پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادراه دریایی در مازندران عملیاتی شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: احمد حسین زادگان پیش ازظهر یکشنبه در همایش مدیران شهری که با حضور وزیر کشور، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر برگزار شد گفت: وزیر کشور مصمم است تا اصلاحات ساختاری در حوزه اقتصادی و رسانه را به خوبی انجام دهد.

وی با انتقاد از لغو پروازهای فرودگاه های مازندران گفت: مشکل فرودگاه های مازندران کنسل شدن پروازها بوده که گردشگران روی فرودگاه ها حساب باز نمی کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات استان مازندران به وزیر کشور ارجاع شد تصریح کرد:نوع نگاه و رویکرد باید نگاه به درون باشد و توسعه را از داخل استان مازندران شروع شود.

حسین زادگان با اشاره به اینکه وزارت کشور هزینه هایی که به ما تحمیل می شود را به ما برگرداند افزود: پسماند ۴ برابر به مازندران تحمیل می شود و باید اجازه دهید عوارض بگیریم یا برای زباله سوزهای مازندران ظرفیت خرید تضمینی برق نهایی شود.

حسین زادگان خاطر نشان کرد: مازندران متعلق به همه کشور است و آزاد راه تهران شمال پروژه بزرگی بوده که قطعه اول آن بهره برداری می شود و روزی ۱۴۵ هزار خودرو در چند روز اخیر به مازندران وارد شده است.

وی گفت: گردشگری انبوه با توجه به ضعف زیر ساختی و عدم بهره برداری اقتصادی به عنوان یک چالش در استان مازندران بوده است.

استاندار مازندران با اشاره به ارائه طرح آزاد راه دریایی که نیاز به تملک زمین ندارد گفت: با رعایت مسائل زیست محیطی و سرمایه گذار بخش خصوصی و اجرای طرح آزادراه دریایی، سبب تقویت زیر ساخت جاده ای می شود.

حسین زادگان با بیان اینکه ۱۲۰ روستا به عنوان روستاهای مقصد بوم گردی انتخاب شد بر لزوم توسعه بومگردی تاکید کرد و گفت: با کمک مردم استان، مازندران را می سازیم و کشور را تغذیه می کنیم، همچنین دهیاران نقش بزرگی در توسعه روستاها دارند و حل مشکلات روستاها پیگیری و اعتبارات تخصیص داده می شود.

استاندار مازندران افزود: عدم تجربه شوراهای اسلامی در روستاها سبب چالش می شود درحالی که ایجاد سمن های روستایی سبب کادر سازی در آینده روستاها می شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت روستایی باید با نیروی انسانی اداره شود و دهیاران بالای ۳۰۰ جمعیت را به عنوان پرسنل روستاها جذب کنیم تا قابلیت اجرای پروژه ها را داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.