پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش| دست برتر ایران با دستاوردهای نوین و خیره‌کننده صنعت دفاعی/از تولید موشک‌های بومی تا رادارهای شناسایی مخفی / قابلیت‌های باور ‌373‌

0

به گزارش گروه استان‌های تسنیم،  ‌‌تصویب روز صنعت دفاعی توسط فرمانده معظم کل قوا ‌حاکی از عمق رضایت، خرسندی و توجه ویژه معظم له از کارنامه افتخار‌آمیز تلاش و مجاهدت ایثار گرانه و متعهدانه وزارت دفاع در طول 4 دهه عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در سخت‌ترین برهه‌های تاریخ‌ پرفراز و نشیب ایران اسلامی همچون پشتیبانی نظامی و دفاعی جبهه‌های جنگ تحمیلی در طول هشت سال دفاع مقدس‌، دوران بازسازی و سازندگی نیروهای مسلح و امروز در دوران شکوفایی، اقتدار،خودکفایی، بالندگی و پیشرفت‌های بزرگ و چشمگیر در حوزه‌های دفاعی و امنیتی‌،‌ توانستند با قطع هر گونه وابستگی به استبکار جهانی و با اتکاء کامل به صنعت و تکنولوژی بومی و ملی، پیشرفته‌ترین و مجهز‌ترین تجهیزات و سلاح‌های دفاعی را با صرفه جویی در هزینه‌ها، برای حفظ و حراست از کیان و حدود و ثغور ایران اسلامی تولید کرده و در اختیار نیروهای مسلح قرار دهند و بحمدالله امروز در رزمایش‌های مختلف و مراسم رژه نیروهای مسلح در سالگرد دفاع مقدس و روز ارتش ج.ا.ا شاهد به نمایش گذاردن گوشه‌ای از توانمندی تولیدات دفاعی پیشرفته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و به تبع این قدرت‌نمائی،استکبار جهانی ترس و هراس خود را از قدرت دفاعی فرزندان برومند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ‌مطرح ساخته و بی‌گمان اگر امروز دشمن طماع و خیره سر من جمله رژیم نا پاک و اشغالگر قدس و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار، به خود جرأت تجاوز و تعدی به خاک مقدس ایران اسلامی را نمی‌دهند‌، هراس و دلهره شدید از توانمندی‌های دفاعی کشور است که موجودیت آنها را با خطر مواجه خواهد ساخت.

امروز در آستانه 31 مرداد سالروز صنعت دفاعی معاونین وزیر دفاع با حضور در پیش از خطبه‌های نماز جمعه استان‌ها، ضمن تبیین فلسفه روز صنعت دفاعی، گزارشی از جدیدترین توانمندی انقلاب اسلامی در حوزه صنعت دفاعی ارائه کردند که در گزارش زیر از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد: 

‌توانایی‌ ‌ایران در تولید انواع موشک با توان بومی‌

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ‌توانایی‌های‌ موشکی ایران بومی ‌است، گفت: متناسب با تهدیدات دشمن تجهیزات دفاعی ساخته‌ایم.‌

سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهار داشت: ‌نیروهای مسلح کشورمان امروز با تولیدات صنعت دفاعی برای ‌اقتدار ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قران کریم افزود: داشتن قدرت بازدارنده رمز موفقیت کشورمان است و خداوند فرموده هرچه برای قدرت نظامی اقدام شود مناسب است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر آمریکا با ما نمی‌جنگد به دلیل قدرت نظامی کشورمان است، گفت: دفاع اطمینان‌بخش یکی از ویژگی‌های ایران اسلامی است که با اهداف نظام اسلامی است، صنایع دفاع کار خود را در این زمینه به خوبی انجام می‌دهد.

سردار تقی‌زاده با اشاره به اینکه دشمن برای شناسایی قدرت نظامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، ادامه داد: برخی در داخل مردم را می‌ترسانند که آمریکا سلاح دارد و قدرتمند است، انسان‌های منافق و ضعیف‌الایمان همواره از آمریکا ترس دارند اما ملت ایران با ایمان به مقابله با دشمن پرداخته است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: دشمن از همه طرف به مسلمانان حمله کرد ولی پیروزی برای مسلمانان بود، خداوند تاکید کرده ‌که مسلمانان باید از نظر نظامی خود را تقویت کنند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن می‌خواهد ما از سلاح‌های خود غافل شویم، وزارت دفاع عزمش‌ را جزم کرده و توانسته ‌مجموعه‌ای از مراکز تحقیقاتی ‌ایجاد کند‌ که جوانان نخبگان در آن مشغول به فعالیت هستند.

سردار تقی‌زاده بیان کرد: امروزه پیشرفت‌های به دست آمده در صنعت فولاد و صنایع فلزی و غیر فلزی نتیجه خدماتی است که در وزارت دفاع انجام شده است.

وی افزود: به دست و پا زدن دشمن در بیرون از مرزها و رفت و آمد آن‌ها در پایگاه‌هایی که در منطقه ایجاد کرده ‌اندتوجه کنید، ما هوشمندانه مسیر خود را انتخاب کرده و به فعالیت می‌پردازیم و نقاط ضعف و توانایی‌های دشمن را شناسایی کرده‌ایم و امروز توانایی‌هایی که در صنعت موشکی وجود دارد بومی و داخلی و بدون اتکا به خارج از کشور بوده است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه با 93 دانشگاه همکاری علمی داریم، تصریح کرد: موشک کروز‌ با برد خوبی ‌ساخته شده ‌و هواپیمای با‌سرنشین و بدون سرنشین تولید کرده‌ایم و تانک و ناوچه و هواپیمای بومی جنگنده را طراحی و ارتقا داده‌ایم.

سردار تقی‌زاده با بیان اینکه هیچ‌گاه آغاز‌کننده جنگ نبوده‌ایم اما در برابر هر حمله دشمن پاسخ بسیار قاطع و سختی خواهیم داد، بیان کرد: امروزه موشک‌های پیشرفته‌ای را تولید کرده‌ایم و متناسب با تهدیدات دشمن و سیستم‌های پیچیده آنان در دریا و زمین تولیدات دفاعی داریم و آماده هستیم هر لحظه به اذن رهبری در هر منطقه پاسخ قاطعی به دشمن بدهیم.

تهدیدات علیه ایران از اعتبار ساقط شد/موشک‌های نقطه‌زن ایران قابلیت ویژه‌ای دارند

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع با بیان اینکه دقت و سرعت موشک‌های ما روز به روز در حال افزایش است‌، گفت: جمهوری اسلامی از نظر قدرت دفاعی و نظامی در سطح “بازدارندگی” است.

‌امیر سرتیپ محمود شیخ حسنی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: یاد و خاطره سالروز ورود آزادگان عزیز و سرافراز را به کشور گرامی می‌داریم. آزادگان ما در سه مقطع ماموریت خطیر خود را در ارتباط با این نظام مقدس انجام دادند که یکی در دوران و شرایط رزم و دفاع مقدس و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود که ایثارگرانه جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و از آرمان‌های انقلاب و نظام و تمامیت ارضی دفاع کردند و مقطع دوم حضور در اسارت بود که باز هم سفیران ارزشمند این انقلاب و نظام بودند و در مقطع سوم نیز پس از مراجعت پیروزمندانه از اسارت بود که حضورشان در جامعه در جای جای این مرز و بوم و در شرایط خاصی که در آن قرار داشتیم به عنوان بخشی از صاحبان انقلاب اسلامی و این نظام همواره رفتاری خردمندانه که سرمشق است داشته‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده وزیر دفاع بیان کرد: آنچه سبب شده امروز در محضر شما باشم مناسبت روز 31 مرداد ماه است که در تاریخ کشور ما و در تقویم کشور ما به عنوان روز صنعت دفاعی ثبت شده است. زمانی که بحث از صنعت دفاعی می‌شود دامنه شمول آن فراتر از حیطه و چارچوب مجموعه وزارت دفاع است.

امیر سرتیپ شیخ‌حسنی افزود: با شرایطی که ما با آن مواجه بودیم کار در حوزه صنعت دفاعی به گونه‌ای مدیریت شده که از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور به بهترین شکل استفاده شده و امروز کسانی که در این حوزه فعال هستند در اقصی نقاط کشور، چه دانشمندان و نخبگان ما و چه بخش صنعتگران ما امروز در اقتدار دفاعی که از قبل توسعه صنایع دفاعی حاصل شده شریک هستند و روز صنعت دفاعی روزی است که متعلق به تمام این عزیزان است.

