برای مقابله با کرونا به برنامه‌های این اداره در ایام کرونا اشاره کرد.

مهدی یزدانی، اطلاع‌رسانی محیطی، آگاهی بخشی مقابله با کرونا در فضای مجازی، توزیع بروشور‌های مقابله با کرونا، پوشش خبری فعالیت‌های مرتبط با مقابله با کرونا و مشارکت هنرمندان و خبرنگاران در کمک‌های مومنانه را بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان ذکر کرد.

* زندگی در کنار کرونا را باید آموزش ببینیم

رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه با تبریک روز قلم به تغییرات مختلف بیماری کرونا از ابتدا تاکنون اشاره کرد و گفت: هم اکنون علائم گوارشی هم بر شاخص‌های بیماری کرونا افزوده شد و برخی از کشور‌ها با انجام پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات به شرایط عادی بازگشتند ولی در کشور ما شاهد سخت‌گیری‌های اولیه و سپس رفع موانع، برگزاری تجمعات، افزایش مسافرت‌ها باعث شد تا چرخه بیماری قطع نشود.

بهرام عادلانی با بیان اینکه وارد موج دوم کرونا شدیم و زندگی در کنار کرونا را باید آموزش ببینیم، افزود: رنگ‌بندی‌ها فقط عدد است و هر‌چند سوادکوه در وضعیت قرمز قرار ندارد ولی فیلم اکسیژن‌دهی در پارکینگ بیمارستان مسیح دانشوری می‌تواند برای سراسر کشور تعمیم پیدا کند.

*چگونگی برخورد کرونا با بدن

وی با بیان اینکه در حال حاضر از نظر تخت بیمارستانی و امکانات بهداشتی مشکلی در بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه نداریم و رکورد 200 فوت‌شده کرونایی برای یک روز در کشور وضعیت بد و نامناسب آن را نشان می‌دهد.

رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه در پاسخ به سوالات فعالان رسانه‌های سوادکوه با اشاره به اینکه هنوز همه ابعاد ویروس کرونا شناخته‌شده نیست و آنچه رخ می‌دهد آن است که اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن دچار اختلال می‌شود و نیاز یک تا 2 لیتر اکسیژن به فرد معمولی تا 15 لیتر برای فرد کرونایی افزایش پیدا می‌کند و احساس ضعف و آسیب به سایر اجزای بدن را به دنبال دارد.

عادلانی با اشاره به اینکه متنی منتشر‌شده در فضای مجازی درباره کالبد‌شکافی فرد کرونایی در ایتالیا منتشر شد شایعه است و آن متن دارای اغلاط املایی و علمی است، اظهار کرد: درست است که همه ابعاد ویروس را نمی‌شناسیم اما ساختار سلولی ویروس و شرایط باکتری قابل تشخیص است و کالبد‌شکافی از افراد در بیماری‌های ناشناخته مرسوم است و برای شناسایی بیماری کرونا هم اقدام به کالبد‌شکافی شد.

*مراجعه 3 هزار نفر مشکوک کرونایی به بیمارستان شهدای زیراب

وی با اشاره به اینکه در گذشته آزمایش مربوط به کرونا تا 65 درصد آمار صحیح را نشان می‌داد و کمبود کیت هم باعث می‌شد تا افراد زیادی آزمایش نشوند و آمار کاذب را در گذشته داشتیم و مرجع رسمی اعلام آمار کرونا، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت هستند و در ایام کرونا تعداد 3 هزار نفر مشکوک به کرونا به بیمارستان شهدای زیراب مراجعه کردند که 300 نفر بستری شدند و حدود 3 درصد بیماران ما فوت کردند.

عادلانی با بیان اینکه رنگ‌بندی‌ها برای رعایت پروتکل‌ها، بازگشایی یا تعطیلی مراکز تجاری و فرهنگی و مسائل مربوط به اشتغال به کار است، بیان کرد: از همه مردم به دلیل همراهی و همکاری در مقابله با کرونا تشکر می‌کنم.

رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه با اشاره به اینکه ضعیف‌شدن بیماری در جامعه برای موقعی اتفاق می‌افتد که حدود 60 درصد جامعه مبتلا به آن بیماری شوند و درباره ویروس کرونا با توجه به اینکه کمتر از 20 درصد جامعه مبتلا به کرونا شدند و این ویروس هم چهره‌های متفاوتی داشت و هفته‌ها هم بیماری در بدن می‌ماند موضوع ضعیف‌شدن ان با گذشت زمان انجام نمی‌شود.

