پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز برداشت نارنگی محلی از باغ‌های مرکبات مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

عبدالرحمن زاغی امروز درباره آخرین وضعیت آفت مگس میوه در باغ‌های مرکبات مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: در حال حاضر باتوجه به برداشت بیش از ۹۵ درصدی نارنگی پیش‌رس جمعیت آفت مگس مدیترانه نسبت به قبل کمتر شده است.

وی افزود: باتوجه به کاهش دما و اقداماتی که از قبل توسط باغداران مازندران در باغ‌های سطح استان مازندران انجام شده خسارتی در باغ‌های سطح استان متصور نخواهد بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه درباره خسارت آفت مگس میوه درختان پرتقال تامسون نگرانی نداریم، تصریح کرد: برداشت نارنگی محلی طی روزهای آینده آغاز می‌شود باتوجه به شرایط اقلیمی و شب‌های خنک آفت نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

زاغی با تاکید بر برداشت میوه‌های رسیده و جمع‌آوری میوه‌های ریخته شده پای درختان، خاطرنشان کرد: در ارتباط با محصول امسال نگرانی نداریم ولی اقدامات باغداران برای سال آینده از اکنون باید آغاز شود تا هیچ میوه‌ای روی درخت و یا پای درخت نماند.

وی با اشاره به اینکه باید میزبان را از دسترس آفت مگس میوه دور کنیم، گفت: درست است شکار مگس میوه همچنان داریم ولی فعالیت خسارت‌زایی بسیار محدود شده است.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.