معاون هماهنگ‌کننده وزیر دفاع با اشاره به اینکه بدون تردید انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین چند دهه اخیر در ایران و منطقه و جهان اسلام و عرصه بین‌الملل دانست، گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، از انقلاب اسلامی با عناوینی همچون انفجار نور و معجزه قرن اسم بردند و یاد کردند و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.

امیر سرتیپ شیخ‌حسنی افزود: برای درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن توجه به وضعیت کشور در دوران رژیم طاغوت از جهات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و صنایع دفاعی یک ضرورت است و بدون توجه به شرایط داخلی و خارجی ایران در دوران قبل از انقلاب نمی‌توان به عظمت دستاوردهای این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در صنعت دفاعی در دوران بعد از انقلاب پی ببریم.

وی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی از نظر قدرت دفاعی و نظامی در سطح بازدارندگی است و پیشرفت‌های نظامی در صنایع دفاعی به گونه‌ای است که علاوه بر تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح و ساخت کلاس‌های مختلف موشک‌ها، در رزم زمینی و دریایی و هوایی و همین طور در هوافضا نیز سرآمد هستیم و انواع تانک‌ها و موشک‌ها و سلاح‌های مختلف روی شناورها و هواپیماها تولید شده و در کنار آن هواپیماهای جنگنده با سرنشین و بدون سرنشین در نتیجه فعالیت موثر و ارزشمند حوزه صنایع دفاعی تولید شده و امروز آمادگی داریم دستاوردهای خود را به سایر کشورها منتقل کنیم.

امیر سرتیپ شیخ‌حسنی با اشاره به تبعیت مردم از رهبری حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری اظهار داشت: مردم امروز از دستاوردهای انقلاب خود دفاع کرده و ایران امروز در تمامی عرصه‌ها یک کشور مقتدر و یک بازیگر تاثیرگذار در منطقه است و در سایه این اقتدار در طی این مدت به شایستگی از گردنه‌های خطرناک و خطیری مثل جنگ تحمیلی و تحریم‌های تمام عیار و تهدیدات گروهک‌های تروریستی و انواع فشارهای سیاسی و نظامی عبور کردیم و در این مسیر به قدرت لایزال الهی و رهنمودهای رهبری و پشتوانه مردمی متکی بوده و موانع را پشت سر گذاشته و امروز به عنوان یک نظام و دولت مقتدر در منطقه و جهان جایگاه خود را تثبیت کرده و استراتژی خود را عمق بخشیده‌ایم.

وی افزود: سیستم دفاعی و نظامی ما بعد از انقلاب به کلی متحول شد و در کنار ارتش جمهوری اسلامی نهادهای قدرتمند و موثری مثل سپاه و بسیج و کمیته‌های انقلاب شکل گرفتند و تجارب دفاع مقدس موجب شد امروز جمهوری اسلامی از نظر قدرت دفاعی در سطح بازدارندگی قرار بگیرد. مفهوم بازدارندگی به این معناست که ما در شرایطی اگر قرار بگیریم که توان دفاع از خود برای مقابله با تهدیدات در حدی باشد که طمع را از ما و سرزمین ما دور کند این همان قدرت بازدارنده است یعنی بدون اینکه مجبور باشید برای حفظ بقا بجنگید راه توسعه را می‌توانید ادامه دهید و امروز در سایه اقتدار دفاعی و نظامی به این مرحله رسیده‌ایم و نقش صنعت دفاعی بسیار ارزشمند و مهم است.

امیر سرتیپ شیخ‌حسنی با اشاره به اینکه تولیدات صنعت دفاعی با تکیه بر دانش و تخصص جوانان است، بیان کرد: علاوه بر تامین تمام نیازمندی‌های نیروهای مسلح امروز ایران به یکی از کشورهای قدرتمند حوزه دفاعی و نظامی تبدیل شده و تهدیدات علیه ایران از اعتبار ساقط شده و هیچ کشوری جرات تجاوز نظامی به ایران را ندارد. بر همین اساس است که امروز دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا در عرصه جنگ نرم به ما لطمه بزند.

وی بیان کرد: قدرت نظامی و دفاعی ما امروز نه تنها از عوامل مهم در تامین امنیت کشور خودمان است بلکه دستاوردها به گونه‌ای است که در معادله قدرت در منطقه نیز به عنوان یکی از استوانه‌های پایدار و یکی از ارکان قدرت و تاثیرگذار در منطقه نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح است و در ثبات و امنیت منطقه نقش اساسی ایفا می‌کند و کشور خودمان نیز در شرایطی که ما در منطقه پرمسئله‌ای از حیث امنیتی هستیم امروز به عنوان یک جزیره امن مورد توجه همگان است.

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع با اشاره به اینکه با اشکال مختلف تحریم‌های یک جانبه و چندجانبه مواجه بوده‌ایم گفت: تمامی این دستاوردها در شرایط سخت تحریم به دست آمده و امروز ایران در تمامی عرصه‌ها یک کشور پیشتاز است و نسبت به سایر کشورهای منطقه که سالانه هزینه تجهیزات وارداتی می‌کنند امروز برتری قابل ملاحظه‌ای داریم.

امیر سرتیپ شیخ‌حسنی بیان کرد: در طول سال‌های اخیر براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری، راهبرد اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در صنعت دفاعی در دستور کار قرار گرفت و با اتکاء به توانمندی داخلی، پویایی خود را در صنایع مختلف حفظ کرده و هر روز شاهد پیشرفت تازه‌تری بوده‌ایم و این مسیر ادامه دارد. همه صاحبنظران این را اعتقاد دارند که موقعیت ژئوپلتیکی به نحوی است که نمی‌توان انزوا پیشه کرد و اگر قادر نباشیم که زمین بازی و نحوه بازی را در نبرد قدرت‌ها خودمان در چارچوب منافع ملی تعیین کنیم دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند و بازیگر نقشی خواهیم بود که قدرت‌های دیگر برای ما تعیین می‌کنند.

وی افزود: راه‌اندازی داعش به اعتراف خود اینها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی بود و باید در حدی از توان دفاعی باشیم که رفتارمان را خودمان تعیین کنیم. موقعیت جغرافیایی ایران به نحوی است که دیگران به آن طمع دارند و این از یک منظر تهدید و از منظر دیگر فرصت است و استفاده از فرصت‌های ژئوپلتیکی خلیج فارس و خاورمیانه نیازمند این است که از توان دفاعی و نظامی قابل قبولی که بتواند اراده خود را در راستای رسیدن به اهداف تحقق بخشید برخوردار باشیم و باید هر روز بر توان دفاعی و نظامی خود بیفزائیم و از این توان و قدرت برای ثبات به خوبی استفاده کنیم.

امیر سرتیپ شیخ حسنی گفت: برخورداری از قدرت دفاعی مطمئن یکی از فرصت‌ها در راستای تامین منافع ملی است که از تهدید خارجی جلوگیری می‌کند و باید به سطحی از دفاع که دفاع اطمینان بخش است برسیم و امروز به شایستگی به این جایگاه رسیده و این توانمندی حتی مورد تائید دشمنان است. صنعت دفاعی یکی از عرصه‌های افتخار ملت است و این حاصل تلاش و مجاهدت 40 ساله متخصصان و دانشمندان این مرز و بوم است.

وی تصریح کرد: امروز تمام نیازمندی‌های دفاعی و تسلیحاتی را در چارچوب دفاع اطمینان بخش خودمان تولید می‌کنیم و با هیچ فناوری گلوگاهی که نتوانیم از آن عبور کنیم روبه‌رو نیستیم و تمام مسائل در داخل صنعت دفاعی قابل حل است. نیازی به خارج از کشور نداریم و صنعت دفاعی تمام نیازها را تامین می‌کند. کشورهای منطقه بودجه نظامی و دفاعی کلانی دارند اما بودجه دفاعی ما نسبت به سایر کشورها پائین تر است اما همیشه با انواع تهدیدات هم مواجه هستیم. عربستان سعودی سومین کشوری است که بودجه نظامی بالایی بعد از آمریکا و چین دارد و حتی کشور کوچکی مثل امارات امروز در اداره فضا و محیط امنیتی و دفاعی خود به شدت با مشکل مواجه هستند.

