پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادسازی ۱۵۳ هزار متر مربع از بستر حریم رودخانه‌های مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان، از آزاد‌سازی بیش از ۱۵۳هزار متر مربع از بستر حریم رودها و  رودخانه در مازندران خبر داد.

وی گفت: در راستای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر آزادسازی حریم رودخانه‌ها و حریم‌های متصرف شده دراستان، ۱۰۵ پرونده قضایی تشکیل شد و با پیگیری‌های صورت گرفته روسا و دادستان‌ها، اداره آب منطقه‌ای استان و دیگر ادارات مرتبط بیش از ۱۵۳هزار متر مربع  از بستر حریم رودخانه آزاد‌سازی شد.

  رئیس کل دادگستری استان مازندران اظهارکرد: پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت از بیت‌المال باید با انسجام بخشی و تعامل هدفمند همه دستگاه‌های مرتبط انجام شود دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند اقدامات پیشگیرانه انجام دهد بلکه همه دستگاه‌ها باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد. 

به گزارش فارس، مازندران ۱۲۰ رشته رودخانه اصلی و فرعی به طول ۷هزار کیلومتر دارد که مسیر بیشتر آنها از مناطق شهری و روستایی عبور می‌کند و آب مورد نیاز حدود ۴۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان هم از این رودخانه‌ها تامین می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.