پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گردشگری حلقه مفقوده توسعه در شهرداری‌های مازندران است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی عبوری امروز در جلسه هم اندیشی شهرداران شهرستان‌های ساری و میاندورود به میزبانی شهرداری فرح آباد اظهار داشت: ساری یکی از شهرهای گردشگرپذیر ایران بوده که در 5 سال متوالی توانستیم گردشگرپذیرترین شهر ایران شویم.

وی افزود: در سالهای گذشته ساری از مدار توسعه و عقب افتادگی دور شده بود ولی اکنون مرکز استان به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

شهردار ساری با اشاره به اینکه برخی اقدامات عمرانی در سازمان‌های شهرداری ساری الگوی شهرهای دیگر شده است، تصریح کرد: سازمان عمران شهرداری ساری یکی از این سازمانهایی بوده که اکنون در سایر شهرهای دیگر نظیر بابلسر اقدامات عمرانی صورت می‌گیرد.

عبوری با بیان اینکه شهرداری ساری آماده تبادل نظرات و تجربیات خود به شهرداری‌های شهرستان ساری و میاندورود است، افزود: جاذبه‌های گردشگری مناطق و بخش‌های شهرستان ساری برای گردشگران داخلی و خارجی تعریف شود.

عبدی، شهردار فرح آباد نیز با اشاره به ظرفیت‌های بکر طبیعت گردی و تاریخی در منطقه، گفت: فرح آباد با پیشینه تاریخی همه روزه در ایام سال میزبان گردشگران فراوانی از اقصی نقاط کشور است.

وی با بیان اینکه مجموعه تاریخی فرح آباد ساری از بناهای تاریخی متعلق به دوران ساسانیان است، افزود: حضور گردشگران خارجی در این مکان سبب شد تا فرح آباد به عنوان یکی از شهرهای تاریخی منطقه تبدیل شود.

کیاسر پایلوت جذب گردشگران خارجی مازندران می‌شود

همت محمدنژاد، شهردار کیاسر نیز در این نشست با اشاره به کشف گور دخمه ای دوران اشکانی در منطقه کیاسر، گفت: کیاسر پایلوت جذب گردشگران خارجی مازندران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ریل توسعه شهرستان ساری و میاندورود از طریق شهرهای اطراف مرکز استان به حرکت در می آید، اظهار داشت: بسیاری از مناطق بکر و گردشگری در شهرهای شهرستان ساری وجود دارد که هنوز برای بسیاری از شهروندان و هم استانی‌های مازندران ناشناخته مانده است.

شهردار کیاسر افزود: شهر کیاسر از شهرهای قدیمی مازندران بوده که دارای بافت‌های تاریخی با ارزش نظیر خانه رضایی کلانتری، گورستان وستمین، چشمه سورت، چشمه الندان و بسیاری دیگر از جاذبه‌های بکر طبیعت گردی در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این شهر در اواخر هفته میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است، تصریح کرد: هیئتی از گردشگران خارجی از کشور فرانسه با حضور در شهر کیاسر از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این شهر کهن دیدن کرده و قول دادند تا در دفعات آتی گردشگران فرانسوی دیگری را به کیاسر بیاورند.

محمدنژاد با بیان اینکه کیاسر به دلیل قرارگیری در مسیر جاده ترانزیتی و طبیعت گردی ساری به سمنان و گذرگاه ورود هفت استان سمنان دارای شرایط خاصی برای توسعه گردشگری و طبیعت گردی است، افزود: سند توسعه گردشگری شهر کیاسر به همراه کتابچه مصور از جاذبه‌های تاریخی و محیط زیستی منطقه با همت عکاسان حوزه هنری مازندران و شهرداری کیاسر در دست تدوین است.

وی با اعلام اینکه تورهای کیاسرگردی با همکاری شهرداری ساری و شهرهای اطراف مرکز مازندران را در برنامه داریم، گفت: شهر کیاسر و منطقه چهاردانگه در همه فصول سال پذیرای گردشگران داخلی و حتی خارجی می‌تواند باشد. برای نمونه می‌توان به زمستان گذرانی و جشنواره آدم برفی در فصل زمستان اشاره کرد که برنامه‌های مربوط به این ایام در آینده اعلام می‌شود.

شهردار کیاسر با تقدیر از حضور مهدی عبوری شهردار ساری برای تدارک نشست هم اندیشی شهرداران  شهرستانهای ساری و میاندورود، افزود: باید از ظرفیت‌ها و امکانات لجستیکی و تاسیسات فنی شهرداری ساری برای شهرداری‌های مرکز استان استفاده کرد.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.