معاون هماهنگ‌کننده وزیر دفاع بیان کرد: صنایع دفاعی از مهندسی معکوس عبور کرده و به تولید رسیده‌ایم که کیفیت بالا و هزینه کمتری دارند و با رویکرد هسته دانا و شبکه توانا از تمامی ظرفیت‌های کشور بهره گرفته و امروز صدها شرکت خصوصی دانش بنیان داریم که به شایستگی ایفای نقش می‌کنند و در این راستا ده‌ها هزار نفر به کار گرفته شده‌اند و برای تامین بخش غیرنظامی نیز از نیروی انسانی خود بهره گرفته و درصدد تامین نیازهای فناورانه کشور در حوزه‌های مختلف هستیم و برای این کار آمادگی داریم و نمونه بارز این مسئله بحث تولید موتور دیزل ملی است که رونمایی شد و با تولید این موتور در صنایع دفاعی ما در حوزه نیازهای موتور در بخش ریل و در بخش دریا به خودکفایی می‌رسیم.

امیر سرتیپ شیخ‌حسنی تصریح کرد: مردم عزیز ما با مشکلاتی که در تامین و به کارگیری تامین پدافند هوایی اس 300 روبه‌رو بودیم در جریان هستند. تهدید هوایی علیه کشور ما جدی بود و 15 سال طول کشید تا روسیه این سامانه را به ما واگذار کند اما طی این سالها تلاش‌های این ملت در صنایع دفاعی به بار نشست و سامانه بومی خودمان قابلیت‌هایی به مراتب بیشتر دارد و به زودی در اختیار یگان‌های پدافند هوایی قرار می‌گیرد و این یک سامانه دوربرد است و در سال‌های گذشته انواع سامانه‌های میان برد و کوتاه برد تولید شده و امروز مورد استفاده است.

وی گفت: از پیشرفت‌های چشمگیری که در سال‌های اخیر داشتیم می‌توان به فناوری ساخت هواپیمای جنگنده اشاره کرد که در حال توسعه آن هستیم و جت جنگنده و آموزشی تولید می‌کنیم و در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی پیشتاز است و در حوزه بالگرد نیز پیشرفت‌های خوبی داشتیم و بدیهی است که برای تعمیر و نگهداری تجهیزات نیز با مشکلی مواجه نیستیم و ارتقاء و بهینه سازی تجهیزات موجود را در دستور کار داریم و در صنعت دریایی نیز ساخت شناورهای سنگین برای اجرای ماموریت‌های دوربرد دریایی در دستور کار است و تجهیز شناورهای موجود از برنامه‌های در حال اجراست.

امیر سرتیپ شیخ‌حسنی بیان کرد: در حوزه رزم زمینی صنعت دفاعی ما قادر بوده در سال‌های گذشته همه مطالبات یگان‌های رزمی نیروهای مسلح را تامین کند و در اختیارشان بگذارد. طراحی و تولید تانک کرار از افتخارات حوزه صنعت زمینی ما است. صنایع موشکی به قابلیت‌هایی دست یافته که موجبات نگرانی شدید دشمنان را فراهم کرده زیرا می‌دانند توان کشور ما متفاوت است با کشورهایی که ده‌ها میلیارد دلار برای خرید از خارج هزینه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چرا آمریکا و اروپا روی توان موشکی ما حساس هستند اظهار داشت: آنها می‌دانند موشک قابلیت دفاع راهبردی را برای ما فراهم کرده و دانش موشکی ما بومی است و توانایی توسعه این قابلیت را داریم و می‌توانیم به هر حدی از این فناوری دست یابیم و آنها می‌دانند  به بیش از این نیاز عملیاتی نداریم و روز به روز این دقت و سرعت موشک‌های ما در حال افزایش است و موشک‌های نقطه‌زن ما قابلیت ویژه‌ای دارند. دشمن این موضوع را که به توان بازدارندگی دفاعی رسیده‌ایم پذیرفته است.

تحریم‌های 40 ساله صنعت دفاعی را توانمند کرد‌

مشاور عالی وزیر دفاع گفت: نوک تیز تحریمها در 40 سال گذشته به سمت دفاع و صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بوده است.‌

سردار سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک سالروز بازگشت آزادگان اظهار داشت: در چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی که بسیاری از دوست‌داران داخلی و خارجی امام راحل(ره) با تعبیر انفجار نور و معجزه قرن موافق بودند، دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های سیاسی، نظامی، دفاعی و غیره برای ایران اسلامی به‌دست آمده که این تعبیر را تایید می‌کند.

مشاور عالی وزیر دفاع از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی که نسبت به بقیه شاخصه‌ها پر رنگ‌تر است را دستاورد دفاعی و محصولات صنعت دفاعی دانست و بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی صنعت دفاعی کشور قابل توجه نبود و آنچه تحت عنوان ژاندارم منطقه بیان شد بهره‌برداری از تجهیزات نظامی اروپایی و آمریکایی بود که کشور تخصصی در تولید آنها نداشت اما در سال‌های بعد از انقلاب وضعیت تغییر کرد.

فرحی با بیان اینکه بعد از انقلاب و وقوع جنگ تحمیلی، گروه‌های تروریستی و معاند و تحریم‌ها سبب جهش در صنعت دفاعی جمهوری اسلامی شد، خاطرنشان کرد: صنعت دفاعی ایران اسلامی به چهار دوره تقسیم می‌شود که دهه اول توام با جنگ بود و جوانان برومند، دانشمند و غیور کشور وارد عرصه شدند تا جای خالی 40 هزار مستشار خارجی را پر کرده و بتوانند از تجهیزات انبوهی که باقی مانده بود با جوشش انقلابی بهره‌برداری حداکثری کنند و برای جنگ تحمیلی همه تجهیزات به کار گرفته شد که این بهره‌برداری شامل تعمیر و تولید قطعات یدکی نیز بود.

مشاور عالی وزیر دفاع افزود: در دهه دوم عرصه جدید بحث کپی سازی مطرح شد تا زیرمجموعه‌های دفاعی به جا مانده را از طریق مهندسی معکوس مشابه سازی کرده که این قدم بزرگ با جسارت مهندسان جوان محقق شد و توانستیم محصولاتی تولید تولید کنیم که نمونه آن در دنیا وجود داشت ولی به‌دلیل دشمنی و تحریم‌ها این محصولات دفاعی به ایران داده نمی‌شد.

فرحی دهه سوم را ورود به بحث طراحی محصولات دفاعی دانست و گفت: در دهه سوم وارد عرصه طراحی محصول شدیم و براساس عکس‌ها، تعاملات و دستاوردهای جدید نظامی و با فکر ایرانی محصولات دفاعی را طراحی و تولید کردیم که این دهه نقطه عطفی برای جهش اساسی در دهه چهارم و نوآوری و خلاقیت در تولید محصولات دفاعی بود تا محصولاتی در عرصه دفاعی تولید شود که در سایر کشورهای وجود ندارد و این محصولات نیازهای نیروهای مسلح را نیز برطرف کند.

مشاور عالی وزیر دفاع با تشریح گام‌های دهه چهارم بیان کرد: در ابتدا نوآوری بسته انجام شد و محصولات دفاعی در داخل نیروهای مسلح و با کمک جوانان تولید شد و در گام دوم نوآوری بازه تولید محصولات دفاعی به سراسر کشور ‌گسترش یافت تا برای نیازمندی‌های دفاعی تمام کشور تولید‌کننده باشند که در این روش علاوه بر بحث پدافند غیرعامل و گستردگی صنعت دفاعی در سراسر کشور، روند تولید نیز سریع‌تر است.

فرحی با بیان اینکه نوک تیز تحریم‌ها به سمت دفاع بوده و در 40 سال گذشته صنعت دفاعی همواره تحریم بوده است، بیان کرد: با وجود درهای بسته برای صنعت دفاعی ولی دستاوردهای بزرگی در این عرصه حاصل شده که قدرت بازدارندگی از جمله این دستاوردهاست و به سراسر دنیا اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی دارد و با اقتدار از مرزهای خود دفاع می‌کند که همه نیازمندی‌های نیروهای مسلح از سلاح کوچک تا موشک بلند پرواز در داخل تأمین می‌شود و نیازی نیست که صنعت دفاعی نتواند آن را پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه این دستاوردها در صنعت دفاعی سبب شده که ایران اسلامی بازیگر مطرح منطقه باشد و بدون ایران تصمیمی در منطقه گرفته نمی‌شود و ایران نقش اساسی در عرصه تصمیمات منطقه دارد که به‌کارگیری تجارب جنگ تحمیلی و استفاده از جوانان در تمام بخش‌های صنعت دفاعی که این رویکرد خبرگی و نخبگی تعبیر می‌شود.

