پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۳۴۱ اثر به جشنواره بین المللی فیلم وارش ارسال شد

0

به گزارش خبرگزاری مهر،مرتضی کاظمی نیا درباره آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره اظهار داشت: در مجموع سه هزار و ۳۴۱ اثر به این دبیرخانه رسیده که از این میان هزار و ۶۷۲ اثر از هنرمندان داخلی و هزار و ۶۶۹ اثر از هنرمندان خارجی است.

وی یادآور شد: از میان آثار داخلی ثبت شده به تفکیک هزار و ۲۰۱ فیلم در بخش مسابقه ملی، ۲۴۳ فیلم در بخش ویژه(با محوریت توجه به جنگل‌های هیرکانی) و ۲۲۸ فیلم در بخش ترنه‌وا (جغرافیای مازندران) متقاضی شرکت در نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش هستند.

مدیر دبیرخانه وارش عنوان کرد: همچنین در بخش بین الملل هزار و ۶۶۹فیلم با موضوع توجه به میراث طبیعی و میراث زبانی به دبیرخانه این رویداد فرهنگی هنری جشنواره  ارسال شده است.

کاظمی نیا ادامه داد:  با توجه به آخرین آمار، بیشترین آثار داخلی به ترتیب متعلق به استان‌های تهران، مازندران، گیلان، اصفهان، قم و خوزستان  بوده است؛ همچنین بیشترین آثار خارجی رسیده به ترتیب متعلق به کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، افغانستان و تاجیکستان است.

وی گفت: باتوجه به اینکه همواره یکی از اهداف جشنواره وارش توجه ویژه به فیلمسازان جوان و کشف استعداهای جدید است، این دوره از جشنواره توانسته توجه ۵۳ فیلمساز دهه هشتاد و همچنین۱۱۶ فیلمساز دهه۷۰ را به خود جلب کند.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با موضوعات سنت های رفتاری، گفتاری و زیستی برگزار می شود. این رویداد فرهنگی هنری اهدافی همچون تقویت و حمایت از آثار و فیلم‌هایی با محوریت مردم شناسی با تاکید بر موضوع فرهنگ عامه و ارتباط با فیلمسازان کشورهای حاشیه دریای کاسپین وحوزه تمدنی میراث مشترک به منظور دستیابی به تحولات نوین بین منطقه ای را دنبال می کند.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور، اردیبهشت ۱۳۹۸ در مازندران برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.