پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۶۰ متهم قاچاق کالا در مازندران دستگیر شدند

0

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی با اشاره به انهدام دو باند قاچاق کالا در استان در یک ماهه گذشته اظهار داشت: ۱۶۰ متهم به قاچاق کالا در این مدت با رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ مفخمی از کشف ۲۲ دستگاه لوازم برقی ، ۲۹ هزار لیتر سوخت ، ۲۳ تن برنج، ۵۰۰۰ لیتر گلاب و ۲۳ تن کود شیمیایی قاچاق در اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: در اجرای این طرح ها و در راستای طرح جلوگیری از عرضه و ورود کالاهای سلامت محور ۱۸ هزار نخ سیگار خارجی، ۱۴ هزارو ۹۰۰ عدد انواع دارو و ۲هزارو ۷۴۳ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.

وی کشف ۱۰۰کیلو ماهی استخوانی و ۲۴ کیلو خاویار ، ۵ تن عدس، ۹۷ تن چوب جنگلی و ۲ تن ذغال قاچاق را از دیگر موفقیت های این طرح برشمرد.

مفخمی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را در مجموع بالغ بر ۳۹ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: قاچاق کالا و تاراج منابع ملی تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیدده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است.

سرهنگ مفخمی با بیان این که پدیده قاچاق ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه ریزی های ملی است،اذعان داشت: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه ها ، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به این که قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالااقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور می باشد،از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.