مشاور عالی وزیر دفاع با اشاره به نقش رهنمودهای مقام معظم رهبری در توفیقات صنعت دفاعی بیان کرد: رویکرد مدیریت جهادی به خودکفایی در عرصه صنعت دفاعی کمک کرد زیرا افراد حاضر در صنعت دفاعی آنها بودند که در دفاع مقدس حضور داشتند و اجرای اقتصاد مقاومتی که با حداقل بودجه به حداکثر بازدهی برسیم دستاوردهای صنعت دفاعی را چند برابر کرد.

وی الگوی مدیریتی هسته دانا و شبکه بزرگ را راهبرد امروز صنعت دفاعی دانست و گفت: مغز تصمیم‌گیر صنعت دفاعی به‌عنوان هسته دانا جمع کوچکی است ولی شبکه بزرگی در سراسر کشور در کنار این هسته قرار دارد؛ به‌طوری که 5200 صنعت، شرکت و پژوهشکده کشوری در کنار صنعت دفاعی قرار دارند و بحث بحث پدافند غیرعامل صنعت دفاعی را تقویت کرده‌اند زیرا این صنعت در سراسر کشور گسترده شده است.

فرحی افزود: صنایع دفاعی قابلیت ورود به عرصه‌های اقتصادی و پروژه‌های ملی را دارد که افتتاح دیزل ملی که کاربرد ریلی و دریایی از جمله این ورودها بود و بلوغ امروز صنعت دفاعی شامل کیفیت بالاتر، قیمت کمتر و تنوع بیشتر است که یکی از جدیت‌های وزیر دفاع پیگیری پروژه‌های دفاعی است.

مشاور عالی وزیر دفاع با اشاره به گستردگی صنعت دفاعی گفت: حوزه موشکی یکی از افتخاراتی این صنعت است که دشنه دشمن به سمت آن نشانه رفته ‌و این حوزه از موشک‌های کروز، بالستیک، نقطه‌زن، ضدزره و غیره را شامل می‌شود که توانست مقر کفار داعش را در فاصله بسیار دور با دقت بسیار بالا هدف قرار دهد.

زیردریایی‌های ساخت وزارت دفاع ‌می‌توانند صدها متر زیر دریا حرکت کنند

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه حضور در دریاها نیاز به دانش و توانایی بالا دارد تصریح کرد: امروز ایران توانایی طراحی انواع زیردریایی را دارد که می‌تواند صدها متر زیر دریا حرکت کند.‌

امیر دریادار امیر رستگاری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه رشت با اشاره به گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز برای درک توانایی‌های دفاعی کشور باید شرایط قبل و پس از پیروزی انقلاب را باهم مقایسه کنیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه وزارت دفاع قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تجهیزات و ملزومات دفاعی را از سایر کشورها خریداری می‌کرد، گفت: اکثر این تجهیزات مربوط به کشورهای استکباری و غربی بود.

امیر رستگاری با اعلام اینکه وزارت دفاع قبل از پیروزی انقلاب تنها چند مورد اقلام دفاعی اندک تولید می‌کرد ابراز داشت: کشورهای غربی شرایطی را ایجاد کرده بودند که اجازه تفکر را به ایرانیان نمی‌دادند و باور “شما نمی‌توانید” را بر ما القاء کرده بودند.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه کشورهای استکباری حتی اجازه تعمیر تجهیزات نظامی را به ما نمی‌دادند عنوان داشت: امام خمینی(ره) شعار “ما می‌توانیم” را در ذهن‌ها نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان غربی انقلاب در زمان دفاع مقدس این باور را به صدام القاء کردند که ایران به هیچ‌وجه نمی‌تواند در مقابل تو بایستد افزود: این توهمی بود که غربی‌ها در ذهن صدام ایجاد کردند، غافل از اینکه ایران مهد دلیران است و رهبری الهی دارد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه طی 67 روز تمام توان ارتش بعث عراق توسط رزمندگان ایرانی از بین رفت تصریح کرد: در عملیات “کمان” تمام تجهیزات عراقی‌ها مورد تهاجم قرار گرفت.

امیر رستگاری فرار بنی‌صدر را عامل افزایش اتحاد نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز وزارت دفاع تبدیل به شش سازمان صنعتی شده است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سازمان صنایع دفاع‌ وزارت دفاع امروز انواع آرپی‌جی‌ها و انواع نارنجک انداز‌ها را تولید می‌کند گفت: شاهکار تولیدات وزارت دفاع تانک “کرار” است.

وی با بیان اینکه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع امروز انواع بالگرد‌ها نفربر، انواع پهبادها و انواع بالگرد‌های تهاجمی را تولید می‌کند گفت: امروز پهبادهای جمهوری اسلامی می‌توانند تا هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ما حرکت کرده و اطلاعات کسب کنند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز پهباد “کرار” با موتور جت و با سرعت نزدیک به سرعت صوت حرکت می‌کند افزود: این پهباد می‌تواند از تمام لایه‌های دفاعی دشمن عبور کرده و اهداف مورد نظر خود را هدف قرار دهد.

امیر رستگاری با اعلام اینکه وزارت دفاع قبل از انقلاب هیچ تجهیزات دریایی را نمی‌توانست تولید کند اظهار داشت: امروز دانشمندان ایرانی موفق به ساخت انواع زیردریایی‌ها شدند که مخوف‌ترین سلاح دریایی است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه حضور در دریاها نیاز به دانش و توانایی بالا دارد تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی توانایی طراحی زیردریایی را دارد که می‌تواند صدها متر زیر دریا حرکت کند و دشمن در خواب خودش نیز نمی‌دید که ایران به این توانایی برسد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی می‌تواند دشمن خود را در زیر‌ دریا رصد کند ابراز داشت: امروز ما قدر هستیم با اژدرهایی که تولید کردیم با دشمنان خود مقابله کنیم.

وی با اعلام اینکه امروز در این سازمان انواع شناورهای تندرو با سرعت بیش از 130 کیلومتر بر ساعت تولید شده است، افزود: این شناور می‌تواند موشک سطح به سطح و انواع رادارهای هوشمند را با خود حمل کند و این توانایی خواب را از چشم ناوگان پنجم دریایی آمریکا گرفته است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ناوگان پنجم دریایی آمریکا بارها سناریویی نبرد دریایی با ایران را مرور کرده است خاطرنشان کرد: آن‌ها اعتراف کرده‌اند که مقابله دریایی با ایران تلفات زیادی را به آن‌ها تحمیل می‌کند.

وی با اعلام اینکه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع امروز تمام نیاز نیروهای دریایی کشور را تامین می‌کند افزود: سازمان هوافضای وزارت دفاع امروز دست بلند جمهوری اسلامی است که انواع موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز زمین، موشک‌های کروز دریایی و انواع موشک‌ها هوا به هوا و زمین به هوا را تولید می‌کند.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با بیان اینکه نیروهای مسلح و وزارت دفاع از سال 57 تاکنون تحت تحریم دشمن‌های غربی است گفت: امروز دشمن از ما عصبانی است زیرا با وجود تحریم‌های فراوان نمی‌تواند قدرت را از نیروهای نظامی ایران بگیرد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اعتراف “اوباما” در خصوص عدم توانایی مقابله نظامی با ایران اظهار داشت: دشمن به‌دنبال گرفتن توان دفاعی کشور است اما توان بازدارندگی جمهوری اسلامی با این حرکات خدشه‌دار نمی‌شود‌.

امیر رستگاری ایران اسلامی را جزیره ثبات و امنیت دانست و خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی نه تنها امنیت خود را تامین کرده بلکه با حمایت از جبهه مقاومت سیاست‌های آمریکا را در منطقه خنثی کرده است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نابودی داعش را معجزه قرن دانست و اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کردند که داعش تا 30 سال خاورمیانه را درگیر می‌کند اما ما طی 5 الی 6 سال آنها را نابود کردیم.

توان موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست‌

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به رشد روزافزون ایران در حوزه صنایع دفاعی، گفت: سیستم پدافند هوایی هوشمند با برد بلند ‌به زودی تحویل نیروهای مسلح می‌شود.‌

سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا مظفری‌نیا در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری به مناسبت روز صنعت دفاعی با اشاره به اینکه توفیق حضور در جمع مردم سرافراز مازندران و اجتماع پرفیض عبادی و سیاسی نصیب حقیر شده است، اظهار داشت: گوشه‌ای از دستاوردهای گرانسنگ انقلاب اسلامی را پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی در آستانه 31 مرداد روز صنعت دفاعی و بازگشت آزادگان سرافراز را به میهن به اطلاع ملت برسانیم.

