پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰ هزار تن پرتقال ویژه شب عید ذخیره‌سای شد

0

به گزارش خبرنگارمهر، حسین شیرزاد عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از سورتینگ‌های شهرستان قائم‌شهر و شهر ارطه، به خبرنگاران گفت: امسال از بهترین و باکیفیت ترین پرتقالها برخوردار هستیم که هم در سایز و میزان سفت بودن و هم در فرآیند انبارش،‌ بسیار مناسب تهیه و تدارک دیده شده‌ و با سرعت بالا در حال حمل به ۱۵ استان کشور است.

وی به هموطنان کلانشهرها و شهرهای مصرف‌کننده مژده داد، که امسال از پرتقال بسیار مرغوب و با کیفیت مصرف خواهند کرد و سپس افزود: هدایت محصول در مازندران و ناوبری بسیار مناسب است و قیمت گذاری بر این پرتقالهای مرغوب و با کیفیت بر اساس آنالیز سازمان جهادکشاورزی مازندران و ستاد راهبری کمیته تنظیم بازار خواهدبود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران، تصریح کرد: اتحادیه ما در سراسر کشور با همکاری سازمان میادین و میوه‌ و تره‌بار و همکاری ستادتنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور استانداردها و نهادهای نظارتی بر شبکه توزیع پرتقال شب عید نظارت خواهند کرد تا با عالیترین کیفیت و قیمت مناسب بدست مصرف‌کنندگان برسد.

شیرزاد از ذخیره سازی ۳۰ هزارتن سیب خبر داد و عنوان کرد: این سیبها از شش مبادی تأمین، تهیه و فرآیند حمل و انبارداری آن آغاز شده‌است و در کمتر از ۲۰ روز ۲۰ درصد سیبها برای ذخیره ملی نگهداری و برای کلانشهرها ۱۰۰ درصد سیبها حمل شده‌است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه سیبها از قیمت مناسبی‌ برخوردار خواهند بود، گفت: با توجه به اینکه سیبها بصورت غیر متمرکز و از شش‌مبادی تأمین تهیه می‌شوند، قول می‌دهیم سیب ارزان بدست مصرف‌کننده برسد.

وی افزود: ۱۰ هزار تن سیب برای ذخایر احتیاطی و احتمالی و ملی درحال انبارداری و آماده‌سازی است تا در صورت کمبود مورداستفاده قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.