پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز برداشت نارنگی پیش‌رس در مازندران/ سبززدایی مرکبات ممنوع

0

محمدرضا شعبانی مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از آغاز برداشت مرکبات در استان، اظهار کرد: برداشت نارنگی پیش‌رس در مازندران آغاز شده و به مرور این محصول وارد بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه باغداران آفت مگس میوه است که در باغ‌های استان جولان می‌دهد، گفت: مهم‌ترین موضوع اینکه این آفت باید کنترل شود در غیر این صورت محصول آسیب می‌بیند که قطعا این امر مانعی برای صادرات نارنگی خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مهمی که باغداران باید به آن توجه کنند جلوگیری از اخلاط نارنگی انشو و  پیش‌رس است و این کار موجب کاهش قیمت می‌شود.

شعبانی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما حفظ نظم، اطمینان و اعتماد به بازار است، تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید در بحث بازار تولید داخلی و خارجی باید دقت شود که قیمت پایدار باشد.

وی با اعلام اینکه به دنبال صادرات بیشتر محصولات مرکبات مازندران باتوجه به افزایش تولید هستیم، اظهار کرد: در کنار صادرات به چین حفظ بازار سال گذشته و همچنین بازار داخلی و تنظیم بازار شب عید نیز مورد توجه است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران اظهار کرد: قیمت تضمینی نارنگی ازسوی دولت ۵هزار تومان اعلام شده که این قیمت جدا از بحث بازار است و نباید مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

شعبانی ادامه داد: هدف دولت از اعلام قیمت تضمینی همانند سایر محصولات کشاورزی قیمت‌گذاری نبوده بلکه بحث حمایتی است.

وی در پایان با هشدار اینکه رنگ‌افزایی و سبززدایی مرکبات ممنوع است، گفت: درصورت مشاهده به شدت برخورد و بحث جریمه واحد نیز در دستور کار قرار دارد و از ورود به بازار نیز جلوگیری می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.