وی افزود: بدون شک یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، دستیابی به استقلال کشور در عرصه صنعت دفاعی است. امروز با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی از دید ناظران بین‌المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر پیشرفت‌های ارزشمند خود قدرتمندترین کشور در عرصه بین‌المللی و قدرت دفاعی در آسیای جنوب شرقی شده است.

سردار مظفری‌‌نیا با اشاره به اینکه واقعیات کشور را در حوزه صنعت دفاعی باید بررسی کنیم و مقایسه‌ای با پیشرفت‌ها در بعد از انقلاب داشته باشیم، تصریح کرد: بدون توجه به شرایط ایران اسلامی در دوران‌های جنگ به عظمت دفاعی ایران پی نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه صنایع دفاعی ایران در دوران ستمشاهی مبتنی بر اهداف راهبردی غربی‌ها بود‌ و ماهیت اصلی صنعت دفاعی یک ماهیت وابسته و مونتاژی بوده است، یادآور شد: رژیم طاغوت یک ارتش صد‌درصد وابسته به آمریکایی‌ها را داشت و از تاسیسات و ادوات نظامی برای فشار به مردم استفاده می‌کرد و اساسا رژیم جنگ طاغوت در اختیار مستشاران نظامی بوده است.

مظفری‌نیا با اعلام اینکه صنایع دفاعی در قبل از انقلاب به صورت قطعات خارجی در کارخانجات محدود ایران مونتاژ می‌شد، افزود: مهندسان ایرانی در آن زمان صرفا مونتاژکننده از مستشاران نظامی خارج بودند.

وی گفت: صنعت دفاعی ایران در دوران جنگ و دهه 60 با اتکا به جوانان مبتکر، خلاق، انقلابی و متعهد با استفاده از سخت افزارهایی که قبل از انقلاب در صنایع نظامی مستقر بوده است توانست به خودکفایی امروزی برسد و نطفه اولیه همه پیشرفت‌ها در صنایع دفاعی در واقع در دوران جنگ تحمیلی صورت گرفته و یکی از نعمت‌های بزرگ انقلاب به وقوع پیوست.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه محصولات دفاعی با فناوری‌های پیشرفته به نیروهای مسلح در دوران پس از انقلاب عرضه شده است، افزود: صنایع دفاعی وارد مرحله جدیدی شده و نقشه راه صنعت دفاعی کشور و چشم‌انداز آن به دستور فرماندهی کل قوا تدوین و پایه‌ریزی شده و صنایع دفاعی برای تبدیل به صنایع دانش بنیان هدفگذاری شده است.

مظفری‌نیا با اشاره به اینکه برای کارآمدی و اثربخشی در علوم و فناوری‌های پیشرفته باید پیشرو باشد و به لحاظ سرآمدی و برتری نسبت به صنایع دفاعی سایر کشورها اقتدارآفرین و توانا باشد، افزود: صنعت دفاعی در معاهدات بین‌المللی و منطقه‌ای دارای تعامل و روابط موثر باید باشد و برای دستیابی به این چشم انداز ویژگی‌های در سند مورد نظر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه صنایع دفاعی ایران با تولید و توسعه پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین و رادارگریز و موشک‌های سبک و سنگین اکنون به دانش دفاعی برتر منطقه تبدیل شده است، تصریح کرد: صنایع هوشمند از دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس اسلامی بوده که به صورت انبوه در حال تولید شدن است.

سردار مظفری‌نیا با اشاره به اینکه یکی از هواپیماهای جنگنده هوشمند به دست مسئولان کشور در روز صنعت دفاعی امسال به دست مسئولان کشور رونمایی خواهد شد، افزود: در تولید شناورهای سبک و سنگین با انواع قابلیت‌های هوشمند، زیردریایی‌ها و اژدرهای پیشرفته به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در عمق آب‌های عمان و نیروی دریایی راهبردی که مورد نظر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا بوده محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دفاعی ایران در تولید انواع رادارها به توانمندی‌های بالایی رسیده است، ‌افزود: کارکرد صنایع دفاعی موجب استقلال و امنیت پایدار در کشور شده و ایران اسلامی به جزیره امن و باثبات در منطقه تبدیل شده است.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اذعان رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران گفت: در جمله مسئولان رژیم صهیونیستی آمده که حمله آنان به ایران برایشان صدمات جبران ناپذیری خواهد داشت و بر این اساس رهبری انقلاب با دستیابی صنایع دفاعی ایران به سمت بازدارندگی اعتقاد داشتند که جنگی در ایران نخواهد بود و مذاکره با امریکا هم نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رهبری به مقامات دفاعی ایران دیکته کرده که از تهدیدات دشمن نهراساند چرا که دشمن جرات حمله به ایران را ندارد، تصریح کرد: اکنون توان دفاعی ایران به حدی رسیده که محصول دفاعی را به کشورهای مظلوم منطقه که نیاز به تسلیحات نظامی داشته باشند به آنان ارائه دهیم.

معاون وزیر دفاع  با اشاره به اینکه در صنایع دفاعی نیاز به خارج نداریم و از بودجه نظامی کشورهای دنیا هزینه‌های صنعت دفاعی ایران بسیار پایین تر است، گفت: بودجه دفاعی عربستان سعودی در دنیا سوم بوده ولی به حول و قوه الهی با توان و با تکیه بر دانش و فناوری و نیروهای خلاق و مبتکر ایران اسلامی این اقتدار را در سطح بین المللی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه سیستم پدافند هوایی هوشمند با برد بلند به دست متخصصان داخلی ایران ساخته و به زودی تحویل نیروهای مسلح ایران خواهد شد، تصریح کرد: دشمنان از صنایع موشکی ایران نگران هستند و صنایع موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست و به پشتیبانی از نظام اسلامی به خواست خدای بزرگ کشور به حدی خواهد رسید که موجبات غرور، عزت ملی و سربلندی را برای ملت ایران فراهم کند.

ایران در ‌ساخت هواپیماهای بدون سرنشین جزو 5 کشور نخست دنیاست

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران در حوزه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین جزو 5 کشور نخست دنیاست، گفت: ‌‌هیچ مشکلی در حوزه تجهیزاتی و دفاعی نداریم.‌

امیر سرتیپ عبدالکریم بنی‌طرفی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار داشت: سالروز بازگشت آزادگان به کشور را تبریک و یاد و خاطره شهیدان انقلاب به ویژه شهید سید علی‌اکبر ابوترابی که نماد ایثار و مقاومت بودند را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: قزوین شهری شهید‌پرور بوده و شهیدانی همچون لشگر و بابایی را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه والای انقلاب در جهان تصریح کرد: انقلاب اسلامی با پیروزی در کشور و منطقه و بین‌المللی حرکتی بزرگ ایجاد کرد که به الگویی برای کشورها تبدیل شد.

بنی‌طرفی ادامه داد: به منظور دستیابی به دستاوردهای انقلاب باید شرایط قبل و پس از پیروزی انقلاب مورد ارزیابی قرار دهیم این امر در حالی بوده که پیش از پیروز انقلاب سیاست، اقتصاد و تجهیزات نظامی کشور وابسته به آمریکاییان بود.

وی خاطرنشان کرد: کشور در هیچ یک از مباحث از جمله سیاسی، اقتصادی و نظامی استقلالی نداشته و ایران در واقع مجری دستورات آمریکا به عنوان ژاندارمر منطقه بود.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: خوشبختانه امروز کشور  از نظر قدرت نظامی و دفاعی به سطح بازدارندگی دست یافته است به طوری که هیچ کشوری یارای مقابله با نیروهای مسلح را نداشته و فکر جنگ با ایران به ذهن هیچ کشوری خطور نمی‌کند.

بنی‌طرفی گفت: کشور در حوزه صنعت دفاعی استقلال کامل داشته و تمام تجهیزات نظامی برای ساخت انواع موشک‌ها، تانک‌ها، تجهیزات زمینی و دریایی در کشور تهیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به لطف و تلاش همکاران وزارت دفاع، رهبری مقام معظم رهبری و راهبری فرماندهی کل قوا دست ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایران در مقابل هیچ کشوری دراز نیست این امر در حالی است که صنعت دفاعی کشور از پیروزی انقلاب تاکنون تحریم بوده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: برای دفاع از آرمان‌های انقلاب با عزت و اقتدار در مقابل دشمنان ایستادگی و مشکلات پشت سر گذاشته شد.