*راه‌های اصلی مقابله با کرونا؛ استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه همراهی رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف مقابله با کرونا ضرورت دارد، گفت: موج دوم کرونا رسیده است و با وجود اینکه شهرستان سوادکوه ورودی استان مازندران، مسافر‌خیز است و در فصل گرما قرار داریم و از همه استان‌های هم مسافر داریم ولی در حال حاضر وضعیت کرونایی سوادکوه، بحرانی نیست.

نصرالله رشیدی با بیان اینکه از حضور در تجمع‌ها، تولد‌ها، جشن‌ها و مراسم‌های مختلف خودداری کنیم، افزود: چهره ویروس کرونا هنوز شناخته نشده است و تابلو‌های مختلفی دارد و دارو و واکسنی ندارد، و کرونا «سواره» می‌رود و ما به دنبالش می‌دویم و با عمل‌کردن به 3 توصیه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها می‌توان حلقه‌های استمرار کرونا را شکست.

وی با بیان اینکه آمار بالای کنونی بیانگر مسیر اشتباه یا جدی‌نگرفتن کرونا است و فاصله بین موج اول و دوم کرونما باعث ساده‌انگاری عمومی شد، اظهار کرد: شکستن حلقه‌ها و آگاه‌سازی مردم از اولویت‌های مقابله با کرونا است و یک نفر می‌تواند تا 400 نفر را مبتلا کند.

*خطرناک‌تر بودن موج‌های جدید کرونا از موج اول

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه موج‌های دوم و سوم را خطر‌ناک‌تر از موج اول توصیف کرد و افزود: فاصله بین موج‌ها و بازگشت به موج کرونایی باعث بی‌تفاوتی می‌شود و حضور در جمع خانواده با حضور در اجتماعات متفاوت است و چهره کرونا هم تغییر می‌کند و با دشمنی روبرو هستیم که ابعاد مختلف آن را نمی‌شناسیم.

رشیدی با اشاره به اینکه برای 4 ماه موضوع اول شهرستان سوادکوه مقابله با کرونا بود که مصوبات جلسات مقابله با کرونا از زبان فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان شهدای زیراب در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، اظهار کرد: همه ما در خطر کرونا قرار داریم و همه باید در کنار هم و با همکاری یکدیگر با آن مقابله کنیم.

*فوت 3.5 درصد مبتلایان کرونا در سوادکوه

وی با بیان اینکه رنگ‌بندی‌ها افراد را گمراه می‌کند و با یک نفر اضافه یا کم‌شدن شاهد تغییر رنگ‌بندی‌ها می‌شویم، افزود: آمار دقیق از کرونا در شهرستان داریم و به دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کنیم که 3 هزار نفر مشکوک به کرونا به ما مراجعه کردند که البته افرادی هم در خانه قرنطینه بودند و 306 نفر بستری، 270 نفر ترخیص، 15 نفر اعزام به بیمارستان قائم‌شهر و از 140 نفر هم نمونه‌برداری شد و 3 و نیم درصد مبتلایان کرونای سوادکوه فوت کردند.

*تکرار نگران‌کننده رخداد‌های موج اول کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه با بیان اینکه عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم شستشوی دست در ایام کرونا، فعل حرام است که در آموزه‌های دینی ما و توسط مراجع بیان شد، گفت: همه مواردی که در موج اول داشتیم به صورت نگران‌کننده‌ای در حال تکرار است و سرعت کرونا فرصت برنامه‌ریزی و تدابیر همه‌جانبه را سلب می‌کند.

*لزوم اطلاع‌رسانی ترس‌آگاهانه توسط رسانه‌ها

رشیدی از اختصاص آمبولانس ویژه برای بیماران کرونایی خبر داد و با بیان اینکه ترس در ذات خود نقص است ولی اگر آگاهانه باشد، مفید است خواستار اطلاع‌رسانی ترس آگاهانه توسط رسانه‌ها شد و افزود: ترس خالص و غیرآگاهانه باعث ضعف ایمنی می‌شود و قدرت مقابله با کرونا را کاهش می‌دهد.

وی گفت: حلقه‌های انتقال کرونا را باید بشکنیم و توجه به رفتار‌ها در جامعه مهم است.

 /86015/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.