پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

41 هزار فقره ویزا برای زائران اربعین در مازندران صادر شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی با بیان اینکه شهادت‌طلبی یکی از مهم‌ترین رموز تثبیت و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و پیوندی ناگسستنی با قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا دارد اظهار داشت: زنده نگه داشتن اربعین در واقع زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و ایستادگی در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است.

وی افزود: از فواید زنده نگه داشتن اربعین حسینی اقامه‏ حق و عدل، دین خدا و ایجاد حاکمیت شریعت و برهم زدن بنیان ظلم و جور در جامعه است.

مفخمی از اقدامات ویژه پلیس مازندران در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مازندران خبر داد و گفت: 46 دفتر خدمات الکترونیکی پلیس در سراسر استان با افزایش ساعات خدمت تا ساعت 17 عصر به مراجعه‌کنندگان و زائران حسینی خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه صدور گذرنامه برای زائران اربعین حسینی در کمتر از 48 ساعت آماده و از طریق اداره پست تحویل آنان می‌شود، تصریح کرد: زائران گرامی باید توجه داشته باشند که اعتبار گذرنامه صادرشده برای آنان پنج سال است و برای دریافت روادید باید گذرنامه آنان حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

مفخمی خاطرنشان کرد: در صورت مفقودی گذرنامه، پس از اعلام متقاضی مراتب در کمیسون مطرح و بلافاصله دستور صدور گذرنامه جدید مشروط به مسافرت پیاده روی اربعین حسینی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه سربازان وظیفه با مراجعه به یگان خدمتی و دانشجویان با مراجعه به دانشگاه مربوطه و اخذ مجوز از نظام وظیفه استان باید نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند، تصریح کرد: تاکنون در مازندران برای پیاده‌روی اربعین 41 هزار و  590 نفر ثبت نام کرده و برای آنان روادید صادیر شده است.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این که صدور روادید در کمتر از 24 ساعت و حتی به روز انجام می‌شود، گفت: زائران هیچ گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

مفخمی با بیان اینکه واگذاری و یا استفاده از گذرنامه دیگران جرم تلقی می‌شود و از خروج این گونه افراد از کشور جلوگیری خواهد شد، به زائران توصیه کرد: در صورت مفقودی گذرنامه در خارج از کشور ضمن مراجعه به کنسولی جمهوری اسلامی ایران در نجف یا کربلا می‌تواند نسبت به اخذ برگه عبور برای ورود به کشور اقدام کنند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.