بنی طرفی با بیان اینکه در ساخت تجهیزات نظامی از ظرفیت، دانش و تخصص جوانان غیور کشور استفاده می‌شود، گفت: امروز صنعت دفاعی کشور به نقطه‌ای رسیده که توانایی صادر کردن دانش نظامی را به سایر کشورهای دوست همسایه را دارد.

وی بیان کرد: هیچ کشوری جرات تجاوز به ایران را ندارد چراکه قدرت نظامی و دفاعی کشور معادله قدرت در منطقه را بر هم زده و ایران امن‌ترین کشور منطقه است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: علیرغم تحریم‌ها در حوزه صنایع دفاعی دستاوردهای زیادی داشته و توطئه‌های مختلف دشمنان علیه نظام و انقلاب بی‌نتیجه ماند.

بنی‌طرفی خاطرنشان کرد: امروز دغدغه‌ای به نام جنگ در کشور  وجود نداشته چراکه امنیتی مثال زدنی حاکم بوده و هیچ مشکلی در حوزه تجهیزاتی و دفاعی نداریم.

وی تصریح کرد: تدبیر و حکمت از پیروزی انقلاب تاکنون بر صنعت دفاعی و نظامی حاکم بوده و در بخش‌های هوایی،دریایی، نظامی و موشکی به هیچ کشوری وابسته نیستیم در حالی که بودجه و اعتبار زیادی برای صنایع و تجهیزات دفاعی هزینه نمی‌کنیم چرا که هر آنچه می‌سازیم در داخل کشور است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع رویکرد خوبی را در پیش گرفته به طوری که از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین تسلیحات استفاده می‌شود.

بنی طرفی خاطرنشان کرد: کشور در حوزه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین جزو 5 کشور نخست دنیا بوده و همچنین در حوزه دریایی در بندر انزلی و دریای خزر از قدرتمندترین تجهیزات دریایی برخورداریم.

وی گفت: تمام دستاوردهای امروز کشور و نظام به یمن انقلاب بوده که باید در راستای گسترش آرمان‌ها و اهداف  اقدامات جدی انجام شود.

‌وزارت دفاع سامانه باور 373 را در کمترین زمان ممکن ‌طراحی کرد

‌امیر شاهرخ شهرام ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به نامگذاری روز 31 مرداد ماه به نام روز صنعت دفاعی کشور اظهار داشت: امنیت امروز به اندازه خلقت ارزش دارد، در قرآن کریم تفسیر حجت‌الاسلام قرائتی ارزش خلقت را به اندازه امنیت اشاره شده است.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم الذی خلقکم را می‌آورد اما قبل از آن به فلیعبدوا اشاره می‌کند و در انتهای قرآن هم به فلیعبدوا اشاره می‌کند و به دنبال آن آمنهم من خوف را می‌آورد یعنی عبادت و خلقت را در کنار آورده و در انتها هم عبادت را هم ردیف با امنیت آورده است.

امیر شهرام با اشاره به امنیت قبل از انقلاب اسلامی افزود: امنیت آن زمان، یک امنیت آمریکایی بود چیزی که خداوند به اندازه خلقت برایش ارزشمند بود، از نوع امریکایی بود. تمام سلاح‌ها و نیروهای مسلح ما مملو از دکترین امریکایی و مستشاران آمریکایی بود. 

وی بیان کرد: مناطق شمال غرب و شمال شرق ما نخستین جاهایی بود که به سیستم راداری مجهز شدند به این دلیل که سیاست‌های آمریکایی‌ها را دنبال کنند و مقابل شوروی آن زمان بایستند، به فکر امنیت ایران نبودند.

مدیرعامل صاایران عنوان کرد: به برکت امام و مردم غیور ایران، انقلاب شکل گرفت و امنیت را با خود به ارمغان آورد، هر چند کارشکنی، خرابکاری، ترور، وحشت و 8 سال جنگ نابرابر، ترور دانشمندان هسته‌ای و صنعتی را بر ما تحمیل کردند اما 40 سال مقاومت ملت ما یک درس برای دنیا شد و امروز وزارت دفاع افتخار می‌کند که رهبری این وزارتخانه را به عنوان معاون فرماندهی کل قوا معرفی کرده است. 

وی با اشاره به اینکه 31 مردادماه سالروز نامگذاری این وزارتخانه است، گفت: البته این وزارت از قبل هم بوده، وزارت سپاه که به وزارت دفاع تبدیل شد اما به عنوان وزارتی که صنعت دفاعی کشور را بر عهده دارد و وظیفه پشتیبانی نیروهای مسلح را دارد در 31 مردادماه 89 صاحب یک روز ملی و تقویمی شد.

امیر شهرام تصریح کرد: ما وظیفه داریم امور صنعتی و دفاعی نیروهای مسلح را تامین کنیم اما به موازات آن در حوزه‌های ملی هم به عنوان یکی از راهبردهای کلان وارد می‌شویم و در حوزه‌های ملی هم صنعت کشور را رونق می‌دهیم.

وی بیان کرد: نمونه‌های زیادی از ورود صنعت‌های وزارت دفاع در تامین نیازمندی‌های ملی کشور داریم که یک نمونه کوچک آن در حوزه دریایی تولید یک موتور دیزلی است که برای اولین بار در کشور طراحی و تولید شده که خطوط شناوری و ناوگان شناوری ما از موتور دیزلی استفاده می‌کند  بسیار مقرون به صرفه و تولید داخل است. 

امیر شهرام تصریح کرد: در حوزه هوایی امروز شاهد این هستیم که جنگنده‌ برای نیروی هوایی تولید می‌کنیم که این جنگنده‌ها جوابگوی ماموریت این نیروها به ویژه در حوزه آموزشی است. جت آموزشی که پر هزینه‌ترین نیازمندی‌های نیروی هوایی است امروز تولید خودمان است.

وی گفت: جت پهپاد که از طراحی تا تولیدش کار صنعتگران دفاعی کشور است، امروز نیازمندی‌های ماموریتی بدون خلبان‌ها را تامین می‌کند. همچنین در حوزه تامین و نگهداری سامانه‌های پروازی موجود وزارت دفاع ورود کرده است. 

مدیرعامل صاایران بیان کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس رژیم بعثی عراق 3 بار نیروی هوایی خودش را احیا کرد به واسطه اینکه دلاورمردان نیروی هوایی به کرات جنگنده‌های آنها را از صحنه رقابت خارج کردند و سرنگون کردند. در عملیات والفجر 8 بیش از 80 فروند از هواپیماها را سرنگون کردند. بنابراین امروز وزارت دفاع افتخار می‌کند در طراحی بومی سامانه‌ها و در تولید انبوه آنها بر حسب نیاز نیروهای مسلح ورود کرد.

امیر شهرام با بیان اینکه ما از مهندسی معکوس پا را فراتر گذاشتیم، گفت: زمان جنگ قطعه‌ای را ناچار بودیم تعمیر کنیم، قطعه را به کشور مبدا فرستادیم آن کشور گارانتی داشت و باید تعمیر می‌کرد اما ناجوانمردانه نه تنها آن قطعه را تعمیر نکرد بلکه همان قطعه را به خودمان باز نگرداند. اما امروز به جایی رسیدیم که مهندسی معکوس نمی‌کنیم. 

وی بیان کرد: همه امور را با طراحی و فکر داخلی دانشمندان خودمان انجام می‌دهیم. تامین سامانه اس 300 حدود 14 تا 15 سال طول کشید تا به ناوگان دفاعی کشور اضافه شد اما در کمترین زمان ممکن برای طراحی یک سامانه پیشرفته در دنیا، ما توانستیم سامانه باور 373 را برای پدافند هوایی تولید کنیم که به مراتب پیشرفته‌تر از اس 300 است.

معاون وزیر دفاع تصریح کرد: توانستیم سامانه فرماندهی کنترل را برای کنترل مرزهای هوایی تولید کنیم. دستگیری ریگی با سامانه‌های فرماندهی کنترل سابق به لحاظ فنی امکانپذیر نبود اما سامانه فرماندهی کنترلی که خود ما تولید کردیم توانست کمتر از 19 ثانیه هواپیمای ریگی را کشف کند و بین آن کریدوری که تعدادی هواپیماهای مشابه داشت، به درستی شناسایی کند و هواپیماهای نیروی هوایی را به درستی رهگیری کند و هواپیمای ریگی را وادار به نشستن کند. 

امیر شهرام عنوان کرد: دستاوردهای امروز وزارت دفاع براساس تهدیدات روز ماست نه روزمرگی، نه تامین روزمره نیروهای مسلح و تامین روز مبادای نیروی مسلح. در یک مقایسه در بودجه دفاعی رزمی و جنگی کشورهای منطقه اگر نگاه کنیم عربستان بعد از آمریکا و چین سومین کشور دنیاست. انبوهی از سلاح‌های پیشرفته‌ای که معلوم نیست بتواند استفاده کند یا نه را دارد اما ما با اندکی از این بودجه توانستیم نیروهای خود را به موازات تهدید روز تامین کنیم. 

وی با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی گفت: اخیرا دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی یکی از نقاط  دور افتاده آبی رخ داد که شاید تصور شود که کنترل کردن آنها به چه نحوی امکانپذیر است اما به محض اینکه از خط دفاعی ما رد شدند. سپاه مثل عقاب بر سرشان نازل شد و دستگیرشان کرد حتی از انبوه سلاحی که در اختیار داشتند نتوانستند استفاده کنند. 

امیر شهرام بیان کرد: در صحنه سیاسی نیز صحبت‌های فرماندهان ما، سردار قاسم سلیمانی که با صلابت و محکم به یاوه گویان امریکایی نهیب زد که خواب خوش آنها را به کابوس تبدیل کرد. امروز آنها شب‌ها نمی‌توانند بدون فکر ما بخوابند بدون ترس ما بخوابند و همان کفایت می‌کند.

امیر شهرام بیان کرد: در منطقه، در سوریه در یمن و عراق چه فتنه‌هایی به پا کردند و میان مسلمانان اختلاف افکندند این اوج راهبرد آنها است. مقام معظم رهبری اشاره کردند که ملت‌های جهان اسلام باید بشناسند که کجا نقطه هدف‌گیری دشمن است. دشمن ملت‌های اسلام را هدف‌گیری کرده که اختلاف بیندازد و به تبع آن در ایران نیز بین مسئولان، مردم و رهبری اختلاف‌افکنی می‌کند. 

مدیرعامل صاایران عنوان کرد: رهبری به ما و به نیروهای مسلح و نظامی دستور دادند که ایستادگی کنید. فرمودند باید در مقابل یاوه‌گویی و استعمار بایستید. ما در وزارت دفاع مانند مردم که 40 سال ایستاده‌اند، ایستاده‌ایم و رهبری را خاطر جمع می‌کنیم که دفاع بازدارنده و اطمینان‌بخش را برای ملت به ارمغان خواهیم آورد.

امیر شهرام تصریح کرد: قدرت ما در صحنه رزم است، در گفتار نیست. افتخار می‌کنیم به همه رزمندگان و انقلاب که این امنیت را به ارمغان آوردند و وامدار شهدا و جانبازان هستیم هر جا لازم است محکم بایستیم و از انقلاب دفاع کنیم.

معاون وزیر دفاع با اشاره به دستاوردها در حوزه دریایی بیان کرد: در حوزه‌های  دریایی، سلاح‌های دریایی، زیرسطحی، سطحی، شناوری، شناورهای سبک و سنگین ما به امروز به خودکفایی رسیدیم. 

وی گفت: نیروی دریایی راهبردی ما در فرسخ‌ها دورتر از کشور حضور دارند و حضور در دریا مشخصه‌های فنی خودش را دارد از جمله خوردندگی آب دریا و تهدیداتی که شناورها را در بر دارد. شناور در آب جای برای پناه گرفتن ندارد اما ما تسلیح شناورها را با اطمینان برای فرماندهان نیروهای دریایی ایجاد کردیم که با صلابت هزاران کیلومتر دورتر ظاهر شوند.

امیر شهرام بیان کرد: امروز به دنبال افزایش برد موشک نیستیم نیاز به آن نداریم و به اندازه کافی ایجاد کردیم بلکه به دنبال بالا بردن قدرت انهدام موشکی و به دنبال سرعت بالای موشکی هستیم. 

وی گفت: موشک‌های کروز و بالستیکی که امروز در شهرهای موشکی در زیر زمین پنهان است و آماده است که رهبری فقط اشاره کند. ما هرگز از ولی فقیه چگونگی را نپرسیدیم فقط پرسیدیم کی؟ و  چه وقت؟ این را در جنگ رزمندگان ثابت کردند، ملت ما در زمان‌های مختلف با وجود مشکلات ثابت کردند. 

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه به رهبری افتخار می‌کنیم افزود: امروز تمام حرکت‌های راهبردی دشمن را که میلیاردها دلار هزینه کردند با یک سخنرانی 20  دقیقه‌ای مقام معظم رهبری نقش بر آب می‌شود. 

امیر شهرام بیان کرد: وزیر دفاع بالاترین آرا را در بین وزار از نمایندگان شما کسب کرد و راهبردهای روشن، واضح و تعیین‌کننده‌ای را برای دفاع ترسیم کردند، دفاعی که اطمینان بخش باشد و با راهبردها و دکترین دقیق همراه است. 

وی گفت: تمام مواردی که ذکر شد، مقدماتی است که در سال‌های آینده نتایج آن را در صحنه رزم خواهیم دید همانطور که در دیرالزور دیده و منجر به نابودی داعش شد. 

‌به همت متخصصان وزارت دفاع از قدرت بازدارندگی ‌اطمینان‌بخشی برخورداریم‌

معاون امور بین الملل  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ساخت سامانه «اس 300» بومی در ایران خبر داد و گفت: سامانه باور 373 را طراحی کردیم که از سامانه اس 300 بالاتر است و تا آخر سال رونمایی می شود.

‌امیر سرتیپ دوم محمد احدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تبریز، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نعمات زیادی را به همراه داشت که استقلال و آزادی یکی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب بود، اظهار داشت: وقتی این نعمت عادی می‌شود شاید دیگر برای مردم کمرنگ شود ولی باید اذعان کرد که کشور ما در تاریخ خود هرگز در این سطح از استقلال قرار نداشته است. 

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها از نعمت استقلال محروم هستند، افزود: کشوری مثل ژاپن که اقتصاد سوم جهان است، استقلال ندارد و باید دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا باشد ولی ایران با کسب استقلال، خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد و کسی نمی‌تواند برایش تصمیم نمی‌گیرد.

معاون امور بین‌الملل  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با تاکید بر اینکه داشتن استقلال هزینه‌ها و الزاماتی دارد که از جمله آنها خوداتکایی و خودکفایی است، تصریح کرد: خود‌اتکایی باید همه جانبه باشد که خوداتکایی در حوزه صنعت دفاعی اولویت بیشتری دارد و دفاع مقدس این اهمیت را بیشتر کرد.

وی فرهنگ و قدرت فرهنگی را بستری برای سایر قدرت‌ها دانست و با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هم دارای ماهیت فرهنگی است ابراز داشت: امروز قدرت نظامی و اقتصادی دو مولفه مهم در امنیت ملی است، لذا دشمن از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تهدید نظامی کرد و به دنبال براندازی انقلاب بود و دائما گزینه روی میز بودن حمله نظامی را مطرح کرد ولی امروزه با عدم موفقیت در گزینه نظامی، حمله اقتصادی را در دستور کار قرار داده است.

امیر احدی با بیان اینکه در حمله نظامی، تسلیحات و تجهیزات نقش مهمی در کنار ایمان رزمندگان و روحیه آنان دارد خاطرنشان کرد: میانسالان و سالخوردگان آثار استقلال و وابستگی را دیده اند و اهمیت استقلال و تبعات وابستگی را می ‌دانند. زمانی را به یاد داریم که مستشاران آمریکایی اجازه باز و بسته کردن یک پیچ هواپیما را نمی دادند، ولی امروز با همت متخصصان جوانمان، جنگنده بومی نسل جدید را به پرواز در آوردیم. 

وی با اشاره به اینکه از سال‌ها قبل به توانمندی طراحی جنگنده بومی دست یافتیم ولی امروز نسل جدید آن را به پرواز در آوردیم اضافه کرد: دنیایی که در برابر پیشرفت نظامی ما حساسیت دارد، در برابر ما از دشمن حمایت کردند و حتی حاضر نبودند سیم خاردار به ما بدهند، چه برسد به تجهیزات، لذا باید با خودکفایی از نیازمندی به خراج استقلال یابیم و همین باعث شد که جوانان ما افتخاراتی را کسب کردند که دنیا را مبهوت کرد.

معاون امور بین‌الملل  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  تاکید کرد: ایران به حکم خداوند در قرآن عمل کرد تا دشمنان از ما بترسند و جرات اقدام علیه ما را نداشته باشند 

وی با طرح این سئوال که چرا باید دشمن ما را تهدید کند؟ با سایر کشورها چه فرقی داریم؟ چرا قدرت‌های بزرگ با سایر کشورها دشمنی ندارند و فقط ایران را تهدید می‌کنند؟ افزود: مردم به این موضوع واقفند ولی برخی قصد تحریک جامعه و قرار دادن ایران در دوگانه «معیشت و دفاع» یا «معیشت و موشک» دارند.

امیر احدی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی ایران به گونه ای است که قدرت ها استقلال آن را بر نمی تابند، اضافه کرد: ایران در جنگ جهانی برای اینکه استعمار انگلیس بتواند به هند برود، باید حاکمیت وابسته‌ای در ایران داشت اما با وجود اینکه ایران اعلام بی طرفی کرد، ولی نزدیک به نیمی از مردم کشته شدند و کشور اشغال شد. آیا امروز می توانیم بی طرف باشیم؟

وی مسئله دشمن در مورد ایران را استقلال کشور دانست که آن را هدف گرفته‌اند گفت: ایران در موقعیتی است که یا باید وابسته باشد و یا دفاع اطمینان بخش داشته و از خود دفاع کند وگرنه دشمن استقلال ما را بر‌نمی‌تابد. این موقعیت ما جای نگرانی ندارد و صرفا تهدید نیست، فرصت هایی هم دارد. ایران اگر مستقل باشد و دفاع قابل اطمینان داشته باشد، می توانیم از این موقعیت به عنوان فرصت استفاده کنیم.

معاون امور بین الملل  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه چرا دشمن قدرت موشکی ما را هدف قرار داده؟ چون به ما قدرت دفاع راهبردی می‌دهد اظهار داشت: چرا دشمن می خواهد ایران را از منطقه بیرون براند؟ چون عمق دفاع راهبردی ایران است.

وی با بیان اینکه اولویت‌های دفاعی ایران، ارتقای قابلیت‌های دفاعی راهبردی ایران است که بخشی از آن ارتقای تجهیزات است و دفاع از ایران در خارج از مرزها‌ست تاکید کرد: بر اساس این سیاست، داعش به ایران نرسید و در سوریه و عراق سرکوب شد و از داخل کشور با موشک داعش را هدف قرار دادیم.

امید احدی با اشاره به اینکه دشمن دوگانه «معیشت و دفاع» را مطرح می‌کند تصریح کرد: هزینه‌ای که ما برای دفاع اطمینان بخش و امنیت می کنیم، کمترین هزینه را در مقایسه با کشورهای مشابه است. عربستان سعودی در مقام سوم هزینه دفاعی و نظامی است ولی ایران کمترین هزینه دفاعی را دارد و حتی با امارات که یک کشور کوچک است، قابل مقایسه نیستیم. ضمن اینکه هزینه کمتری می کنیم، دفاع اطمینان بخش تری را ارائه می دهیم.

وی از ساخت سامانه «اس 300» بومی در ایران خبر داد و گفت: سامانه باور 373 را طراحی کردیم که از سامانه اس 300 بالاتر است و تا آخر سال رونمایی می‌شود.

معاون امور بین الملل  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه قابلیت های هوایی، زمینی و دریایی فراوانی داریم و می توانیم صادرات قابل توجهی را با وجود تحریم ها داشته باشیم ادامه داد: امروز دشمن می داند که اگر یکی بزند، ده تا می خورد چراکه دوره بزن در رو تمام شده است، دوره ای که هواپیمای ایرانی را بزند و بعد مدال بگیرد، تمام شده و در صورت هدف قرار دادن، آن ناو را به قعر آب ها می فرستیم و این را دشمن می داند.

وی خاطر نشان کرد: به همین خاطر دشمن به سمت حملات اقتصادی رفته و همانطور که جوانان و متخصصان ما توانستند در حوزه دفاعی بسیار موفق عمل کنند، در حوزه اقتصادی هم می توانند موفق شوند. /ش

‌صنعت دفاعی توانایی تولید محصولات استراتژیک دفاعی را دارد‌‌

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این‌که امروز جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت ها به قدرت برتر تولید در صنعت دفاعی تبدیل شده است، گفت: همه نوع تجهیزات مدرن و مورد نیاز را خودمان تامین می کنیم.‌

سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوطالب شفقت امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت 31 شهریور ماه به دستور وزیر دفاع در 10 تا 15 مراکز استان کشور معاونین و مدیران سازمان مامور شدند که به این مناسبت گزارش دهند.

وی با تبیین واقعیت‌های دوران طاغوت در حوزه صنعت دفاعی بیان کرد: در این دوران میزان وابستگی در صنعت دفاعی به آمریکا و کشورهای بیگانه بسیار بالا بود.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر عنوان کرد: در دوران طاغوت دخالت‌ها در همه ماموریت‌ها اعم از در مجلس قانون‌گذاری، انتصابات، صنعت و تجارت، صنعت نفت و در همه کشور بیگانگان دخالت و نفوذ داشتند.

وی با اشاره به دخالت و نفوذ سیطره‌دار استکبار جهانی به صنعت دفاعی در دوران طاغوت‌ افزود: نیروهای مسلح در این دوران در اختیار بیگانگان بود؛ مبنای توازن قدرت بین غرب و شرق بود و ایران نیز به غرب بود و به عنوان پایگاه آمریکایی‌ها نقش ایفا می‌کرد.

سردار شفقت با اشاره به این‌که در دوران طاغوت ایران با خرید تجهیزات به عنوان ژاندار منطقه نقش ایفا می‌کرد، گفت: در دوران کنونی نیز کشورهای کوچک منطقه به میزان فرودگاه تجهیزات نظامی و سلاح نظامی خریداری می‌کنند.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: صنعت دفاعی کشور در دوران طاغوت در حد تجهیزات اولیه سلاح انفرادی،  تامین مهمات و تعمیر و نگهداری برخی تجهیزات بود و 40 هزار مستشار آمریکایی در نیروهای مسلح ایران حتی در جایگاه‌های مدیریتی نفوذ و حضور داشتند.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران تحولات عظیمی از سال 57 در دنیا و منطقه اتفاق افتاده و امام راحل آن را معجزه قرن و انفجار نور عنوان کردند که این دو واژه تبیین کننده عظمت انقلاب اسلامی است.

سردار شفقت با اشاره به این‌که در طول 40 سال گذشته با شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران از همه جوانب به جمهوری اسلامی حمله شد که در حوزه نظامی شامل جریان گنبد، حادثه کردستان، حادثه جنگل شمال،  قائله‌های منطقه‌ای و شهری، ترور مردم، ترور کور منافقین، جنگ تحمیلی 8 ساله است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: تحریم اقتصادی همه‌جانبه نیز دیگر حمله دشمن به جمهوری اسلامی است و این مسئله مربوط به امروز نیست.

وی با اشاره به راه‌اندازی گروهک‌های تکفیری در منطقه از سوی دشمنان نظام، عنوان کرد: الحمدالله در دو کشور عراق و سوریه با همت ایران، حمایت سرداران و حضور مردم این دو کشور گروه‌های تکفیری به درک واصل شدند.

سردار شفقت با اشاره به این‌که ملت ایران امروزه نشان داد که زیر بار ظلم نمی‌رود، ادامه داد: ایران امروزه به عنوان قدرت برتر منطقه تبدیل شده و هیچ تصمیمی مگر با نظر ایران گرفته نمی‌شود.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که خلاصه حوادث با نگاه نظامی و دفاعی در نظام جمهوری اسلامی جنگ و تحریم هستند، گفت: صنعت دفاعی بیشترین تاثیر را از تحریم متاثر شده ‌و امام راحل فرمودند سیم خاردار را نمی‌دادند که این عمق تحریم را بیان می کند.

وی عنوان کرد: با تبعیت از مقام ولایت امروز صنعت دفاعی به مرحله‌ای رسیده که نه تنها همه نیازمندی‌های کشور را تامین می‌کند بلکه در حوزه‌های متعدد توان تامین محصولات استراتژیک را دارد؛ در مجلس شورای اسلامی یک حادثه ایجاد شد و موشک ایران 700 کیلومتر را طی کرد و نقطه را زد.

سردار شفقت گفت:‌ در صنعت دفاعی به انواع تجهیزات اعم از سیستم‌ها، ناوچه‌های سیستم‌های نبرد سایبری، انواع سامانه‌های زمینی و فوق مدرن هوایی و دیگر موارد از جمله دستاوردها هستند.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این‌که امروز جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت‌ها به قدرت برتر تولید در صنعت دفاعی تبدیل شده است، بیان کرد: همه نوع تجهیزات مدرن و مورد نیاز را خودمان تامین می‌کنیم.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.